چطوری موهامونو فر کنیم؟

 در پوست و زیبایی, سلامتی

فر کردن مو حالتی شاداب، زیبا و طبیعی به آنها می‌بخشد. بعضی از خانم‌ها خیلی خوش‌شانس هستند و موهایشان به طور طبیعی حالت‌دار، مواج و فر است و احتمالاً همیشه با این سوال مواجه می‌شوند که:” به نظرت چطوری موهامونو فر کنیم؟”

اگرچه ساختمان همه‌‌ی موها یکسان است، اما هر مو شرایط و ماهیت خاص خودش را دارد. در این مقاله از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر، انواع فر مو و ایده‌های ساده و کاربردی فر کردن مو در خانه را به شما معرفی می‌کنیم.

موهای فر را در سه دسته قرار می‌دهند:

مُوهای فر نوع ۲: ۲A، ۲B، ۲C، فرهای شل یا فنرمانندی هستند که الگوی S خفیف را تشکیل می‌دهند.

موهای فر نوع ۳: ۳A، ۳B، ۳C، فرهای حلقه‌ای به هم فشرده یا فرهای S شکل ریز که به مدل موی فر ریز  شناخته می‌شوند.

موهای فر نوع ۴: ۴A، ۴B، ۴C معمولاً به دلیل فشردگی زیاد حالت زیگزاگی بیشتری دارند. کویل‌ها یا فر آفریقایی نیز  در این دسته قرار می‌گیرند.

اگر می خواهید موهای فر داشته باشید، قبل از اینکه به این روش‌ها بپردازیم، ابتدا باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • برای خشک کردن موهای خود از حوله استفاده نکنید، به جای آن از تی شرت نخی استفاده کنید.
  • پس از فر کردن مو از برس و شانه برای حالت دادن به موها استفاده نکنید تا آنها را خراب نکنید و موهایتان وز نشود.
  • برای حفظ شکل فرفری‌ها تا حد امکان از محصولات ثابت کننده مو استفاده کنید، مانند: اسپری حالت دهنده مو، و فوم (موس).

۱- آموزش فر مو با مداد یا نی پلاستیکی

این روش فر کردن مو بسیار آسان و ساده است و نیاز به ابزار و مهارت خاصی ندارد. می‌توانید از یک مداد یا نی پلاستیکی استفاده کنید.

بعد از شستن موها وقتی رطوبت متوسطی دارند، آن‌ها را به چند قسمت تقسیم کنید. رشته‌های مو را به روغن مو یا موس مو آغشته کنید، سپس بسته به حالت فرفری مورد نظر خود همان رشته‌ها را دور مداد یا نی‌های پلاستیکی بپیچید و با گیره یا کش سفت کنید و بگذارید خشک شود. پس از خشک شدن موها را باز کنید.

به هر مقدار که می‌خواهید فرفری‌های بیشتری به دست آورید این کار را تکرار کنید.

۲- فر کردن مو با ورق کاغذی

این روش مانند روش قبلی است، با این تفاوت که فرها پهن‌تر می‌شود. کاغذ را به اندازه دلخواه دور مو بپیچید و سپس همان مراحل قبلی را انجام دهید.

۳- آموزش فر مو با گیره سر

پس از شستن موها، آب اضافی را با استفاده از حوله بگیرید.  رشته‌های مو را آنقدر به دور خودشان بپیچانید تا به کف سر  برسید. سپس  هر رشته مو‌ جمع شده، را با استفاده از گیره یا سنجاق سر محکم کنید. بعد از باز کردن موها با کمی اسپری، شکل فرفری جذاب را تثبیت کنید.

۴- لوله فر کننده مو

یک روش بسیار ساده و در دسترس دیگر استفاده از لوله فر کننده یا بیگودی های فومی مفتول دار است که در طرح‌ها و سایزهای متفاوت در بازار وجود دارد. با استفاده از این بیگودی‌های مفتولی که نسل جدید بیگودی‌های زمان قدیم، یعنی دوران مادرها و مادربزرگ‌هایمان است به راحتی در خانه موهایتان را فر کنید.

۵- فر کردن مو با جوراب ابریشمی یا روسری

اگر موهایتان بلند است و فرهای درشت‌تر و موهای مواج دراماتیک دوست دارید به جای بیگودی مفتولی از جوراب یا روسری استفاده کنید.

پس از شستن موها، اجازه دهید کمی خشک شوند، سپس آن‌ها را شانه کرده و به چندین رشته تقسیم کنید، سپس هر رشته مو را به روغن یا کمی ژل مو آغشته کنید، سپس هر رشته مو را مانند زمان بافت به دو قسمت تقسیم کرده و با روسری ببافید. طوری که “روسری” سومین رشته بافت باشد، سپس صبر کنید تا موها کاملا خشک شوند. برای تثبیت حالت فر از اسپری استفاده کنید.

۶- فر کردن مو با سشوار

اگر عجله دارید و وقت ندارید تا یکساعت برای خشک شدن موها صبر کنید، بعد از شانه کردن موهای مرطوب و گرفتن گره‌ها، موهایتان را به ۴ قسمت تقسیم کنید، هر رشته مو را به شکل دایره بپیچید و با سنجاق محکم کنید، سپس موهایتان را کاملا با سشوار خشک کنید و بعد از باز کردن اسپری بزنید تا فرهای مو ثابت بماند.

اگر تنها می‌خواهید پایین موها کمی فر دار و مواج باشد و بیگودی در دسترس دارید، چند رشته موی مرطوب را دور بیگودی بپیچید و با باد سشوار آن‌ها را خشک کنید.

۷- فر کردن مو با اتوی مو

اگر دستگاه فرمو ندارید و اتوی مو در دسترس است، به چندین روش می‌توانید از اتوی مو برای فر استفاده کنید. اتوی مو به شما کمک می‌کند تا با چند حرکت و پیچش، حالتی زیبا و مدل موی فر درشت یا موی فر ریز را ایجاد کنید.

ابتدا با حرارت ملایم موها را تا ۷۰ درصد خشک کنید. به طوری که ساقه موها خشک و رطوبت داخل مو حفظ شود.

دقت داشته باشید وقتی برای فر کردن مو از اتو استفاده می‌کنید، حتما حرارت سشوار کم و ملایم باشد، چرا که باد داغ سشوار و استفاده همزمان از اتوی مو، ساختمان مو را دچار آسیب می‌کند.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید. 

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt