گوشواره مناسب هر مدل مو

 در اکسسوری, مد

زیورآلات تأثیر شگرفی رو استایل دارند. به طور کلی، جواهرات در دنیای مد و فشن جایگاه ویژه‌ای دارند. به حدی که تقریبا همه‌ی برندهای مطرح، بخشی از کالکشن‌های خود را به زیورآلات اختصاص می‌دهند. اکسسوری‌ها به تنهایی می‌توانند استایل کژوال شما را به استایلی کلاسیک تبدیل کنند. گوشواره‌ها از دسته زیورآلاتی هستند که به واسطه‌ی نزدیکی به صورت تأثیر بیشتری بر زیبایی شما دارند.

در نتیجه، هنگام انتخاب‌ها باید به فاکتورهای مختلفی توجه داشته باشید. برای مثال باید به بالا تنه‌ی لباس خود، مدل آرایش صورتتان، رنگ و مدل‌های خود توجه کنید. مدل موهای شما از فاکتورهای مهمی است که باید هنگام انتخاب در نظر بگیرید. برای انتخاب گوشواره مناسب مدل مو خود، در ادامه با ما همراه باشید.

نگاهی کوتاه به اهمیت گوشواره

گوشواره از جمله زیورآلاتی است که از هزاران سال پیش توسط انسان مورد استفاده قرار می‌گرفته است. مدل‌های مختلف گوشواره به مرور به کشورهای مختلف جهان راه یافته‌. مثلاً گوشواره‌های اهرمی از سال ۱۸۸۰ میلادی، گوشواره‌های قلابی از زمان روم باستان و گوشواره‌های کلیپسی در قرن بیستم وارد بازار شدند. یا گوشواره‌های چلچراغی که هزاران سال است که در هند و خاورمیانه استفاده می‌شوند، تازه از سال ۱۹۲۰ میلادی در صنعت فشن غرب ظاهر شدند.

معیارهای انتخاب گوشواره بر اساس انواع موها

۱. بلندی موها

قد موها تعیین کننده این است که شما چه مدل گوشواره‌ای را برای خود خریداری کنید. جالب است بدانید که تنوع گوشواره برای موهای کوتاه بیشتر از موهای بلند است.

گوشواره مناسب مدل موی کوتاه

مدل موی کوتاهی که لاله گوش و گردن شما را نمایان می‌کند، از این مزیت بهره می‌برد که می‌توانید هر اندازه و مدل گوشواره‌ای را بدون دردسر بپوشید. پوشیدن گوشواره با موهای کوتاه به اندازه ای که بسیاری از مردم فکر می کنند دشوار نیست. شما می خواهید تمام توجه را به صورت خود جلب کنید. گوشواره‌هایی با الماس به ویژه برای این کار مناسب هستند. اگر صورت کمی کشیده ­تری دارید، بهتر است به سراغ گوشواره‌های کریول یا حلقه ای بزرگ بروید. برای صورت گرد باید گوشواره‌های آویز بلند را انتخاب کنید.

گوشواره مناسب مدل موی بلند

موهای بلندی که روی گوش شما می ریزند، گوشواره‌های توپی و میخی شکل کوچک را پنهان می کنند بنابراین بهترین انتخاب می­تواند گوشواره­های بلند و بزرگ باشد تا شانس بیشتری برای نمایان شدن را دارند و هم فرم مشخصی به صورتتان بدهد. شکل‌های کشیده مانند بیضی یا مستطیل، با روند کشیده موهای شما هماهنگ هستند.

۲. رنگ موها

هنگام انتخاب و خرید گوشواره لازم است به رنگ موهای خود هم توجه داشته باشید. هنگام استفاده از این مصنوع طلا همچنین باید به رنگ لباس، کفش و دیگر اکسسوری‌های خود توجه کنید تا گوشواره جلوه‌بخش چهره شما بشود.

موهای بلوند و روشن

خانم‌هایی که موهای بلوند دارند بهتر است سراغ گوشواره‌های رنگی بروند و کمتر از رنگ سفید استفاده کنند زیرا این وسیله زینتی بسیار بی‌رنگ و بی‌روح به نظر خواهید رسید. رنگ‌هایی همچون آبی و قرمز برای موهای بلوند گزینه‌های مناسبی هستند.

موهای قرمز

آن دسته از خانم‌هایی که موهای قرمز، شرابی و ماهاگونی دارند بهتر است سراغ گوشواره به رنگ قرمز یا صورتی نروند. در عوض از رنگ‌های سرد همچون سبز، آبی، فیروزه‌ای و حتی بنفش برای جلوه هر چه بیشتر موهای خود باید استفاده کنند.

موهای تیره

موهای تیره، قهوه‌ای و موهای مسی و نارنجی بهتر است از گوشواره به رنگ سفید یا رنگ‌های پاستلی و ملیح همچون فیروزه‌ای، یاسی یا صورتی استفاده کنند.

۳. مدل موها

برای ست کردن مدل مو با گوشواره بهتر است موارد زیر را مدنظر داشته باشید. البته پیش از آن لازم است اشاره کنیم که گوشواره‌های حلقه‌ای و گوشواره میخی رایج‌ترین و پرکاربردترین مدل این زیور هستند.

موهای باز و صاف

گوشواره‌های بلند آبشاری برای موهای باز و پریشان بسیار مناسب هستند.

موی دم اسبی

با مدل موی دم اسبی بهتر است از گوشواره‌های اشک یا لوستری استفاده کنید. با این گوشواره‌ها می‌توانید شکل صورت خود را کشیده‌تر نشان دهید.

موهای بافته‌شده

بسته به مدل بافت مو می‌توانید مدل موی خود را با گوشواره‌های منگوله‌ای یا گوشواره‌های بلند هماهنگ کنید. برای ساده نگه داشتن آن نیز می‌توانید یک جفت گوشواره‌ی میخی انتخاب کنید.

موهای شینیون‌شده

با اینکه گوشواره‌های ریز بلند و ظریف برای مدل موی شینیون از همه مناسب‌تر هستند اما شما می‌توانید با انتخاب یک جفت گوشواره‌ی بزرگ و خیره کننده مانند گوشواره‌های آویز یا لوستری متفاوت به نظر برسید.

مدل موی یک‌طرفه

بهترین مدل گوشواره‌ طلا برای موهایی که در یک طرف شانه جمع شده‌اند، گوشواره‌های لوستری است. به طور کلی، گوشواره‌ی لوستری با موهای جمع شده ترکیب جذابی می‌سازند. گوشواره‌های تابه‌تا هم برای این مدل بسیار مناسب هستند. مدل آویز و بلند گوشواره‌ی لنگه‌به‌لنگه را در گوشی استفاده کنید که موهایتان جمع است.

موهای فر

موهای فر و مجعد بسیار زیبا هستند اما نکته‌ای که باید در مورد انتخاب گوشواره‌ی مناسب مدل موی فر به آن توجه کنید این است که آن‌ها اغلب می‌توانند در موهای شما گیر کنند. پس گوشواره‌ی میخی از بهترین گوشواره‌ها برای موهای فر است. چون به مو گیر نمی‌کنند. گوشواره‌های حلقه‌ای و گوشواره‌ها‌ی میله‌ای و صاف نیز از دیگر مدل‌های مناسب برای موهای فر هستند.


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید. 

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt