معرفی فیلم جذاب آرتور شاه ۲۰۲۴

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم خارجی

فیلم آرتور شاه (Arthur the King) که با عنوان (Arthur) نیز شناخته می‌شود، یک فیلم ماجراجویی و درام محصول سال ۲۰۲۴ کشور آمریکا به کارگردانی سایمون سلان جونز (Simon Cellan Jones) است که توسط دو کمپانی‌ Lions Gate Films و Tucker Tooley Entertainment تولید شد؛ فیلمنامه این فیلم را نیز مایکل برانت به نگارش درآورده است. این فیلم امتیار ۷.۱ را از ۴,۹۰۰ رای در وب سایت IMDB دریافت کرد.

شاید در ابتدا وقتی با نام این فیلم برخورد کنید تصور کنید که قضیه شاه آرتور به قهرمان افسانه ای و حماسی انگلستان و قرون وسطی مربوط شود؛ اما داستان این شاه آرتور با شاه آرتور افسانه ای کاملاً متمایز است.

می‌توان گفت این فیلم از مبنای دو منبع ادبی و غیر ادبی اقتباس شده است. اول اینکه داستان فیلم بر اساس داستان واقعی می‌باشد و در مجاورت آن نیز کتابی برای توصیف ماجرای آن نوشته شده است. عنوان کتاب از این قرار است:

آرتور: سگی که از جنگل راهی برای رفتن به خانه پیدا کرد.

داستان فیلم:

همان‌طور که مستحضر شدید، اصل داستان این فیلم و البته طبق چیزی که از تریلر فیلم Arthur the King 2024 مشاهده می‌شود، داستان حول محور یک سگ تعریف شده است. شخصی به نام میکائیل لیندنورد (مارک والبرگ) یک ورزشکار حرفه ای می‌باشد که در طول مسابقات خود با سگی رو به رو می‌شود که از نظر فیزیکی دچار آسیب شده است. او این سگ را التیام می‌بخشد و با این کار رابطه ای ناگسستنی بین خود و این سگ ایجاد می‌کند.

میکائیل که به نظر می‌رسد در زمینه ورزش های هوازی تخصص دارد، در یک مسابقه شرکت می‌کند که باید ۴۳۵ مایل معادل ۷۰۰ کیلومتر را به طرق مختلف مانند دویدن، دوچرخه سواری، شنا با قایق، کوه نوردی و… که بخش قابل ملاحظه ای از آن در جنگل دنبال می‌شود پیمایش کند. آرتور، سگ التیام یافته از سوی میکائیل در این سفر او را همراهی کرده و حتی چنانچه از تریلر رونمایی از فیلم به چشم میاید، حتی آنها را از مرگ نیز نجات می‌دهد.

فیلم Arthur the King 2024 مضامین الهام بخش و آموزنده بسیاری را در خود جای داده و فیلم بسیار دیدنی به نظر می‌رسد و همچنین کاملاً مشهود است که می‌توان حس خوب را از این فیلم دریافت کرد.

داستانی دلگرم کننده از سگی باهوش و وفادار

فیلم «آرتور شاه» داستانی لذت‌بخش از پیوند سگ و انسان است. این اثر دلگرم‌کننده ریتمی دل‌انگیز دارد که مخاطب را تا پایان با خود همراه خواهد کرد. اگر دوست‌دار حیوانات هستید، این فیلم سینمایی می‌تواند برایتان داستانی شگفت‌انگیز از روحیات سگ، تلاشش برای دریافت پذیرش و عشق و وفاداری این حیوان نقل کند.‌

فیلم بر اساس داستانی واقعی از کتابی با عنوان «آرتور: سگی که جنگل را برای یافتن خانه‌ای می‌پیماید» Arthur: The dog who crossed the jungle to find a home اثر میکل لیندنورد است. کتاب ازسوی منتقدین تحسین شد و واشنگتن پست آن را «داستان معجزه‌آسا» خطاب کرد. لیندنورد، تجارب شخصی خود را با سگی دوست‌داشتنی به نام آرتور در این کتاب نقل کرده است. امتیاز ساخت فیلم را بر اساس کتابش گرفت و با تهیه‌کنندگان دیگر، از جمله مارک والبرگ فیلمی بلند سینمایی به نویسندگی و تولید کنندگی خودش ساخت.‌

تولید پر فراز و نشیب فیلم

در اوایل ۲۰۱۹ از سوی شرکت پارامونت اعلام شد که پروژه‌ای سینمایی بر اساس کتاب لیندنورد قرار است آغاز شود. در ۲۰۲۰ پروژه به لینوزگیت واگذار شد و اوایل ۲۰۲۱ فیلمبرداری در جمهوری دومینیکن کلید خورد و تا ۲۰۲۲ ساخت آن به طول انجامید. همه کارها به انجام رسید و حتی تاریخ انتشار آن در ۲۰۲۴ اعلام شد اما کمپانی لیونزگیت به دلایل نامعلوم قراردادش را لغو کرد.‌

در ابتدا قرار بود بالتازار کورماکور Baltasar Kormakur کارگردان مشهور ایرلندی، کارگردانی آن را بر عهده گیرد اما به خاطر تداخل زمانی با پروژه‌های دیگرش، لغو شد. کوماکور پیش از این با مارک والبرگ در فیلم‌های «قاچاق» Contraband و «دو تفنگ» ۲ Guns همکاری داشت. در اواخر ۲۰۲۰ کارگردانی به سیمون سلان جونز، برنده جایزه بفتا به خاطر سریال «دوستانمان در شمال» Our Friends In The North سپرده شد.‌

تعدادی از بازیگران فیلم:

  • مارک والبرگ
  • سیمو لیو
  • جولیت رایلنس
  • ناتالی امانوئل
  • علی سلیمان

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید. 

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt