ماچا لاته

 در آشپزی, خانه داری, نوشیدنیها

ماچا چیست؟

پودر ماچا از برگ های چای سبز ساییده شده به دست می آید. زمانی که چای سبز دم کرده را می نوشید، تنها عصاره برگ ها در نوشیدنی شما وجود دارد. اما در ماچا شما تمام برگ را میل می کنید.

در نتیجه مواد مغذی موجود در ماچا لاته ۱۰ برابر از مواد مغذی چای سبز بیشتر است. اما این تنها دلیل علاقه ما به این نوشیدنی نیست. درکنار مواد مغذی بی نظیر، طعم دلپذیر ماچا آن را به نوشیدنی محبوب ما تبدیل کرده است.

پودر ماٰچا اندکی تلخ است و طعم خاک می دهد. به همین دلیل استفاده از آن برای اسموتی، بستنی، میلک شیک، دونات و تزئین نتیجه جذابی را در پی خواهد داشت.

مواد لازم:

برای تهیه این نوشیدنی ۵ دقیقه زمان نیاز دارید. آماده سازی مواد اولیه نیز ۵ دقیقه از زمان شما را به خود اختصاص می دهد. با استفاده از این مواد اولیه یک فنجان ماچا لاته لذیذ را نوش جان کنید.

  • ۱ و ۱/۲ قاشق چایخوری ماچا؛
  •   ۱/۴ پیمانه آب جوش؛
  • ۱/۴ پیمانه شیر نارگیل یا شیر بادام گرم؛
  • عسل یا هر نوع شیرین کننده دیگر.

من در تهیه این نوشیدنی از شیر ناگیل کم چرب استفاده می کنم. اما شما می توانید برای تهیه نوشیدنی خود از شیر نارگیل پر چرب استفاده کنید. به این ترتیب لاته سنگین تر و غلیظ تری خواهید داشت.

طرز تهیه ماچا لاته

برای تهیه ماٰچا لاته نیازی به تجربه طولانی مدت در زمینه تهیه قهوه ندارید. به تجهیزات خاصی هم نیاز نخواهید داشت. اما اگر می خواهید در تهیه لاته حرفه ای عمل کنید، بهتر است همزن مخصوص لاته را خریداری کنید.

اگر این ابزار را ندارید، می توانید از همزن های کوچک آشپزخانه استفاده کنید. این ابزار نیز کف مورد نظر را برای نوشیدنی شما ایجاد می کنند.

  1. در مرحله اول باید پودر ماچا را صاف کنید. این پودر به سادگی گلوله می شود. باز شدن گلوله ها کار دشواری است. بنابراین الک کردن پودر باعث می شود که ماچای نرم و لطیف تری داشته باشید.
  2. ماچا را به ماگ مورد نظر خود اضافه کنید. آبی که به تازگی به جوش رسیده است را به آن اضافه کنید. با استفاده از همزن ترکیب را هم کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که ماچا و آب جوش به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. همزن خود را به بالا و به طرفین حرکت دهید.
  3. شیر نارگیل گرم شده را به این مخلوط اضافه کنید. این کار را زمانی انجام دهید که ترکیب ماچا و اب کف کرده است. شیر بادام نیز می تواند گزینه خوبی باشد. با توجه به ذائقه خود یکی از این موارد را انتخاب کنید. سپس دوباره هم بزنید.
  4. طعم لاته را بچشید. می‌توانید از شیرین کننده‌های مختلف برای ماچاٰ لاته خود استفاده کنید. مثلِ: شکر، عسل، سیروپ نارگیل و …

نوشیدنی شما آماده است. نوش جان

______

گردآوری : مرسده رنجبر

کوکتل پالوما

maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt