اصول شیک پوشی برای افراد چاق

 در لباس, مد

اگرچه اندام متناسب باعث جذابیت بیشتر می شود اما این بدین معنی نیست که افراد چاق نمی توانند زیبا و جذاب باشند. تنها چیزی که این افراد باید بدانند شیوه درست لباس پوشیدن و علاوه بر آن داشتن اعتماد به نفس بالا است.

اگر شما هم از اندام تان راضی نیستید و می خواهید شیوه درست لباس پوشیدن را بدانید، به نکاتی که در ادامه مطلب برایتان آورده ایم، دقت کنید.

اصول شیک پوشی برای افراد چاق

در این بخش با رعایت چند نکته اساسی، کلید حل مشکل خود را بیابید. از آیتم‌های اصلی که هنگام لباس پوشیدن حائز اهمیت است و باعث می‌شود اندام شما زیباتر نشان داده شود، رنگ لباس و اندازه آن است. در ادامه نکاتی درباره طرز پوشش افراد چاق را برایتان ارائه کرده‌ایم.

رنگ مناسب افراد چاق

یکی از ترفندهایی که استایل شما را زیباتر جلوه می‌دهد، به‌کارگیری سبک مونوکروم در استایل است. منظور از مونوکروم، همان استایل سرتاپا یک‌رنگ است. اگر می‌خواهید اندامتان باریک و قدتان بلند جلوه دهد، پیشنهاد می‌شود از رنگ‌های تیره‌ای همچون مشکی، بنفش، سرمه‌ای و سبز یشمی کمک بگیرید.

توجه به سایز و مدل لباس

هنگام خرید لباس دقت داشته باشید که اگر قد کوتاهی دارید از انتخاب سایزهای گشاد یا خیلی تنگ پرهیز کنید. همچنین اگر می‌خواهید اندامتان چاق‌تر به نظر نرسد، لباس‌هایی که در طراحی آن از پارچه‌های متنوع استفاده می‌شود، را انتخاب نکنید. بهترین آیتم برای افراد کوتاه‌قد، انتخاب لباس‌های فیت اندام است.

اگر لباس‌های تنگ را بپوشید، سلول‌های چربی بدن نمایان می‌شود. لباس‌های گشاد نیز حالت بدن را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان می‌دهد. پس با انتخاب یک لباس با سایز مناسب با بدنتان، استایل شیک‌تری داشته باشید.

لباس اندازه خودتان بپوشید.

اگر سایز شما بیشتر است، اصرار نکنید که لباس‌های گشاد و بی‌شکل را پوشید. با پوشیدن لباس‌های بزرگتر از سایز واقعی خود، نه تنها لاغرتر به نظر نخواهید رسید، بلکه احتمالاً اطرافیان فکر می‌کنند شما بهترین سایز خود را نمی‌شناسید.

در عوض، هنگام انتخاب لباس، به دنبال لباس‌های خوش‌دوختی بگردید که با برش‌های متفاوت، شکست دید ایجاد کرده و باعث اعتماد به نفس شما شود. بهتر است از لباس‌هایی استفاده کنید که بدون احساس تنگی در آن‌ها، برآمدگی و انحنای بدن شما را کمتر نشان دهند.

کفش پاشنه دار بپوشید.

هنگامی که کفش پاشنه دار به پا می کنید، حالت بدنتان را به صورت طبیعی با (چرخیدن لگن و کمک به صاف نگه داشتن پشت و شانه ها) تغییر می دهد. هم چنین پاهایتان را بلند می کند و بدنتان را به همان نسبت لاغر تر نشان می دهد.

دامن کوتاه نپوشید.

هنگامی که افراد قدکوتاه دامن کوتاه می‌پوشند پاها بیشتر در معرض دید است و باعث می‌شود اندام آن‌ها پهن و کوتاه تر از حد معمول دیده شود. این دامن‌ها فقط مناسب افرادی با قد بلند است.

از اهمیت لباس‌های برش دار غافل نشوید!

عدم داشتن تناسب در قسمت بالاتنه و پایین‌تنه اندام، یک معضل بزرگ برای افراد دارای اضافه‌وزن است. برای اینکه این ناهماهنگی در تناسب را بپوشانید، از بلوزهای ساده برش دار کمک بگیرید. همچنین گزینه دیگر دامن‌هایی با گره یا چین در ناحیه کمر هستند که این ناهماهنگی را می‌پوشاند. کت‌ها نیز دارای برش هستند و گزینه مناسبی برای شماست. اگر قصد دارید دامن بپوشید، از یک جوراب‌شلواری مات استفاده کنید. این جوراب‌ها پاهای شما را لاغر نشان می‌دهد. لباس‌هایی که در قسمت پهلوی آن نوارهای تیره‌رنگ طراحی شده، باعث می‌شود با ایجاد خطای دید اضافه‌وزن شما به چشم نیاید و قد بلندتر دیده شوید.

گردنبند بلند استفاده کنید‌.

در حالی که گردنبندهای کوتاه و رنگ‌های تیره ممکن است زیبایی خاصی داشته باشند، اما گردنبندهای بلند و رنگ‌های روشن تر جذابیت و جلب توجه بیشتری دارند. این نوع گردنبندها می‌توانند یک خط عمودی فرضی روی بدن شما ترسیم کنند که به راحتی توجه بینندگان را به سوی شما جلب می‌کند.

همچنین، اگر گوشواره‌های شما نیز بلند باشند، صورت شما لاغرتر و زیباتر به نظر خواهد رسید. در کل، استفاده از این نوع جواهرات می‌تواند به شما کمک کند تا از جذابیت و زیبایی طبیعی خود بیشتر بهره ببرید.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید. 

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt