کدو سبز برشته

 در آشپزی, پیش غذا, غذا

کدوسبز برشته

با توجه به اینکه من تقریباً همه دستور العمل های کدو سبز را دوست دارم، فکر می کنید که برای همیشه طرفدار آن بودم. ببینید، من به شدت از هر چیزی بیزارم. قبل از اینکه این دستور العمل تغییر دهنده بازی را درست کنم، کدو سبز برشته من همیشه به این شکل ختم می شد. خیلی نرم و خیلی آبکی بود، اساساً خمیری.

اما تابستان امسال تصمیم گرفتم یک فرصت دیگر به کدو سبز برشته بدهم. به جای اینکه کدوها را مانند گذشته به صورت دایره های نازک برش دهم، سراغ نیمه ماه های چاق تر رفتم. من فقط ۱۵ دقیقه آنها را با حرارت بالا پختم. آنها کاراملی و قهوه ای طلایی بیرون آمدند و یک لقمه خوب نگه داشتند.

مواد لازم دستور پخت کدو سبز

چاشنی:

  • پودر سیر،
  • چاشنی ایتالیایی،
  • نمک دریا،
  • فلفل سیاه،
  • روغن زیتون،
  • آب لیموی تازه

خوش طعم، میوه ای، معطر و روشن است. جدی، خیلی خوشمزه!

  1. کدو حلوایی را به صورت نیم ماه های ضخیم و یک اینچی برش دهید. آن را در یک کاسه بزرگ قرار دهید و آن را با روغن زیتون و ادویه ها بریزید. وقتی به خوبی پوشش داده شد، آن را به یک ورقه پخت با پوشش روغنی منتقل کنید و آن را در یک لایه پهن کنید.
  2. آن را در دمای ۴۲۵ درجه فارنهایت تفت دهید تا دور لبه ها قهوه ای طلایی شود، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه. آن را با آب لیمو فشار دهید و لذت ببرید!

نکات دستور العمل کدو سبز کبابی

کدو سبز را به اندازه های مساوی برش دهید. به این ترتیب، آنها با سرعت یکنواخت در فر می پزند. اگر اندازه قطعات بسیار متفاوت باشد، قطعات کوچکتر قبل از اینکه قطعات بزرگتر نرم شوند، می سوزند.

ورقه پخت را شلوغ نکنید. ویژگی بارز کدو سبز برشته شده، لبه های کاراملی شده و قهوه ای طلایی است. برای رسیدن به این قهوه ای شدن، کدو سبز به فضایی روی ورقه پخت نیاز دارد. اگر قطعات خیلی نزدیک به هم باشند، به جای اینکه قهوه ای و برشته شوند، بخار می شوند.

قبل و بعد از پخت کدو سبز ها را مزه دار کنید. مخلوط کردن کدو سبز با پودر سیر، چاشنی ایتالیایی، نمک و فلفل قبل از پخت، طعم شگفت انگیزی به آن می دهد. اما افزودن چند ادویه اضافی بعد از برشته شدن آن را واقعاً از بین می برد. حداقل، آن را با آب لیمو برای طعم روشن و تازه بریزید. من همچنین دوست دارم کمی پنیر یا پنیر پارمزان وگان و گیاهان تازه مانند ریحان یا جعفری اضافه کنم.

_____

 

جدیدترین ها

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt