معرفی دره تندیس‌ها قشم

 در آشنایی با توریستی ایران, گردشگری

دره تندیس‌ها یکی از زیباترین جاهای دیدنی قشم است که با صخره‌های مجسمه‌مانندی که دارد، در میان گردشگران داخلی و خارجی به شهرت و محبوبیت خاصی رسیده است. وقتی در دره تندیس‌های قشم قدم می‌زنید احساس قدم زدن در یک گالری هنری به شما دست می‌دهد. اما تفاوت در این است که این‌جا درمیان آثار هنرمند بی‌نظیری به‌نام طبیعت، قدم می‌زنید و مجسمه‌هایی را می‌بییند که بدون برخورد حتی یک ضربه تیشه، روی سنگ‌های سخت جزیره قشم تراشیده شده‌اند و حالا شما را به تماشای خودشان دعوت می‌کنند.

اگر شما هم تصمیم گرفته‌اید در سفرتان به جزیره عجایب خلیج فارس، سری هم به این جاذبه گردشگری بزنید، این مطلب برای شماست.

معرفی دره تندیس ها قشم

دره مجسمه ها چیست و دره مجسمه ها کجاست؟

این دو پرسش اصلی قشم گردها است که به دنبال پاسخی شایسته برای آن هستند. در بین جاذبه های گردشگری جزیره قشم دره تندیس ها یکی از مهمترین مکان ها به شمار می رود. این دره اعجاب انگیز در اثر فرسایش باد و باران طی میلیون ها سال به وجود آمده است. صخره ها و سنگ های دره تندیس ها قشم به خاطر فرسایش به نوعی تراش خورده و به اشکالی مختلف درآمده اند.

دره مجسمه های قشم یکی از ۲۵ ژئو سایت قشم محسوب می شود. ژئو سایت، مکان دارای میراث زمینی بوده که تحت حمایت یونسکو سازمان ملل متحد قرار دارد.

با قدم زدن درون دره تندیس های قشم می توانید اشکال عجیبی شبیه به انسان، حیوانات و طرح های منظم و نامنظم را مشاهده کنید. این مجسمه ها کاملا طبیعی شکل گرفتند و با قدرت تخیل انسان شبیه به اشکالی آشنا به نظر می آیند. دلیل نامگذاری دره مجسمه های قشم نیز وجود همین سنگ ها و صخره ها است. دره مجسمه‌ های هرمز در استان هرمزگان و جنوب غربی جزیره هرمز قرار دارد.

دره تندیس ها قشم کجاست؟

برای دسترسی به دره مجسمه ها، شما ابتدا باید به جزیره قشم سفر کنید. برای این منظور، می‌توانید از وسایل مختلفی مانند هواپیما، قطار، اتوبوس، یا ماشین شخصی استفاده کنید. اگر انتخاب شما قطار، اتوبوس یا ماشین شخصی است، باید ابتدا به بندر عباس برسید و سپس از آنجا با استفاده از قایق‌ها و لنج‌های مخصوص به جزیره قشم انتقال پیدا کنید.

فاصله بین دره تندیس‌ها تا جزیره قشم کم است و می‌توانید در کمتر از یک ربع ساعت به این مقصد برسید. این دره در مرکز جزیره قشم واقع شده و دسترسی به آن بسیار آسان است.

برای دسترسی به دره تندیس‌ های قشم ، باید به جاده ضلع غربی جزیره قشم بروید و به سمت سلخ حرکت کنید. سپس مسیر را به سمت جنگل حرا و روستای طبل ادامه دهید. دره تندیس‌ها دقیقاً در وسط مسیر بین روستای طبل و ملکی قرار دارد. همچنین، روستای طبل، روستای گوران و روستای سوزا نیز در نزدیکی این منطقه قرار دارند.

تفریحات دره تندیس ها قشم

یکی از تفریحات جذاب در این منطقه قدم زدن در میان دره و ثبت عکسهای شگفت انگیز است. شما به هر سوی دره که بنگرید می توانید اشکال و طرح های خارق العاده ای را به عنوان سوژه عکاسی پیدا کنید. با کمی خلاقیت می توانید لحظات به یادماندنی در این دره به یادگار ثبت نمایید. گشت و گذار درون دره در شب و تماشای ستارگان و کهکشان راه شیری می تواند لحظات فراموش نشدنی از سفر به دره مجسمه های قشم برایتان رقم بزند.

از دیگر تفریحات در دره تندیس های ایران می توان خرید صنایع دستی اشاره نمود. در ورودی دره غرفه هایی توسط مردم بومی منطقه دایر شده است که انواع صنایع دستی و سوغاتی های جزیره قشم را عرضه می کنند.

شتر سواری در اطراف دره تندیس را می توان تفریح دیگر این جاذبه طبیعی جزیره قشم در نظر گرفت. علاوه بر تماشای گله های شتر که در اطراف دره وجود دارند می توانید سوار بر شترهای تزئین شده و زیبای مردم محلی شوید و با آنها عکسهای یادگاری بگیرید.

چه زمانی به دره تندیس‌ها قشم برویم؟

به‌طورکلی بهترین زمان سفر به جزیره قشم، اواسط ماه آبان تا آخر فروردین است و در این‌روزها می‌توانید لذت بیشتری از سفرتان به این جزیره ببرید. اما برای بازدید از دره تندیس‌های قشم، توصیه می‌کنیم قبل از تاریک‌شدن هوا به‌سوی این دره حرکت کنید تا بتوانید با استفاده از روشنایی روز، مجسمه‌های طبیعی این دره را بهتر ببینید. اما اگر می‌خواهید شب را هم در دره تندیس‌ها بمانید و کمپ بزنید، حتما چند دقیقه‌ای را به آسمان بالای این دره شگفت‌انگیز نگاه کنید و از دیدن درخشش ستاره‌ها در آسمان لذت ببرید.

این نکات و توصیه‌ها را قبل از رفتن به دره تندیس‌ها بخوانید:

  • قبل از رفتن به دره تندیس‌ها، حتما سایت‌های پیش‌بینی آب‌وهوا را چک کنید؛ موقعیت جغرافیایی و جنس خاک این منطقه باعث‌شده تا بعد از هر بارندگی، با سطح باتلاقی و گلی این دره مواجه شوید.
  • دره تندیس‌ها هیچ تجهیزات نورپردازی ندارد؛ اگر می‌خواهید شب را در این دره بمانید، حتما چراغ‌قوه و هدلایت، همراهتان باشد.
  • هرگز بدون راهنمای محلی، به‌سراغ قدم‌زدن شبانه در این دره نروید.
  • از آن‌جایی‌که باید در این دره مسیرهای طولانی را پیاده‌روی کنید، درنظر داشته‌باشید که به افراد سالمند، توان‌یاب یا کودک گروهتان هم خوش‌بگذرد.
  • در زمان بازدید از این دره، حتما کفش مناسب پیاده‌روی، کرم ضدآفتاب، کلاه آفتاب‌گیر، عینک آفتابی، آب‌معدنی، خوراکی‌های شیرین و کیسه زباله، همراهتان باشد.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید. 

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt