چند ترن هوایی ترسناک دنیا

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

به همان اندازه که برخی مردم از ترن هوایی و به طور کل شهربازی می‌ترسند و به جز دستگاه‌های ساده‌ای مانند قطار و چرخ و فلک سوار دستگاه‌های هیجان‌انگیز نمی‌شوند، برخی افراد هستند که تشنه هیجان و ترس هستند و به دنبال هر وسیله‌ای در شهربازی‌ها می‌گردند که آدرنالین را در خون خود احساس کنند. اگر شما هم جز این دسته هستید، این مطلب برای شماست.

ترن‌های هوایی جزو محبوب‌ترین تفریحات مردم هستند که در پارک‌های گوشه و کنار دنیا ساخته شده‌اند. این روزها به لطف فناوری و پیشرفت‌های مهندسی، ترن‌های هوایی ترسناک‌تر و هیجان‌انگیزتر شده‌اند.

ترن هوایی تاکابیشا (Takabisha)

مهم‌ترین ویژگی‌های ترن هوایی تاکابیشا، یکی چشم‌انداز زیبا از کوه فیجی و دیگری پیچ‌های ۱۲۱ درجه است. این ترن هوایی در ژاپن قرار دارد و در سال ۲۰۱۱ افتتاح شده است. ارتفاع آن در بالاترین نقطه ۴۳ متر است. بیشترین سرعت این ترن هوایی به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و طول کل مسیر ترن هوایی ۱۰۰۴ متر است.

یکی از ویژگی‌های جذاب این تِرن هوایی این است که جذاب‌ترین سراشیبی آن در ابتدای مسیر نیست بلکه در اواسط مسیر قرار دارد. این سراشیبی مستقیم نیست و دارای زاویه ۱۲۱ درجه است.

در روزهای صاف و آفتابی، چشم‌اندازهای بسیاری زیبایی از کوه فیجی از فراز این تِرن هوایی قابل مشاهده است.

ترن هوایی میلنیوم فورس (Millennium Force)

تِرن هوایی میلنیوم فورس که از سال ۲۰۰۰ در اهایو آغاز به کار کرد، تقریبا بیست سال است که جزو محبوب‌ترین تِرن‌های هوایی دنیا به شمار می‌آید. این تِرن هوایی ۹۵ متر ارتفاع دارد؛ طول بلندترین سراشیبی آن به ۹۱ متر می‌رسد و یک زاویه ۸۰ درجه دارد. بیشترین سرعت آن ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت و کل مسیر این تِرن هوایی ۲۰۱۰ متر است. علاوه بر سراشیبی‌های بلند، چشم‌انداز زیبایی که از یک دریاچه از بالای این ترن دیده می‌شود، بر جذابیت و هیجان آن می‌افزاید.

این سفر هیجان انگیز از سال دو هزار در فهرست برترین تِرن‌های هوایی دنیا قرار دارد و بدون تردید، تجربه‌ای است که نباید آن را از دست بدهید.

ترن هوایی (SheiKra)

تِرن هوایی SheiKra یکی از به‌یادماندنی‌ترین و جذاب‌ترین تِرن‌های هوایی دنیا است. این تِرن هوایی در سال ۲۰۰۵ در فلوریدا افتتاح شد. بلندترین تقطه آن ۶۱ متر ارتفاع دارد؛ طول سراشیبی سقوط آن ۴۶ متر است و زاویه نود درجه دارد. بیشترین سرعت این تِرن هوایی به ۱۱۳ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. طول کل مسیر ترن ۹۷۲ متر است.

صندلی‌های این ترن حس رهایی دارند و بدون کف هستند، در نتیجه پاهای شما حین سوار شدن در این ترن هوایی، آویزان است.

وقتی در سربالایی بالا می‌رود، قطار به آرامی حرکت می‌کند و در ابتدای تپه سقوط، لحظاتی توقف دارد. در این فرصت، می‌توانید ببینید که ترن از کجا قرار است سقوط کند و اینجا همان جایی است که صدای جیغ و فریاد مسافران بلند می‌شود.

از بالای ترن، چشم‌اندازهای زیبایی از پارک، درختان و مسیرهای پایین ترن قابل مشاهده است. بعد از آزاد شدن ترمزها و رها شدن ترن، از بین درختان و در کنار مسیر عبور می‌کنید. در مجموع سوار شدن این تِرن هوایی، یکی از جذاب‌ترین تفریحات در کل دنیا است.

ترن هوایی وایلد فایر (Wildfire)

چشم‌های شما اشتباه نمی‌کند. وایلد فایر یک ترن هوایی چوبی است که چندین واژگونی هم دارد. این ترن هوایی در سوئد قرار دارد و در سال ۲۰۱۶ افتتاح شده است. مرتفع‌ترین نقطه آن ۵۷ متر ارتفاع دارد. طول سراشیبی سقوط آن ۴۹ متر است و بیشترین سرعت ترن به ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

طول کل مسیر ترن هوایی ۱۲۶۵ متر است. وایلد فایر تنها تِرن هوایی چوبی در این لیست پنج تایی محسوب می‌شود. در بالای این ترن هوایی، چشم‌اندازهای بسیار زیبایی می‌بینید و قبل از سقوط به اندازه کافی فرصت دارید تا از دیدن این چشم‌اندازها لذت ببرید.

ترن هوایی یوکن استرایکر (Yukon Striker)

یوکن استرایکر از همه ترن‌های هوایی این لیست جدیدتر است. این تِرن هوایی در سال ۲۰۱۹ افتتاح شد. یوکت استرایکر در انتاریو قرار دارد و مرتفع‌ترین نقطه آن ۶۸ متر ارتفاع دارد. طول مسیر سقوط ترن ۷۵ متر است و یک زاویه نود درجه به سمت یک تونل زیرآبی دارد. بیشترین سرعت ترن به ۱۲۹ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و کل مسیر ترن ۱۱۰۵ متر است. این ترن مستقیما وارد یک تونل زیر آب می‌شود که تماما با آب احاطه شده است. مهم‌ترین ویژگی دیگر این تِرن هوایی که لیندیچ به آن اشاره می‌کند این است که یک ترن دیگر در پایین ترن دور تونل می‌گردد که کورتکس نام دارد.

این تِرن هوایی چشم‌انداز بسیاری زیبایی از پارک دارد و یکی از جذاب‌ترین تِرن‌های هوایی دنیا است که شما را به سقوطی هیجان‌انگیز و فرموش‌نشدنی دعوت می‌کند.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt