مواد غذایی که نباید ناشتا مصرف شوند!

 در سلامتی

اغلب افراد با معده خالی اقدام به خوردن بسیاری از خوراکی ها می کنند، در حالی که مصرف برخی از خوراکی ها و مواد غذایی به طور ناشتا برای بدن مناسب نیست.

نان و شیرینی های پفی :

خوراکی های حاوی خمیر مایه، لایه پوششی معده را تحریک می کنند و ممکن است موجب نفخ شوند.

آبنبات ها :

خوردن شکر سطح انسولین را بالا می برد ، که این موضوع باعث افزایش کار پانکراس درست بعد از بیدار شدن خواهد شد. در نهایت این اتفاق می تواند باعث دیابت شود.

ماست و سایر محصولات تخمیری شیر :

اگر ناشتا ماست بخورید، هیدروکلریک اسید در معده ایجاد می شود که لاکتیک اسید و باکتری های موجود در معده را نابود می کند. پس خوردن مقدار زیادی از این محصولات برای صبحانه فواید کمی برای بدن دارد.

گلابی :

فیبر خاص موجود در گلابی به مخاط ظریف موجود در مِعده خالی آسیب وارد خواهد کرد.

گوجه فرنگی :

گوجه فرنگی حاوی سطح بالایی از تانیک اسید است که اسیدیته معده را بالا می برد و همچنین ممکن است که باعث زخم مِعده شود.

خیار و سایر سبزیجات سبز:

سبزیجات خام منابع بزرگی از آمینواسیدها هستند. با این حال ممکن است که موجب سوزش سر دل، نفخ، و دردهای شکمی شوند، به خصوص زمانی که ناشتا مصرف شوند.

قهوه :

برخی از افراد قهوه را به صورت ناشتا می نوشند اما استفاده از قهوه به صورت ناشتا به علت وجود کافئین در آن برای مِعده مضر است پس بهتر است ابتدا یک لیوان آب مصرف نمایید.

چای :

چای را یکی از سالم ترین نوشیدنی های جهان است اما مصرف چای به صورت ناشتا باعث افزایش اسید معده می شود و افزایش اسید معده روی دیواره معده تأثیر می گذارد و موجب زخم دستگاه گوارش می شود.

موز:

اگر موز را ناشتا مصرف کنید، ممکن است که موجب افزایش سریع و زیاد میزان منیزیم در خون شود و این موضوع درنهایت می تواند به قلب آسیب وارد کند.

ادویه ها:

غداهای حاوی ادویه می توانند موجب آسیب و تحریک مخاط معده و افزایش میزان تولید اسیده معده شوند و این اتفاق می تواند موجب بسیاری از مشکلات گوارشی شود.

_____

گردآوری: مرسده رنجبر

معایب مصرف زیاد چای

maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt