پنج گانه مدرن

 در سلامتی, ورزش

پنج گانه برای اولین بار در هجدهمین المپیاد در سال ۷۰۸ قبل از میلاد معرفی شد و جایگاهی منحصر به فرد در بازی ها داشت. اولین مسابقه پنج‌گانه شامل دویدن در طول استادیوم، پریدن، پرتاب نیزه، پرتاب دیسک و کشتی بود. این نقطه اوج در نظر گرفته شد، با برنده به عنوان ویکتور لودورم .

تاریخچه پنج گانه مدرن:

پنج گانه اهمیت منحصر به فردی در بازی های المپیک باستان داشت و این رویداد به عنوان نقطه اوج بازی ها در نظر گرفته می شد. پنج‌گانه مدرن Modern pentathlon در پنجمین المپیاد بازی‌های المپیک مدرن در استکهلم (سوئد) در سال ۱۹۱۲ معرفی شد – با تشویق بنیانگذار فرانسوی المپیک مدرن، بارون پیر دو کوبرتن Pierre de Coubertin. این ورزش به تکامل خود ادامه داده و به یک رویداد سریع تبدیل شده است که اکنون هر پنج رشته در یک روز به رقابت می پردازند. مسابقات زنان در بازی‌های المپیک سیدنی در سال ۲۰۰۰ به برنامه المپیک اضافه شد. در استرالیا، هیئت حاکمه، «پنج‌اتلون مدرن استرالیا» است که توسط نهاد حاکم بین‌المللی، «Union Internationale de Pentathlon Moderne» (UIPM) تأیید شده است. UIPM توسط کمیته بین المللی المپیک (IOC) به رسمیت شناخته شده است.

پنج گانه مدرن:

در حالی که ورزش‌های المپیک تابستانی مانند شنا، ژیمناستیک و فوتبال در بین مخاطبان در سراسر جهان محبوبیت بیشتری دارند، بازی‌های المپیک دیگری نیز وجود دارند که اکثر مردم درباره آن‌ها اطلاعات کمی دارند. رویدادی از المپیک ۱۹۱۲ ، پنج‌گانه مدرن Modern pentathlon اغلب فراموش می‌شود و نامی دارد که ممکن است تماشاگران بالقوه را ناامید کند. با وجود دانش اندکی از ریشه ها و پیشوندهای یونانی، نام پنج گانه اصلی ترین ویژگی های آن را نشان می دهد. کلمه پنته pente در یونانی به معنای “پنج” است در حالی که – Athlon به معنای “مسابقه” است که نشان می دهد این ورزش شامل پنج رویداد مختلف در یک مسابقه است.

____

گردآوری: مرسده رنجبر

اگر به بخش ورزش علاقه مندید، از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید:

ورزش پلیومتریک

Maahkhatoon97

_______

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt