قبل از شیو صورت چه کنیم؟

 در پوست و زیبایی, سلامتی

با اینکه شیو کردن صورت کاری آسان و ساده است، اما خیلی از افراد با انجام روش های اشتباه و یا کاربرد مراحل آن بصورت غلط، آسیب های جدی را به پوست صورت خود وارد می کنند.

برای اینکه بتوانیم اصلاح صورت را بصورت مرحله به مرحله و با دانستن تمامی نکات پیش برده و از صدمات وارده بر روی پوست بکاهیم، لازم است تا مطالبی را که در این پست آورده ایم، بخوبی مطالعه کنید.

قبل از شیو صورت چه کنیم؟

بهترین روش اصلاح صورت با ژیلت در گروی آن است که روتین مناسبی قبل از شیو کردن داشته باشید. همچنین اینکه بعد از اصلاح صورت با تیغ چی بزنیم در روش اصلاح صورت با تیغ اهمیت دارد. به این منظور به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول؛ باید صورت خود را پاکسازی کنید.

ابتدا باید پوست صورت را از هر گونه آلودگی و همچنین آرایش های قبلی پاک کنید و لازم است تا پوست بخوبی پاکیزه و تمیز شود.

سپس صورت را با آب گرم و یک پاک کننده ملایم شست و شو داده و با یک حوله نرم و لطیف پوست را خشک کنید.

مرحله دوم؛ کرم یا ژل شیو روی صورت خود بمالید. 

برای اینکه ژیلت به پوست شما آسیبی نرساند، بهتر است با ژل یا کرم بین صورت و ژیلت، یک لایه ایجاد کنید. استفاده از ژل موجب می‌شود تا ژیلت به راحتی بر روی پوست شما حرکت کند و از زخم شدن آن جلوگیری کند.

مرحله سوم؛ حالا می‌توانید صورت خود را شیو کنید. 

بهتر است تا تیغ را در جهت رشد موها، بر روی پوست کشیده و با فشار ملایمی که به دسته تیغ وارد می کنید، اصلاح را انجام دهید.

شیو صورت باید در نهایت آرامش و به صورت آهسته و پیوسته صورت گیرد، چون در صورتی که برای انجام این کار عجله به خرج دهید، ممکن است پوست صورت را بریده و یا زخمی کنید.

مرحله چهارم؛ مرطوب کننده را فراموش نکنید. 

همین که کار شیو کردن شما به پایان رسید، صورت خود را پاک کنید و از روغن صورت یا نرم‌کننده استفاده کنید. سعی کنید از محصولات بدون الکل استفاده کنید. پس از اصلاح صورت برای مدتی محصولات آرایشی مصرف نکنید.

نکاتی که موقع اصلاح صورت باید به یاد داشته باشید:

اگر جوش فعال دارید، از شیو صورت خودداری کنید. 

اصلاح صورت با وجود آکنه و زخم اوضاع را بدتر می‌کند. حتی ممکن است موجب عفونت‌های جدی شود. بنابراین، در صورتی که جوش‌های فعال روی صورت خود دارید، از این روش استفاده نکنید.

تیغ را ضدعفونی کنید. 

ضدعفونی کردن تیغ نکته بسیار مهمی است که نباید آن را فراموش کنید. اگر برای دومین یا چندمین بار است که از یک تیغ استفاده می‌کنید، قبل از استفاده آن را با الکل ضدعفونی کنید تا باکتری های روی آن را به صورت خود انتقال ندهید.

تیغ را در خلاف جهت رویش مو حرکت ندهید. 

توجه به جهت حرکت تیغ هنگام اصلاح صورت بسیار مهم است. برخی افراد برای این که موهای صورت خود را به طور کامل از بین ببرند، تیغ را در خلاف جهت رویش مو روی پوست حرکت می دهند.

این کار باعث تحریک پوست، التهاب آن و در برخی موارد باعث خونریزی می شود. بنابراین، بهتر است که تیغ را در جهت رویش مو روی پوست بکشید.

از تیغ‌های ۳ یا ۴ تیغه برای اصلاح صورت استفاده نکنید. 

برای اصلاح موهای زائد صورت باید از تیغ‌های مخصوصی که برای صورت است استفاده کنید. توجه داشته باشید که نباید از تیغ‌های ۳ یا ۴ تیغه برای موهای زائد صورت استفاده کنید.

نکته این است که اگر از تیغ ریش تراش مردانه استفاده کنید بهتر از تیغ اصلاح بدن زنان است.

 


اگر به بخش زیبایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt