آووکادو میوه‌ای بهشتی

 در تغذیه سالم, سلامتی

خواص آووکادو انقدر زیاد است که باید در فهرست میوه‌های بهشتی قرار می‌گرفت. آووکادو یک میوه مغذی، مفید و لذیذ است که در سراسر جهان پایه ثابت بسیاری از آشپزخانه‌هاست. اما مصرف این میوه در ایران خیلی مرسوم نیست. آووکادو بومی مکزیک و آمریکای مرکزی است، اما در بسیاری از مناطق جهان از جمله آمریکای شمالی کشت می‌شود.

این میوه در غذاهایی مانند املت، سالاد، تاکو و غیره استفاده می‌شود. همچنین آووکادو در دنیای فیتنس و تندرستی بسیار محبوب است زیرا بسیار مغذی است و چربی سالم موردنیاز ورزشکاران را تامین می‌کند. در این مطلب قرار است تمام خواص آووکادو و بهترین نحوه مصرف این میوه را به شما بگوییم.

فواید و خواص آووکادو

در ادامه به بعضی از خواص آووکادو اشاره می‌کنیم، که شما را قانع می‌کنند این سوپرفود خوشمزه را به رژیم غذایی‌‌ اضافه کنید.

سلامت مغز و حافظه را بهبود می‌بخشد. 

این میوه سرشار از اسید اولئیک است که نوعی اسید چرب امگا ۹ بوده و در طبیعت و بیشتر سلول‌های ما یافت می‌شود. این نوع اسید در کمک به مبارزه با عوامل بیماری‌زا، انتقال مواد معدنی و پاسخ به هورمون‌ها مفید است. همچنین سلامت قلب و مغز را بهبود می‌بخشد. تحقیقات نشان می‌دهند که این نوع اسیدها می‌توانند به افزایش حافظه کمک کنند.

آووکادو بیشتر از موز پتاسیم دارد. 

پتاسیم یک ماده‌ی مغذی است که عملکردهای ضروری در بدن را انجام می‌دهد. این میوه سرشار از پتاسیم است، به طوری‌که ۱۰۰ گرم  از آن،  ۱۴ درصد از نیاز روزانه‌ی شما به پتاسیم را فراهم می‌کند. این در حالی ‌است که موز فقط ۱۰ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به پتاسیم را تأمین می‌کند. مطالعات همچنین نشان می‌دهند که مصرف کافی پتاسیم با کاهش فشار خون، سکته، حمله‌ی قلبی و نارسایی‌های کلیه در ارتباط است.

آووکادو سرشار از فیبر است.

یکی از خواص این میوه است که فیبر زیادی دارد. فیبر یک ماده‌ی گیاهی مغذی بوده که منجر به کاهش وزن، به حداقل رساندن افزایش ناگهانی قند خون و کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها می‌شود. دو نوع فیبر وجود دارد؛ فیبر محلول و فیبر نامحلول. فیبر محلول می‌تواند از باکتری‌های مفید در روده تغذیه کند. باکتری‌های مفید برای عملکرد بهینه‌ی بدن بسیار مهم هستند.

هر ۱۰۰ گرم آووکادو حاوی ۷ گرم فیبر است که ۲۷ درصد از مقدار مورد نیاز روزانه را تأمین می‌کند. تقریبا ۲۵ درصد از فیبر موجود در آووکادو از نوع محلول و ۷۵ درصد از آن نامحلول است.

سوخت‌وساز کند مشکل بزرگ بسیاری از افراد است. فیبر می‌‌تواند نقش قابل توجهی در افزایش سوخت‌وساز داشته باشد. آووکادو هم به دلیل اینکه حاوی فیبر است، یک گزینه‌ی مناسب در این زمینه است.

آووکادو می‌تواند سطح کلسترول را کاهش دهد‌. 

مطالعات نشان می‌دهند که مصرف منظم این میوه در رژیم غذایی می‌تواند به کاهش سطح کلسترول از طریق کاهش کلسترول LDL و افزایش کلسترول HDL کمک ‌کند. این سوپرفود همچنین در کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، مانند سکته یا حمله‌ی قلبی مفید است.

خواص آووکادو برای لاغری؛ به کاهش وزن کمک می‌کند. 

آووکادو یک میوه‌ی‌ چربی‌سوز است. تحقیقات نشان می‌دهند که افرادی که این سوپرفود را می‌خورند، نسبت به افرادی که این میوه را نمی‌خورند، تا ۵ ساعت پس از خوردن آن تمایل کمتری به غذا خوردن دارند. بنابراین استفاده از آووکادو در وعده‌های غذایی به شما کمک می‌کند کالری کمتری بخورید.

این میوه سرشار از فیبر است اما کربوهیدرات کمی دارد‌، به همین دلیل به کاهش وزن کمک می‌کند. این میوه هم برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند و هم به افرادی که می‌خواهند عضلات خشک به دست بیاورند، مفید است.

نگه داری آووکادو به چه صورت است؟

اگر آووکادوی شما هنوز سفت و سبز است، بگذارد چند روزی در آشپزخانه بماند تا به اندازه کافی برسد. آووکادوهای رسیده در لمس کمی نرم هستند و معمولاً رنگ سبز تیره ای دارند. اگر آووکادوی شما بسیار لطیف است و در هنگام لمس، فرو می‌رود، احتمالاً بیش از حد معمولی رسیده است.

با این حال، حتی آووکادوهای بیش از حد رسیده را می‌توان در در تهیه غذاهایی مانند محصولات پخته شده و سس گنجانید، بنابراین آنها را دور نریزید مگر اینکه طعم یا بوی ترش داشته باشند، کپک زده باشند یا تغییر رنگ داده باشد.

ضمنا فقط میوه آووکادو نیست که استفاده می‌شود، بلکه روغن آووکادو و کرم‌ها و محصولات پوستی آن هم تولید و برای مصارف مختلف زیبایی استفاده می‌شود. بنابراین می‌بینیم که خواص آووکادو در زمینه های مختلف کاربرد دارد.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt