چگونگی ارتباط با خود برتر

 در خودپروری, روانشناسی

هرگاه اراده کنی می‌توانی به خود برتر خویش تلنگر بزنی و آن را فعال کنی. هر چه قدر بیشتر این کار را بکنی، این مورد برایت راحت تر و آسانتر می‌شود. سعی کن هفته ای یک بار ارتباط خود را با آن بیشتر تقویت کنی. پرسش‌ها و مشکلاتت را با خود برتر در میان بگذار.

زمانی که در آرامش هستی، گوشه ای خلوت را برای خودت انتخاب کن. چشمانت را ببند و منظره ای زیبا را در مقابل خود مجسم کن. تجسم کن که شخصی به سوی تو می آید. وقتی شخص به تو نزدیک می شود، متوجه می شوی که آن شخص خودت هستی. ولی شخصی که با خودت خیلی فرق دارد. تو شادتر و آرام‌تر هستی و نوری درخشان اطرافت را احاطه کرده است. این شخص همان خود برتر توست.

گفت وگو را با خودِ برتر شروع کن. از آن در مورد مشکلی که تو را زجر می دهد بپرس. جواب را بشنو و توجه کن که جواب به هر صورت برایت بهترین است. سعی نکن در یک جلسه پرسش‌های زیادی مطرح کنی. یک یا دو سؤال کافی است. وقتی کار خود را تمام کردی از خودِ برتر خویش تشکر کن و کم کم به زمان حال برگرد.

نوشتن، راه دیگر ارتباط با خودِ برتر است. در حال و هوایی مثبت و شفاف از خود برتر تقاضا کن تا تو را راهنمایی کند. می‌توانی شمعی روشن کنی و یا به موسیقی دلخواه خود گوش دهی تا روحیه ات را بالاتر ببرد. سپس از خودت سؤالی بپرس و اولین جوابی را که به ذهنت رسید بلافاصله بنویس. به ذهنت اصلاً اجازه فکر کردن نده.

موانع را از سر راه بردار

قبل از شروع باید مطمئن شوی که چیزی ارتباطت را با خود برتر قطع نکرده باشد. وقتی که ذهن تو درگیر هزاران فکر باشد، دیگر نمی توانی صدای خود برتر را بشنوی. خود برتر انواع و اقسام صداها را دارد: نصیحت، هشدار، دلسوزی، دلیل و برهان، اعتماد به نفس کاذب. پس حواست باشد که به چه چیزی گوش می‌کنی.

خودِ برتر، تو را راهنمایی می‌کند تا مسیر درست را پیدا کنی. این خودِ برتر به تو نمی‌گوید که تو بهتر از دیگران هستی، چون در همه ی آدم‌ها روح الهی وجود دارد. خودِ برتر به تو می‌گوید که چه چیزی به نفع توست، البته از بعد معنوی نه مادی. نفس تو هم صدایی دارد، ولی این صدا از روی ترس است.

به عنوان مثال: نفس به تو می‌گوید، فلان کار را بکن، در غیر این صورت احمق جلوه می‌کنی.

خودِ برتر به تو می‌گوید: این حرکت برازنده تو نیست و هر طور شده خودت را از این وضعیت بیرون بکش.

نکته مهم این است که باید ندای درونی خود را بشناسی که آیا برخاسته از نفس است یا از خودِ برتر. زمانی که توانستی با تمرین زیاد با خود برتر یا همان شم و شهودت ارتباط مداوم برقرار کنی، مطمئن باش که دیگر موفقیت از آن تو خواهد بود.

 

کتاب: خوشبختی ات باش
نویسنده: نفیسه معتکف

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt