٨ گیاه بی خطر برای حیوانات خانگی!

 در چیدمان, خانه داری, گل و گیاه

بسیاری از افراد به داشتن یک حیوان خانگی علاقه زیادی دارند. این حیوان می تواند سگ، گربه، خرگوش و… باشد.

خوب است بدانید که برخی از گیاهان برای حیوانات مضر هستند. به این معنی که اگر دست حیوانات به برگ این گیاهان بخورد یا حیوان برگ یا گل این گیاهان را بخورد، ممکن است دچار مسمومیت ساده یا بیماری های جدی شود.

در ادامه با معرفی چند مدل گیاه بی خطر برای حیوانات با ما همراه باشید.

سرخس بوستون

سرخس بوستون شاخ و برگی نرم و متراکم دارد که توجه حیوانات خانگی را به خود جلب می‌کنند. به‌دلیل ساختار ظاهری این گیاه، ممکن است سگ یا گربه بخواهند برگ‌های گیاه را بجوند. خوشبختانه این گیاه هم جز گیاهان آپارتمانی غیر سمی بوده و خطری برای حیوانات خانگی ایجاد نمی‌کنند. سرخس بوستون به محیط‌هایی با رطوبت بالا و نور غیرمستقیم علاقه دارد.

گلوکسینیا

این گیاه گل‌دار و زیبا هم غیرسمی بوده و می‌توانید با خیال راحت از آن در خانه نگهداری کنید. برای شادابی بیشتر گلوکسینیا بهتر است آن را در محیطی با نور زیاد و غیر مستقیم قرار داده و بستر رشد آن همیشه مرطوب باشد.

بنفشه آفریقایی

یکی از محبوب‌ترین و مقاوم‌ترین گیاهان گل‌دار آپارتمانی که می‌تواند حتی در شرایط نوری کم هم به گل بنشیند، بنفشه آفریقایی است. می‌توانید این گیاه را در یک اتاق قرار دهید، چون بنفشه آفریقایی در دمای و رطوبت متوسط هم می‌تواند سرزنده و شاداب باشد. این گیاه زیبا هم جز گیاهان غیر سمی آپارتمانی به‌شمار می‌رود.

چمن عروس

می‌توانید چمن عروس را در گلدان‌های آویز یا تراریوم هم بکارید. این گیاه به‌طور کامل سطح خاک گلدان را می‌پوشاند و می‌تواند مانع کندن خاک توسط حیوانات خانگی شود.

گیاه گندمی

این گیاه بسیار محبوب بوده و تقریبا همه علاقه‌مندان به گیاهان آپارتمانی از آن نگهداری می‌کنند. اگر دنبال گیاهان آپارتمانی غیر سمی هستید، یکی از پیشنهادها برایتان گل گندمی است. این گیاه بسیار مقاوم بوده و می‌تواند شرایط مختلف نوری و آب‌وهوایی را تحمل کرده و باز هم سرحال باشد.

نخل پروانه

اگر به گیاهان گرمسیری علاقه دارید و برایتان مهم است که غیرسمی باشد، ما به شما نخل پروانه را پیشنهاد می کنیم. ظاهر منحصربه‌فرد این گیاه ممکن است حیوان خانگی را جذب کند، اما اصلا نگران نباشید، چون نخل پروانه غیرسمی بوده و خطری برای حیوان خانگی شما ندارد. بهتر است این گیاه را در محیطی نورگیر قرار داده و پس از خشک شدن کامل خاک به آن آب بدهید.

کالاتیا

این گیاه به زبرا هم معروف بوده و جز گیاهان گرمسیری و غیرسمی محسوب می‌شود. کالاتیا برگ‌هایی پهن و سبز رنگ دارد که اگر شرایط مناسب برای رشد آن را فراهم کنید، رگه‌هایی سفید روی آن ظاهر می‌شوند. بهتر است این گیاه را در سایه قرار دهید، زیرا تابش نور زیاد به زبرا می‌تواند باعث کم‌رنگ شدن برگ‌های آن شود.

گل سنگ

برگ‌های گل سنگ در رنگ‌های سفید، صورتی، قرمز و سبز رشد می‌کنند. این گیاه به‌قدری زیبا است که می‌تواند به‌تنهایی جلوه‌ای زیبا به خانه‌تان ببخشد. این گیاه زیبا و مقاوم هم غیرسمی بوده و هیچ خطری برای کودکان و حیوانات خانگی ندارد.

گل ارکیده

به‌جرعت می‌توان گفت یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی که می‌توانید در خانه پرورش دهید، ارکیده است. این گل در لیست گیاهان بی خطر برای حیوانات خانگی قرار می‌گیرد و می‌توانید با خیال راحت از آن در محیط خانه و کنار حیوانات خانگی نگهداری کنید. ارکیده بیشتر در فصل زمستان و روزهای کوتاه به گل می‌نشیند. بهتر است گلدانی را برای این گیاه انتخاب کنید که ریشه‌ها بتوانند به‌خوبی رشد کنند و آن را در محیطی با نور متوسط قرار دهید.

انواع آسیب‌هایی که گیاهان سمی به حیوانات می‌زنند. 

خوردن گیاهان آپارتمانی سمی به حیوانات عزیز ما آسیب‌های بی‌شماری می‌زنند که می‌توانند جبران‌ناپذیر باشند. بخشی از این آسیب‌ها را اگر بخواهیم نام ببریم می‌توان به تشنج، اسپاسم، درد و تورم بعد از خوردن گیاه فلودرون یا خفگی، تورم دهان و زبان، مشکلات تنفسی، مسمومیت و مرگ هنگام خوردن گیاه پتوس اشاره کرد. گیاه پوست‌ماری یا مادرشوهر باعث ایجاد حساسیت، ترشح زیاد بزاق و اسهال در حیوانات می‌شود. همچنین تیغ روی ساقه گیاهان برای حیوانات بسیار خطرناک است.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt