آشنایی با جزیره مادیرا در کشور پرتغال

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

جزیره مادیرا به وسعت ۸۰۱ کیلومتر مربع یکی از دورترین مناطق عضو اتحادیه اروپا و تحت حاکمیت پرتغال است. این جزیره در جنوب غربی پرتغال در اقیانوس اطلس بین دو قاره اروپا و آفریقا واقع است. جزیره ای که بسیاری آن را یکی از بهشت های روی زمین می خوانند.

فونشال مرکز و مهم ترین بندرگاه این جزیره است.مادیرا به زیبایی مناظر و طبیعت سرسبزش در سراسر جهان شناخته شده است. گل، گلدوزی و جشن‌های سال نو میلادی از جاذبه‌های گردشگری این جزیره کوچک به حساب می‌آیند. بد نیست بدانید کریستیانو رونالدو فوتبالیست مشهور پرتغالی و بازیکن باشگاه فوتبال یوونتوس متولد جزیره مادیرا می‌باشد.

یکی از جاذبه گردشگری جالب و هیجان انگیز جزیره مادیرا کشور پرتغال سر خوردن از بالای کوه توسط سبد به طول دو کیلومتر که افرادی  مسلط به کنترل آن هستند. گردشگران این جزیره با پرداخت هزینه نسبتا زیاد این هیجان منحصر به فرد را تجربه می کنند.

خوب است بدانید:

جزیره مدیرا جایزه مهم اروپایی گردشگری در سال ۲۰۲۰ را برده است. یکی از دلایل اصلی آن صخره هایی است در برخی از موارد ارتفاع آن « به ۱۲۰۰ متر می رسد و انگار از دل اقیانوس سربرآورده اند.

منطقه ای دیگر از این جزیره هم بدلیل ترکیب جنگل هایش بسیار چشم نواز است. منطقه «فانال». محلی ها می گویند این منطقه میزبان مسن ترین درختان در قاره اروپا و جهان است. فانال در فهرست میزاث جهانی یونسکو قراردارد و از آن محافظت ویژه ای به عمل می آید. بدلیل آب و هوای آتش فشانی در این بخش از جزیره هوا غالبا غبارآلود است.

بدلیل وجود صخره های بلند و آب و هوای مرطوب در بسیاری از مواقع زمانی که روی دالان های این صخره ها قدم می زنید ابر و مه زیر پای شماست که زیبایی خاصی به این جزیره و سفر شما می دهد.

«کابو جیراو»، بلندترین صخره اروپا و دومین در جهان در این جزیره قرار دارد. در بالای این صخره یک سکوی شیشه ای معلق قرار داده شده که در آن شما مستقیماً بر روی «فاجهای رانچو» ایستاده اید و منظره ای باشکوه از شهر دارید.

غذاهای جزیره:

یکی دیگر از تجربیات بیاد ماندنی این جزیره غذاهای آن است. ماهی های تازه در کنار صیفی جاتی که اغلب محصولات تازه مدیرا هستند.

در میان این غذاها می توان به «شمشیرماهی مخصوص مدیرا»‌ اشاره کرد. غذایی که باید در این جزیره امتحان کنید.سرو این ماهی با موز سرخ شده و کاموراجا، صیفی جات شور، از امضاهای آشپزهای مدیرا است. همچنین پانچا، نوشیدنی الکلی و سنتی جزیره هم را نباید از دست داد. ترکیبی از رام، الکل سفید نیشکر و عسل و لیموی جزیره.

و در آخر

سفر به مادیرا یک تجربه شگفت انگیز از تعامل با طبیعتی است که در بسیاری از نقاط زمین از بین رفته است. مادیرا دارای طبیعتی بکر و بی نظیر است و همین دلیل اصلی هجوم ماجراجویان به این شهر است؛ کسانی که از بالا رفتن آدرنالین خون شان لذت می‌برند و به استقبال هیجانات دلهره‌آوری می‌روند. شما هم در سفرتان بهتر است سراغ تجربه‌های جدیدی بروید؛ ورزش‌هایی که تا به حال جرات انجام‌شان را نداشته‌اید در مادیرا انتظارتان را می‌کشد. اگر تا به حال در کوهستان دوچرخه سواری نکرده‌اید بهتر است این تجربه را در مادیرا کسب کنید. مسیرهای پر پیچ و خم جنگلی به مناظر زیبایی ختم می‌شود که حتی تصورش هم برایتان ممکن نیست.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید. 

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt