روش‌های نگهداری از عطر و ادکلن

 در اکسسوری, مد

اگر از عطر و ادکلن خود به درستی نگهداری کنید، طول عمر و میزان ماندگاری آن‌ها افزایش پیدا خواهد کرد. سوال اینجاست که عطر را کجا نگهداری کنیم؟ چه مکان‌هایی برای نگهداری از عطر مناسب است و با رعایت چه نکاتی می‌توانیم ماندگاری و دوام عطرها و ادکلن‌ها را افزایش دهیم؟

عجله نکنید، افراد بسیاری که به عطر‌ها علاقه دارند این سوال‌ها برای آن‌ها نیز به وجود می‌آید. به همین خاطر تصمیم گرفتیم در این مقاله به این پرسش‌های مهم پاسخ دهیم.

روش‌های نگهداری از عطر و ادکلن

برای اینکه بتوانید از عطرهای خود به شیوه صحیح نگهداری کنید باید با روش‌های مراقبت و نیز افزایش طول عمر عطر و ادکلن آشنا شوید. در این‌جا به چند مورد از روش‌های نگهداری از ادکلن و عطر اشاره شده است.

قرار دادن شیشه داخل جعبه

اگر دقت کرده باشید، برخی از انواع عطرها و ادکلن‌ها در جعبه‌های تزئینی و زیبایی در بازار عرضه می‌شوند، اما باید بدانید که این جعبه‌های تنها جنبه تزئینی ندارند، بلکه برای این هستند که شما عطر خود را در بهترین شرایط نگه داری کنید. به همین دلیل بهتر است شیشه عطر را درون جعبه آن بگذارید تا از تابش مستقیم نور آفتاب و رطوبت موجود در محیط دور باشد. از طرفی قرار دادن شیشه عطر در جعبه، احتمال شکسته شدن آن را به شدت کاهش می‌دهد.

درب ادکلن را محکم ببندید تا کمتر در معرض هوا قرار گیرد. 

تا زمانی که قصد استفاده از یک عطر را ندارید، درپوش آن را باز نکنید. هرچه عطرها و ادکلن ها کمتر در معرض اکسیژن هوا قرار گیرند، ماندگاری آن‌ها بیشتر می‌شود. پس از استفاده حتما در عطر را محکم ببندید و آن را در جعبه قرار دهید تا تبخیر نشود. ادکلن دیوید یورمن فرگرنس زنانه یکی از عطرهای برند دیوید یورمن است که هم‌چون سایر عطرهای اصل و فیک با قرارگیری در معرض هوا، تغییر ماهیت می‌دهد و گیرایی آن از بین می‌رود. نحوه نگهداری از عطر به اورجینال یا تقلبی بودن محصول وابسته نیست و برای کلیه عطرها و ادکلن‌ها یکسان است.

خودداری از تکان دادن شیشه عطر

بعضی از افراد عادت دارند هنگام استفاده از عطر ابتدا آن را تکان دهند سپس عطر را بر روی لباس خود اسپری کنند. اگر چه این‌کار باعث می‌شود رایحه عطر برای مدت کوتاهی بیشتر شود ولی در دراز مدت باعث افت کیفیت عطر می‌شود. در واقع به هم زدن شیشه عطر، شبیه به اکسیژن عمل می‌کند و باعث اکسیداسیون ناخواستۀ عطر خواهد شد. زیرا بیشتر عطرها ترکیبی از پیوندهای شیمیایی ظریف و پیچیده هستند که به راحتی شکست می‌خورند. پس با تکان دادن عطر، ترکیبات عطر بهم خورده و در نهایت باعث افت کیفیت عطر درون آن می‌شود.

نگهداری ادکلن در مکانی بدون نور و تاریک

از شرایط محیطی مناسب و ایده‌آل برای افزایش طول عمر عطر و ادکلن، نگهداری آن‌ها در مکان‌های تاریک و بدون نور است. زیرا اجزای تشکیل دهنده عطر، ترکیباتی دارند که در هنگام‌ قرار گرفتن در برابر نور دچار واکنش شده و در نتیجه رایحه آن ضعیف‌تر می‌شود. بنابراین نگهداری آن‌ها در داخل کمدهای تاریک بهترین روش محافظت از آن‌ها در برابر نور است. توجه به این مسئله یکی از مهمترین نکات نگهداری عطر و ادکلن محسوب می‌شود.

توجه به تاریخ تولید و مصرف عطر

هنگامی که قصد خرید ادکلن یا عطری را دارید، ابتدا باید به تاریخ تولید و انقضاء آن توجه کرده سپس در صورت داشتن تاریخ مصرف برای مدت مناسب، اقدام به خرید آن کنید. گاهی اوقات افراد عطری را بدون توجه به تاریخ انقضای آن خریداری کرده و برای مدت زمان طولانی نگه می‌دارند. آن‌گاه که به سراغ عطر می‌روند متوجه می‌شوند که عطر کیفیت و رایحه اولیه را ندارد که این به دلیل تمام شدن تاریخ مصرف آن است. عطرهای تاریخ مصرف گذشته معمولاً بوی بسیار ضعیفی دارند یا به کلی بوی آن‌ها از بین رفته است.

مکان های مناسب نگهداری عطر کجاست؟

گاهی مشکل ما در نگهداری از عطر این است که فضای مناسبی برای نگهداری از آن در نظر نگرفته ایم. در این صورت یا بوی عطر به سرعت می پرد یا عطر دیگر ماندگاری چندانی ندارد. در زیر چند نمونه از بهترین‌ مکان‌های خشک و خنک و تاریکی که می‌توانید عطر خود را نگهداری کنید برایتان فهرست کرده‌ایم:

  • در یک کشو
  • پشت قفسه
  • در جعبه
  • گوشه‌ای تاریک از اتاق خوابتان
  • زیر تخت در یک جعبه
  • در کمد لباس

نکته: هرچند ممکن است برخی فکر کنند همانند رژ لب، یخچال جای خوبی برای نگه‌داری عطر است، اما این امر می‌تواند احتمال ورود آب به داخل عطر یا بروز میعان شود و همچنین باعث زنگ‌زدن بسته‌بندی برخی عطرها شود.

اساسا دما و نور خورشید قاتلان واقعی عطرها هستند پس آن‌ها را در یک فضای خنک، تاریک و خشک نگهداری کنید.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt