بوی عطر رو چگونه ماندگارتر کنیم؟!

 در اکسسوری, مد

بیشتر افرادی که از عطر و ادکلن استفاده می‌کنند، معمولا هنگام خریداری عطر و ادکلن، در مورد مدت‌زمان ماندگاری آن‌ها خواهند پرسید. بهتر است بدانید که ماندگاری عطر و ادکلن در شرایط مختلف، بسیار متفاوت است.

برای مثال ممکن است یک عطر یا ادکلن مشخص را در روزهایی که رطوبت بیشتری دارد استفاده کنید و متوجه ماندگاری پایین آن شوید. حتی نحوه استفاده از آن و محلی که عطر و ادکلن را اسپری می‌کنید نیز در ماندگاری رایحه آن‌ها موثر است. اما شما با چند ترفند ساده می‌توانید باعث افزایش ماندگاری عطر و یا افزایش ماندگاری ادکلن خود روی بدن و لباستان شوید.

ما در ادامه سعی کرده‌ایم راه هایی برای افزایش ماندگاری بوی عطر ارائه دهیم.

لباس‌ها را به روش درست خوشبو کنید. 

در حقیقت معمولا توصیه می‌شود که عطر را روی لباستان اسپری نکنید؛ چراکه به‌مرور باعث تغییر رایحه عطر و بد بو شدن آن خواهد شد. اما اگر دوست دارید حتما لباس‌هایتان معطر باشند، ابتدا لباس را به‌خوبی بشویید تا عاری از بوی عرق و آلودگی شود. پس‌ازآن، هنگام اتو کشیدن لباس، کمی عطر را به همراه آب در مخزن اتو ریخته تا به‌صورت بخار به لباس برسد و جذب تاروپود آن شود.

همچنین می‌توانید محیط کمد لباستان را با چند اسپری از عطر و ادکلن معطر کنید و سپس در کمد را ببندید.

به نقاط درست بدن اسپری کنید. 

بهتر است بدانید که بهترین نقطه برای اسپری کردن عطر و ادکلن، نقاط نبض‌دار بدن است. اسپری کردن عطر و ادکلن روی نقاط نبض‌دار نه‌تنها باعث ماندگاری بیشتر آن می‌شود، بلکه پخش بوی بسیار بهتری نیز از آن خواهید داشت. گردن، مچ دست، روی سینه، داخل آرنج، پشت زانو و روی شکم، بهترین نقاط بدن برای اسپری کردن عطر به شمار می‌روند.

عطر را روی پوست نمالید. 

مالیدن مچ دست‌ها به هم، مواد شیمیایی موجود در عطر را تجزیه می‌کند و این باعث می‌شود که نت‌های پایانی رایحه، سریع‌تر از آنچه که انتظار می‌رود از بین بروند. اگر عطر طوری نیست که بتوانید آن را اسپری کنید، مقداری از آن را کم و به آرامی روی پوست بمالید.

پوست خود را کمی چرب کنید. 

شاید جالب باشد که بدانید ماندگاری عطر و ادکلن روی پوست چرب بسیار بیشتر از پوست خشک است. در حقیقت چربی و رطوبت پوست این افراد با ادکلن یا عطر مخلوط می‌شود و دوام آن را افزایش می‌دهد.

بنابراین اگر پوست خشکی دارید، خوب است قبل از استفاده از عطر یا ادکلن، کمی محل موردنظر را با انواع روغن بدون بو چرب کنید. البته دقت کنید که چربی زیاد نیز رایحه عطر را تغییر خواهد داد.

از رایحه‌های مختلف در فصل‌های مناسب خود استفاده کنید.

آیا به این موضوع تاکنون دقت کرده‌اید که شرکت‌های تولیدکننده عطر، عطرها را برای مصرف در فصول مختلف دسته‌بندی می‌کنند؟

شاید بدانید که معمولا عطرهای گرم و تند برای فصول سرد سال مناسب بوده و عطرهای خنک و ملایم مناسب فصول گرم سال هستند. این موضوع به دلیل تاثیر آب‌وهوا بر ماندگاری عطر است.

نوع مناسبی از عطر را بخرید. 

برخی از عطرها به طور طبیعی بیشتر از بقیه ماندگاری دارند، هم روی پوست و هم در بطری. عطر و ادکلن‌ها در غلظت های مختلف به فروش می‌رسند؛ بعنی نسبت‌های مختلفی از ترکیب روغن عطر با الکل وجود دارد.

بنابراین اگر به دنبال بوی عطر با ماندگاری بالا هستید، عطری با غلظت بیشتر خریداری کنید.

 


اگر به بخش مد علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt