معرفی مینی سریال خدمتکار

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم خارجی

سریال خدمتکار «MAID» مجموعه تلویزیونی در ژانر درام است که خاطرات خانم استفانی لند را به تصویر می‌کشد. این مینی‌سریال توسط مولی اسمیث مِتزلر ساخته شده است. سریال خدمتکار در۱۰ قسمت در تاریخ ۹ مهرماه ۱۴۰۰ به صورت کامل بر روی نتفلیکس قرار گرفت.

وقتی در ماه اکتبر سریال خدمتکار برای بار اول منتشر شد در خیلی از کشورها جزو ۵ سریال برتر قرار گرفت. بر اساس آمار شبکه نتفلیکس این سریال به تماشای نزدیک به ۶۷ میلیون مشترک در همان چهارهفته اول رسید.

اگر هنوز سریال خدمتکار را ندیده‌اید، محبوبیت آن تحت الشعاع موفقیت فوق‌العاده squid game با تعداد شگفت‌انگیز ۱۴۲ میلیون حساب کاربری قرار گرفته است.

خلاصه داستان:

سریال خدمتکار Maid داستان الکس را روایت می‌کند که به دلیل افزایش خطر ماندن با شریک زندگی و پدر فرزندش، شان، از خانه خود فرار می‌کند و به پناهگاه زنان آزاردیده در خشونت خانگی پناه می برد. خدمتکار جزئیات زندگی الکس راسل با بازی مارگارت کوالی، زنی ۲۵ ساله با دختری دو، سه ساله را شرح می‌دهد. او با دخترش از دست شان بوید با بازی نیک رابینسون فرار کرده است.

الکس برای اینکه به تنهایی زنده بماند، شروع به کار به عنوان نظافتچی خانه‌ها می‌کند و شب‌ها در ماشین یا ایستگاه کشتی می‌خوابد. کارش طاقت‌فرساست، اما او باید راهی پیدا کند تا زندگی بهتری برای دخترش مدی فراهم کند و در این بین نه تنها حامی و پشتیبانی ندارد بلکه باید به مشکلات زندگی مادرش هم رسیدگی کند و مراقب او هم باشد.

خوب است بدانید:

مینی‌سریال “Maid” یک زندگی واقعی را به تصویر می‌کشد و این یعنی لحظات تکراری، تلخ و به ندرت خوشحال‌کننده در آن به وفور یافت می‌شود. فضای سریال و به ویژه اجرای فوق‌العاده زیبای “مارگارت کوالی” به شدت گنگ و سردرگم‌کننده می‌باشد.

البته اینها همگی نشان‌دهنده‌ حالات روحی شخصیت اصلی داستان است. او به دلیل مشکلات فراوانش در زندگی و حمایت نشدن از سوی خانواده و جامعه، دچار نوعی گیجی و عدم تصمیم‌گیری درست و بجا گردیده است.

ویژگی‌های سریال:

یکی از بهترین ویژگی‌های این مینی‌سریال استفاده از تصاویر خیالی و موسیقی برای نشان دادن احساسات کاراکتر اصلی و پیام‌های داستان بجای استفاده غیرضروری از دیالوگ می‌باشد. مهم‌تر اینکه این مفاهیم به شکلی کاملاً ساده و قابل فهم به نمایش گذاشته شده است. پس در نتیجه تنها کافیست که صحنه‌ها را با دقت بیش‌تری نگاه کرده و آنگاه می‌توانید به درک مناسب از آنچه نظاره‌گر هستید، برسید.

از دیگر ویژگی‌های این مینی‌سریال اینست که سیر تحول شخصیت‌ها را بسیار عالی و باورپذیر نشان داده است. شخصیت‌ها در این سریال به شکل آنی تغییر نمی‌کنند و فیلم‌نامه با زمانبندی و شخصیت‌پردازی خوبش این تحولات را به آرامی و کاملاً منطقی به مخاطب القا می‌کند.

تعدادی از بازیگران سریال:

  • مارگارت کوالی در نقش الکس، مادر جوان
  • نیک رابینسون در نقش شان پدر دختر الکس
  • آنیکا نونی رز در نقش رجینا مشتری پولدار الکس
  • تریسی ویلار در نقش یولاندا رئیس الکس در شرکت خدماتی
  • بیلی بروک در نقش هانک پدر الکس
  • اندی مک داول در نقش پائولا مادر الکس

نتیجه گیری‌:

در پایان می‌توان گفت مینی‌سریال “Maid” شما را به تماشای زندگی پر فرازونشیب مادری تنها دعوت می‌کند. مادری که در ورای آرزوهایش همیشه فرزندش را در الویت قرار داده و به خاطر اوست که تسلیم نشده و هرگونه بی‌عدالتی و سختی را پشت سر می‌گذارد. مینی‌سریال “خدمتکار” یک درام فوق‌العاده زیباست که داستان واقعی‌اش حسابی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 


اگر به بخش سینما علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts
نظرات/پیشنهادات

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt