معرفی فیلم عاشقانه ستاره‌ای متولد شده است

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم خارجی

“آغاز یک رویا”، “باور داشتن” هر دو مفاهیمی هستند که هر انسانی آن را به راحتی می‌پذیرد و درک می‌کند. اضافه کردن کمی موسیقی، یک بازیگر و یک خواننده می‌تواند این مفاهیم را تبدیل به فیلمی موفق کند.

A Star is Born نام فیلمی است عاشقانه که در سال ۲۰۱۸ ساخته و در اواخر همان سال و اوایل سال ۲۰۱۹ اکران عمومی شد.

بردلی کوپر (Bradly Cooper) بازیگر نام آشنای سینمای هالیوود و لیدی گاگا (Lady Gaga) خواننده‌ی مشهور آمریکایی بازیگران اصلی این فیلم عاشقانه هستند.

کارگردان فیلم:

این فیلم بر اساس رمانی با همین نام ساخته شده و کاگردانی آن را خود بردلی کوپر بر عهده داشته‌است و اولین تجربه‌ی کارگردانی او است. تجربه‌ای که هم در گیشه و هم از نظر منتقدان تا به حال موفق بوده‌است.

خلاصه داستان:

جک Jack (با بازی بردلی کوپر) یک خواننده‌ی مشهور سبک کانتری است که اعتیاد به مواد مخدر و الکل شهرت و کارهای وی را دچار آسیب کرده و جک در حال از دست دادن موقعیت شغلی و موفقیت‌های خود است.

در پایان یکی از اجراها، جک به همراه دوستان و تیم همراه خود در باری با اجرای خیره کننده‌ی الی Ally ( با بازی Lady Gaga) مواجه می‌شود. آغاز روابط جک و الی در همین بار رقم می‌خورد. جک، الی را به یکی از کنسرت‌های خود دعوت می‌کند و در آن کنسرت به اصرار جک، الی به روی صحنه می‌رود و آهنگی را به کمک هم اجرا می‌کنند. سپس هر دو توری را آغاز کرده و در طول این کنسرت‌ها روابط عاشقانه‌ای بین آنها شکل می‌گیرد و…

خوب است بدانید:

اَلی و جکسون، آن‌قدر رابطه‌ی تنگاتنگ و شیمی سطح بالایی را در فیلم ارائه کرده‌اند که به سختی می‌توان A Star Is Born را دید و با رابطه‌ی آن‌ها با یکدیگر، ارتباط برقرار نکرد. به خصوص با در نظر گرفتن آن که بازی‌گردانی درست کارگردان، باعث شده است تا لیدی گاگا هم فرصت مناسبی برای دیده شدن در دل قصه پیدا کند.

جوایز فیلم A Star Is Born:

فیلم تولد یک ستاره از لحاظ تجاری فیلم موفقی است و علیرغم بودجه ۳۶ میلیون دلاری خود، توانست به فروش ۴۳۶ میلیون دلاری در گیشه برسد. این فیلم در جشنواره‌های مختلف نیز بسیار عالی ظاهر شد و توانست ۲۷۱ نامزدی و ۱۰۵ برد را به نام خود بزند. یکی از مهم‌ترین این افتخارات ۷ نامزدی و ۱ برد جایزه اسکار در بخش بهترین ترانه است.

از دیگر جوایز فیلم تولد یک ستاره باید به ۷ نامزدی و ۱ برد جایزه بفتا، ۴ نامزدی و ۱ برد جایزه گلدن‌ گلوب و ۳ نامزدی و ۴ برد جایزه گرمی اشاره کنیم.

نگاه بینندگان و منتقدین به فیلم:

نِگاه بینندگان به فیلم A Star Is Born نگاهی مثبت و تحسین‌آمیز بود. بینندگان نمره ۷.۶ از ۱۰ و منتقدین راتن‌تومیتوز امتیاز مثبت ۹۰% را به فیلم داده‌اند. در وبسایت متاکریتیک نیز براساس ۶۰ نقد، امتیاز ۸۸ از ۱۰۰ و برچسب «فیلم‌هایی که باید دید» به این فیلم اختصاص یافته است.

تعدادی از بازیگران فیلم:

  • بردلی کوپر
  • لیدی گاگا
  • اندرو دایس کلی
  • دیو چپل
  • سام الیوت

 


اگر به بخش سینما علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt