معرفی انیمیشن رایا و آخرین اژدها

 در انیمیشن, سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر

رایا و آخرین اژدها( Raya and the Last Dragon) یک فیلم سینمایی انیمیشن کامپیوتری آمریکایی در ژانر ماجراجویی و خیال‌پردازی حماسی است که از سوی کمپانی استودیو سینمایی والت دیزنی در ۵ مارس ۲۰۲۱ (۱۵ اسفند ۱۳۹۹) اکران شده‌ است.

در رایا و آخرین اژدها، جادوی دیزنی به جنوب شرقی آسیا می‌رود، جایی که فرهنگ‌های تایلندی، ویتنامی، اندونزیایی، فیلیپینی و فرهنگ‌های دیگر دور هم جمع می‌شوند تا بر این فیلم بی‌نقص درباره اعتماد و اتحاد فرامرزی تأثیر بگذارند. در یک کلام، رایا مصداق بارز یک نسیم ملایم است. این اثر یک ماجراجویی خوب و لذت بخش با هنرهای رزمی شورانگیز و شخصیت‌های رنگارنگ است.

خلاصه داستان:

داستان انیمیشن رایا و آخرین اژدها از این قرار است که اژدهایان پیش از آن که از بین بروند، سرزمینی به اسم Kumandra را تقدیم پنج قبیله کردند تا انسان‌ها در آن ساکن شوند اما ساکنینی که همیشه فکر می‌کردند این محل تا ابد برای آن‌ها پرشده از آرامش و زندگی خواهد بود، ناگهان می‌فهمند که کوماندرا در سایه‌ی تهدید یک نیروی پلید قرار گرفته است.

در این بین جنگ‌جویی تنها به اسم رایا تبدیل به اولین و آخرین امید مردم می‌شود. زیرا دختر مبارزی که از آن نام بردیم، باور دارد هنوز یک اژدها زنده است و می‌تواند سرزمین را نجات بدهد. پس جست‌وجو برای یافتن وی را آغاز می‌کند. ولی آن‌چه که در ادامه‌ی راه بر سر او نازل خواهد شد، بخش اصلی قصه‌ی این انیمیشن را می‌سازد.

پیام‌های انیمیشن رایا و آخرین اژدها

انیمیشن رایا و آخرین اژدها در تلاش است تا اهمیت اعتماد به یکدیگر را نشان دهد و ثابت کند. جهان با جنگجویی‌ها و مبارزات نجات پیدا نمی‌کند بلکه با اعتماد به یکدیگر موفقیت حاصل می‌شود. درس‌هایی مانند شجاعت، کارگروهی٬ پشتکار، مهربانی، بخشندگی و کنجکاوی از پیام‌های دیگر این انیمیشن هستند.

عوامل و مشخصات انیمیشن رایا

کارگردان: دان هال، کارلوس لوپز استرادا / Don Hall, Carlos López Estrada

نویسنده: ادل لیم، کوی نگوین / Qui Nguyen, Adele Lim

صداپیشه گان: آکوافینا، کلی مری ترن، ساندار اوه / Awkwafina, Kelly Marie Tran, Sandra Oh,…

مدت زمان: ۱ ساعت و ۵۴ دقیقه

سال انتشار: ۲۰۲۱

در پایان باید گفت:

انیمیشن رایا دارای مشخصه‌های مدرن یک داستان ماجراجویی دیزنی با یک قهرمان برجسته است که با انیمیشنِ خیره کننده، تماشایی و موسیقی متن فوق‌العاده جیمز نیوتن هاوارد زنده شده است. تماشای آن بسیار سرگرم‌کننده است؛ و مهمتر از همه، این فیلم یک پیام چشم نواز در مورد چگونگی بازسازی حس اعتماد دارد. و در پایان همه این عناصر، از طراحی شخصیت‌های رسا گرفته تا سکانس‌های اکشن، با کیفیت بالای کارگردانی انیمیشن تقویت می‌شوند.

 


اگر به بخش سینما علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt