نکاتی برای استفاده صحیح از مرطوب‌کننده

 در پوست و زیبایی, سلامتی

رطوبت رسانی اصولی به پوست از مهم‌ترین توصیه‌هایی است که متخصصان پوست جهت سالم و شاداب نگه داشتن پوست متذکر می‌شوند. پوستی که رطوبت کافی نداشته باشد دهیدراته شده و خشکی زیاد سبب افزایش چین و چروک‌ها و خطوط روی چهره خواهد شد.

پس اگر می‌خواهید همیشه جوان‌تر از سن خود به نظر برسید، استفاده از بهترین کرم مرطوب کننده را هرگز فراموش نکنید.

چرا باید از کرم مرطوب کننده استفاده کنیم؟

  • جوان سازی پوست
  • درمان خشکی پوست
  • جلوگیری از ایجاد جوش
  • مراقبت از پوست حساس

نکته برای استفاده صحیح از مرطوب‌کننده

هر نوع پوستی به مرطوب‌کننده نیاز دارد. 

مرطوب کننده باید حتما مورد استفاده شما باشد و خط قرمز روتین پوستی است. حتی چرب‌ترین پوست هم نیاز به آب‌رسانی دارد. گول این تصور رایج اشتباه را نخورید که پوست‌های چرب نباید مرطوب شوند و یا بدتر، باید خشک شوند. این کار حتی تاثیر عکس دارد و پوست شما سعی می‌کند کمبود رطوبت خود را با تولید روغن بیشتر جبران کند.

بیش از حد از مرطوب کننده استفاده نکنید. 

به دستور روی محصول دقت کنید. اگر نوشته شده که به اندازه ۱ یا ۲ پمپ یا به اندازه یک نخود از محصول کافی است، استفاده بیشتر به این معنی نیست که فواید بیشتری عاید شما خواهد شد.

استفاده بیش از حد از مرطوب کننده تنها ۲ نتیجه دارد: 

محصول به هدر می‌رود و ناحیه مورد نظر به شکل غیر طبیعی براق می‌شود. اگر بیش از اندازه مطلوب مرطوب کننده بزنید، این محصول به خوبی جذب پوست شما نخواهد شد و در نتیجه کرم ضد آفتاب یا محصولات آرایشی که روی آن استفاده می‌کنید، به خوبی روی چهره شما نخواهد نشست.

بهترین مرطوب کننده برای انواع پوست

بِهترین مرطوب‌کننده برای پوست خشک، مرطوب‌کننده فرموله شده با گلیسیرین یا اسید هیالورونیک است. پوست‌های حساس باید از مرطوب‌کننده‌های بدون عطر و الکل استفاده کنند و پوست‌های چرب باید از مرطوب‌کننده‌های غیر کومدوژنیک و بدون چربی استفاده کنند. صرف‌نظر از جنس پوست صورتان، اگر پوست شما دهیدراته و بدون آب است از کرم‌های آبرسان مناسب استفاده کنید.

مرطوب‌کننده را روی پوست خود ماساژ دهید. 

اندکی زمان بگذارید و مرطوب‌کننده را با تکنیک مناسب روی پوست خود ماساژ دهید که کاملا جذب شود و چهره‌ای درخشان به شما دهد. شما باید تمام نواحی صورت خود را ماساژ دهید و به صورت ضربه‌های ملایم کرم را جذب پوست خود کنید. به خاطر بسپارید که گردنتان را هم کرم بزنید

بعد از خشک کردن پوست مرطوب کننده نزنید. 

هدف از استفاده از مرطوب کننده حفظ رطوبت پوست است. هرگز پوست را خشک نکنید و بعد مرطوب کننده بزنید. زمانی از مرطوب کننده استفاده کنید که پوست نمدار است. زیرا در این حالت رطوبت در پوست به دام می‌افتد و دیرتر تبخیر می‌شود.

مرطوب‌کننده پوست خود را به صورت فصلی تغییر دهید. 

نیاز پوست با تغییر آب و هوا تغییر می‌کند. با تغییرات آب و هوایی در طی فصل‌ها، وقتی دما و رطوبت افزایش می‌یابند از مرطوب‌کننده سبک‌تر استفاده کنید. کسانی که پوست خشکی دارند ممکن است در فصل سرد مرطوب‌کننده همیشگیشان به اندازه قبل کارایی نداشته‌باشد.

استفاده نامنظم از مرطوب کننده نتیجه مطلوبی ندارد. 

برخی از افراد تصور می‌کنند که یک بار استفاده از مرطوب کننده در طی روز کفایت می‌کند در حالی‌که معمولا چنین نیست. پس از هر فعالیتی که سبب کاهش چربی پوست شود، باید از مرطوب کننده استفاده کنید. مثلا اگر به مدت طولانی در هوای خیلی سرد قرار می‌گیرید نیاز است که مرطوب کننده تجدید شود. همچنین بعد از هر بار شستشوی پوست نیز مصرف مرطوب کننده ضرورت می‌یابد.

 


اگر به بخش آرایش و زیبایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt