تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

 در پوست و زیبایی, سلامتی

آب، نقش مهمی را در سالم ماندن پوست ایفا می‌کند و این حس را به وجود می‌آورد که همه محصولات مراقبت از پوست با محصولات مرطوب کننده و آبرسان پوست همراه شده‌اند؛ اما چیزی که بسیاری از ما شاید متوجه آن نباشیم این است که اگرچه آن‌ها اغلب به جای هم استفاده می‌شوند، اما مرطوب کننده و آبرسان دقیقا یکسان نیستند.

با این وجود که هر دو برای تهیه مواد مغذی مورد نیاز پوست بسیار مهم هستند، اما دانستن تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده به شما کمک می‌کند هنگام خرید، بهترین انتخاب را داشته باشید.

در این مطلب به بررسی کامل این موضوع می‌پردازیم.

آبرسان چیست؟

یک آبرسان (مانند هیالورونیک اسید) با استفاده از مواد مخصوص به آب‌رسانی پوست کمک می‌کند. این مواد مرطوب کننده به جمع‌آوری رطوبت در محیط پرداخته و رطوبت موجود در هوا را جذب پوست می‌کند و مانند یک سپر محافظتی باعث می‌شود که پوست رطوبت طبیعی خود و همچنین مواد جذب ‌شده از محیط را روی خود حفظ کند.

“آب‌رسانی” عبارت است از جذب رطوبت از هوا و سپس تزریق آب به سلول‌ها پوست شما برای افزایش توانایی پوست در جذب رطوبت و مواد مغذی.

به خاطر داشته باشید صرف نظر از این‌که شما چه نوع پوستی دارید، (پوست خشک، چرب، مختلط) یا هر مشکل پوستی دیگری که دارید (آکنه، پیری، تیرگی)، پوست شما به آب‌رسانی نیاز دارد.

مرطوب کننده چیست؟

مرطوب کننده حاوی روغن‌هایی است که به حفظ رطوبت طبیعی پوست کمک می‌کند و احساس نرمی و لطافت را در پوست زنده نگه می‌دارد. همه پوست‌ها دارای یک سد چربی طبیعی (روغنی) هستند، اما وقتی پوست خشک‌تر یا پیرتر می‌شود، این سد چربی شروع به شکستن می‌کند و رطوبت پوست رفته رفته از بین می‌رود.

“مرطوب کننده” یعنی به دام انداختن و بستن رطوبت برای ایجاد سد محافظ طبیعی پوست شما. این کار از هدر رفتن آب جلوگیری می‌کند و از نرم و صاف ماندن پوست شما اطمینان حاصل می‌کند. همچنین از چین و چروک هم جلوگیری می‌کند.

همه پوست‌ها نیاز به مرطوب‌کننده دارند، اما اگر شما بالای ۲۵ سال سن دارید، یا پوستتان خشک است، نسبت به دیگران تعداد دفعات بیشتری باید از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

تفاوت آبرسان و کرم مرطوب کننده چیست؟

اساساً، پوستی که به کم آبی دچار شده است باید با محصولات آبرسان درمان شود، در حالی که پوست خشک فاقد چربی است و باید با محصولات مرطوب کننده مرطوب شود و چربی خود را دوباره به دست آورد. خشکی پوست در واقع نوعی بیماری پوستی است در حالی که پوست کم آب چیزی است که هر کسی، بدون توجه به نوع پوستی که دارد، می‌تواند آن را تجربه کند.

در تفاوت این دو و انتخاب آنها برای پوستتان مهم این است بدانید که هر کدام از اینها بر روی پوست متفاوت عمل می‌کنند، زیرا آنچه شما انتخاب می‌کنید می‌تواند سلامت پوست شما را بهبود دهد و یا دچار مشکل کند. هدف نهایی شما از انتخاب محصولات مراقبت پوستی این است که پوست خود را آبرسانی کنید و همچنین طراوت و زیبایی آن را حفظ کنید و این کار را باید ابتدا با شناخت نیازهای پوستی خود انجام دهید.

اگر پوست خشکی دارید، سراغ مرطوب کننده قوی بروید

اگر پوست شما به طور طبیعی در تمام طول سال خشک است و در بیشتر مواقع پوسته پوسته می‌شود، احتمالاً کمبود آب و خشکی پوست به دلیل تغییر آب و هوا نیست و پوست شما فقط در حفظ رطوبت مشکل دارد.

برای این منظور، باید با کرم مرطوب‌کننده قوی‌ای روی پوست خود لایه‌ای محافظ بسازید، تا بتوانید از خارج شدن رطوبت پوست صورت خود جلوگیری کنید. یک مرطوب کننده بسیار عالی و همچنین دارای خاصیت رطوبت رسانی قوی، باعث جلوگیری از خروج آب از پوست می‌شود و با فرمول مناسبی که دارد، مواد مغذی مورد نیاز بدن را برای رشد و نمو در تمام زمستان و دیگر فصول سال فراهم می‌کند.

اگر پوست چربی دارید، سراغ آبرسان‌ها و مرطوب کننده‌های پایه آب بروید

فقط به این دلیل که نوع پوست شما چرب است، به این معنی نیست که پوست بدن شما کم آب نیست و نیاز به آبرسان و مرطوب کننده ندارید. اگر پوست بدن شما کم آب باشد، در واقع می‌تواند باعث تشدید چرب بودن پوست شود.

افرادی که دارای پوست چرب هستند، معمولاً در برابر حفظ رطوبت پوست ضعف دارند، که باعث می‌شود پوست آنها رطوبت را حفظ نکند. وقتی رطوبت از پوست خارج می‌شود، پوست دچار کم آبی می‌شود و در نهایت چربی پوست تشدید می‌شود. این یک چرخه معیوب است و تنها راه شکستن آن، آبرسانی و رطوبت مناسب پوست است.

برای پوست‌های چرب به دنبال آبرسان‌ها و مرطوب کننده‌های پایه آب باشید. محصولات پایه آب بر روی پوست بسیار سبک هستند و منافذ پوست شما را نمی‌بندند.

خوب است بدانید:

استفاده از مرطوب کننده و آبرسان با هم و به طور همزمان ضرری ندارد. فقط نحوه صحیح استفاده از کرم آبرسان به این شکل است. که ابتدا پوست صورت خود را با آبرسان دارای هیالورونیک اسید ابتدا هیدراته کنید. سپس با کرم‌های مرطوب کننده راه هدر رفت آب در پوست خود را ببندید.

یا اگر به دنبال راه ساده‌تری می‌گردید، به دنبال محصولی بگردید که هر دو کار را انجام دهد. همچنین می‌توانید سراغ استفاده از ماسک‌های صورت آبرسان نیز باشید.

 


اگر به بخش زیبایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt