علت ریزش مژه ها در اثر اشتباهات آرایشی

 در پوست و زیبایی, سلامتی

همه بانوان طالب زیبایی هستند و همیشه و در همه حال سعی دارند به طرق مختلف خود را زیباتر جلوه دهند. یکی از محصولات آرایشی و بهداشتی رایج در بین بانوان نام دارد که از ضروری ترین لوازم آرایش خانم ها به شمار میرود و باعث بلند و حجیم تر شدن مژه ها می‌شود.

اگر هنگام خرید و استفاده از آن برخی نکات را رعایت نکنید دچار ریزش مژه خواهید شد چرا که چشم یکی از حساس ترین اندام های بدن محسوب می شود و نقش بسزایی در زیبایی دارد.

علت ریزش مژه ها در اثر اشتباهات آرایشی

پاک نکردن آرایش برای مدت زمان طولانی و خوابیدن با آن

معمولا شستن صورت و پاک کردن آرایش، شب‌ هنگام و زمانی که خسته هستید کار بسیار سخت و دشواری است. به هرحال انتخاب با خودتان است، اگر سلامت چشم و مژه‌ها برای‌تان مهم است آرایش را کاملا پاک کنید و بعد آماده خوابیدن شوید.

اگر عادت به آرایش روزانه دارید و هر روز از ریمل و خط چشم استفاده می‌‎کنید ولی نمی‌خواهید مژه‌‎هایتان آسیب ببیند باید حتما قبل از خواب صورت‎‌تان را با آب و پاک‌کننده مناسب شستشو دهید.

استفاده از لوازم آرایش مشترک با دیگران

لوازم آرایش مشترک نیز یکی دیگر از مواردی است که سبب آسیب دیدن مژه‌ها و ریزش آن‌ها می‎‌شود. هیچ تفاوتی ندارد که شریک شما در لوازم آرایش خواهرتان باشد یا دوست‌تان، در هر صورت استفاده از لوازم آرایش مشترک سبب بروز انواع عفونت‌ها و آسیب‌های چشمی می‌شود.

مالیدن چشم‌ها و مژه‌ها با دست

چشم‌ها بسیار حساس هستند و به هیچ عنوان نباید آن‌ها را مالش داد، به همین دلیل بهتر است هنگام لمس چشم‌ها با ملایمت رفتار کنید. مالیدن و ماساژ دادن مژه‌ها نه تنها باعث بروز چین و چروک اطراف چشم می‌شود بلکه ریشه مژه را نیز ضعیف و شکننده می‌کنند. از این رو از کشیدن مژه، زمان پاک کردن آرایش خودداری کنید.

استفاده از لوازم آرایش، روی چشم‌ها با ایجاد حس سنگینی در آن‌ها، باعث می‌شود تا چشم‌ها را بیشتر بمالید تا احساس خستگی و خارش نکنند.

اِستفاده زیاد از فرمژه

استفاده از فرمژه، مژه‌ها را بلندتر، زیباتر و فرتر نشان می‌دهد. اگر از آن دسته از افرادی هستید که عادت به استفاده مداوم از فرمژه دارید باید با مضراتی که این وسیله برای مژه‌هایتان دارد آشنا شوید. اگر می‌خواهید از فرمژه استفاده کنید باید طرز صحیح استفاده از آن را نیز یاد بگیرید. بهتر است قبل از فر کردن مژه‌ها ریمل بزنید و بعد از فرمژه استفاده کنید.

برای جلوگیری از آسیب دیدن مژه‌ها فرمژه را به انتها مژه و ریشه آن نزدیک نکنید و فقط با فشار ملایم دست اقدام به فر کردن مژه‌ها کنید. استفاده نادرست از فرمژه باعث شل شدن ریشه مژه‌ها و شکستگی و ریزش آن‌ها می‌شود.

کاشت مژه و استفاده از مژه مصنوعی

استفاده مکرر از مژه‌های مصنوعی یکی از علل ریزش مژه و کم‌پشتی آن هاست. همچنین کاشت مژه به علت اینکه مژه های کاشته شده روی مژه های خودتان کاشته می شوند می تواند باعث سنگین شدن مژه ها و ریزش آن شود.

حساسیت به لوازم آرایش یا استفاده از لوازم آرایش بی کیفیت

حساسیت به وسایل آرایشی مانند سایه چشم، خط چشم و به ویژه ریمل می توانند عامل ریزش مژه شوند . مواد آرایشی مانند ریمل و خط چشم ها می توانند حساسیت تماسی یا آلرژی ایجاد کنند و سبب التهاب لبه پلک ها و در نتیجه ریزش مژه ها شوند.

 


اگر به بخش زیبایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری‌: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt