مژه های پر پشت

 در پوست و زیبایی, سلامتی

یکی از معیارهای زیبایی چهره افراد، مژه های پرپشت و خوش حالت است که باعث دوچندان شدن جذابیت چشم‌ها می‌شود. به همین دلیل است که خیلی از افراد به دنیال پرپشت شدن مژه های خود هستند.


مژه موهایی است که سر پلک رشد می‌کند، مژه ها نه تنها از چشمان شما محافظت می کنند بلکه در زیبایی شما هم نقش مهمی دارند. عوامل ژنتیکی، سن، شرایط خاص پزشکی، کمبود مواد مغذی، عفونت چشم و یا تغییرات هورمونی در بدن می تواند باعث ایحاد مژه های نازک و کم پشت شود.

روغن های طبیعی:

استفاده از روغن های طبیعی نیز به رشد سریع مژه ها کمک می کند. توصیه می شود هر شب مژه های خود را با روغن طبیعی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آووکادو، روغن بادام شیرین، روغن کتان، روغن کنجد، روغن گل رز، روغن آرگان (یا ترکیبی از آن ها) مرطوب کنید و صبح روز بعد بشویید.

روغن های طبیعی به تغذیه و تقویت مژه ها کمک کرده و رشد آن را بهبود می بخشد.

ویتامین E

ویتامین E به تنهایی باعث رشد مو نمی‌شود ولی از شکنندگی مژه جلوگیری می‌کند. این ویتامین هم در مواد غذایی وجود دارند و هم می‌توانید از کپسول‌های مخصوص ویتامین ای برای تقویت مژه استفاده کنید. با باز کردن غلاف آن، پودر درون کپسول یا روغن موجود در آن را با استفاده از برس مخصوص آن به مژه‌ها بزنید. روغن کرچک که حاوی مقدار زیادی از ویتامین ای است. مشکل ریزش و شکستگی مژه‌ها را هم درمان می‌کند.

کوتاه کردن مژه همانند موهای دیگر قسمت های بدن می تواند مفید واقع شود. اثرات کوتاه کردن مو معمولا با رشد سریعتر و ضخامت بیشتر همراه است، حال سوال این است کوتاه کردن مژه همین نتایج را خواهد داشت؟

نکته ای که باید به آن توجه ویژه ای داشت این است. که کوتاه کردن مژه نسبت به کوتاه کردن موهای سر کندتر خواهد بود. و این مدت زمان ممکن است شما را هم ناامید کند. و روش مناسبی برای پرپشت شدن مژه ها نیست. یادتان باشد مژه به اندازه موی سر رشد نمی کند.

علت ریزش مژه و ابرو چیست؟

مژه و ابرو هم یک چرخه طبیعی رشد شبیه به موهای سر دارند‌. به این صورت که رشد می‌کنند، در بازه‌های زمانی خاصی می‌ریزند و دوباره رشد می‌کنند. به همین دلیل است که اغلب بعد از بیدار شدن از خواب چند تار مژه روی صورت‌تان می‌بینید. با این حال ریزش بیش از حد تارهای ابرو و مژه می‌تواند علامت بعضی مشکلات خفیف تا شدید در مکانیسم طبیعی بدن باشد.

دلایل ریزش مژه

استرس و فشار روانی و اختلال در پرپشت شدن ابرو و مژه.
قرارگرفتن در موقعیت‌های استرس زا و افزایش اضطراب. باعث بالا رفتن سطح هورمون کورتیزول می‌شود. نوسانات این هورمون می‌تواند منجر به ریزش ابروها و مژه‌ها شود. البته این نوع ریزش فقط به مژه و ابرو محدود نیست و حتی ممکن است موهای سر شما شروع به ریزش کنند.

استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی (ریمل مژه و ابرو)
بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که مصرف لوازم آرایشی بی‌کیفیت و نامرغوب می‌تواند به راحتی باعث ریزش تارموهای ابرو و مژه شود. بنابراین اولین قدم برای پرپشت شدن مژه و ابرو ها این است که در خرید محصولات آرایشی خود وسواس به خرج دهید و به خصوص ابزار آرایش چشم خود را از فروشگاه‌ها و برندهای معتبر خریداری کنید.

نکاتی برای مراقبت و نگهداری از مژه ها

همیشه آرایش چشم خود را با آرایش پاک کن تمیز کنید. چون مواد آرایشی مژ ها را خشک و شکننده می کنند.
هر روز به آرامی پلک و مژه ها را ماساژ دهید. تا با افزایش جریان خون رشد مژه ها هم افزایش پیدا کند.
اطمینان حاصل کنید که محصولات آرایشی چشم شما مانند ریمل و خط چشم از بهترین کیفیت هستند.
تا حد امکان از مژه مصنوعی استفاده نکنید. چون به مروز زمان به مژه های طبیعی آسیب می زند.

شانه زدن مژه

با شانه زدن مژه می‌توان باعث رشد بهتر آن شد. و از تجمع گرد و غبار و مسدود شدن منافذ در این قسمت جلوگیری کرد.

با شانه زدن مژه‌ها، امکان بهبود گردش خون در محل رویش مژه‌ها و فولیکول‌های مو بیشتر می‌شود. برس مخصوص مژه یا فرچه‌ی تمیز ریمل را به چند قطره وازلین یا روغن ویتامین E آغشته کنید. و با آن مژه‌ها را شانه کنید. این کار به پرپشت شدن مژه‌ها کمک کند.
مژه‌ها را به مدت ۵ دقیقه و دو بار در روز از ریشه تا نوک شانه بزنید تا شاهد اثرات مثبت این کار باشید.

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon

 

جدیدترین ها

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt