بوهایی که باعث تقویت روحیه می شوند

 در سلامتی, گیاهان دارویی

در این مقاله، قصد داریم درباره رایحه‌هایی صحبت کنیم، که به شدت باعث تقویت وضعیت روحیه شما می‌شوند. در ادامه، به شما می‌گوییم، که چگونه با استفاده از چند رایحه همیشه در دسترس، حال بد خود را بهبود ببخشید و چگونه اصول رایحه درمانی را در خانه به کار ببرید تا حس و حال بدتان به سرعت خوب شود و انگیزه لازم را برای ادامه زندگی در شرایط ناخوشایند پیدا کنید.

شاید تصور کنید، که برای بازیابی روحیه خود پس از یک شرایط دشوار، تنها به تعطیلات و استراحت زیاد نیاز دارید، اما باید این مژده را به شما بدهیم، که با روش‌هایی ساده‌ مانند استفاده از رایحه گیاهانی خاص، می‌توانید روحیه خود را تقویت کنید، احساس استرس و اضطراب را پشت سر بگذارید و دوباره مثل روزهای کودکی، شاد و سرخوش باشید و آرامش را در زندگی تجربه کنید.

پس در ادامه، توجه شما را به ۶ رایحه‌ای جلب می‌کنم، که می‌توانند باعث ارتقای سریع روحیه شما در هر مکان و در هر شرایطی بشوند.

بوی خوش آثاری دارد که عبارت‌اند از:

  • بهره‌مندی مغز و قلب
  • ارتقای یادگیری، تربیت و حافظه
  • تمرکز ذهنی
  • خوش اخلاقی

بوی بهار نارنج

بهار نارنج، یکی از آرامش بخش‌ترین گیاهان دنیا به حساب می‌آید. رایحه این گیاه برای رفع اضطراب، از بین بردن استرس‌های روحی و بهبود تپش قلب ناشی از مشکلات روحی و بیماری‌های عصبی مفید است. رایحه بهار نارنج، آن‌قدر بر آرامش روحی و خوب کردن حس و حال افراد مفید است، که می‌تواند به راحت‌تر شدن و عمیق‌تر شدنِ خواب شبانه شما نیز کمک کند.

برای پخش کردن رایحه بهار نارنج در اطراف خود، می‌توانید از عطرهایی که حاوی چنین نتی هستند، استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از شمع‌های معطر یا خوشبوکننده‌های هوا، محیط اطراف خود را پر از رایحه خوش و آرام‌بخش بهار نارنج کنید و به این ترتیب، باعث ارتقای فراوان روحیه‌تان در زندگی شوید.

بوی قهوه

عطر قهوه، رایحه ای که به شما انرژی می دهد. این بویی است که نوعی حس شکلاتی-کاپوچینویی گرم آن تحریک  کننده است و باعث می شود افراد بخواهند بلند شوند و کاری انجام دهند.

ما بر این باوریم که عطر قهوه، مانند عطر شیرینی‌های تازه پخته شده، رایحه‌ای است که می‌تواند به شما کمک کند که احساس انرژی و آمادگی برای شروع یک روز پرانرژی را داشته باشید.

بوی ریحان

در آروماتراپی، رایحه گیاه ریحان یک معجزه برای تقویت روحیه و آرامش روان انسان به حساب می‌آید. رایحه این گیاه خوش عطر و بو، برای تقویت ذهن نیز بسیار مفید است. شاید جالب باشد، اگر بدانید که گیاه ریحان باعث دفع حشرات و بوی بد ناشی از باکتری‌ها می‌شود و در عین حال، روحیات آسیب‌دیده و مسموم را بهبود می‌بخشد.

معمولا از رایحه گیاه ریحان برای رفع تنش‌ها و بهبود دادن روحیات آسیب‌دیده استفاده می‌کنند. البته یک باور قدیمی هم وجود دارد، که معتقد است، تنفس کردن رایحه ریحان باعث تقویت فعالیت سیستم گوارشی می‌شود. بو کردن این گیاه همچنین استرس و اضطراب را از انسان دور می‌کند و حس و حالی شاد و آرام به او می‌بخشد.

بوی دارچین

دارچین اثرات بسیار خوبی برای تنظیم گلوکز خون نشان داده است، و از آنجایی که سطح نامنظم قند خون می تواند منجر به هوس، تحریک پذیری، افزایش وزن و کاهش سطح انرژی شود، رایحه دارچین می تواند به شما انرژی فوری را زمانی که هم از نظر ذهنی و هم از نظر جسمی احساس خستگی می کنید را افزایش دهد.

بوی خوش کاج

تحقیقات نشان داده است که این عطر مخصوص جشن که اغلب با تعطیلات زمستانی عید کریسمس همراه است، به کاهش استرس کمک می‌کند. مطالعه‌ای که در دانشگاه کیوتو ژاپن انجام شد با نگاه دقیق‌تری به انجام پیاده روی در طول چنگل مشخص شد که این کار اثرات تسکین دهنده‌ای دارد که به عنوان «شیرین-یوکو» یا «حمام درمانی جنگل» شناخته می‌شود و محققان دریافتند که افسردگی و اضطراب در روزهایی که شما به پیاده روی در جنگلی پر از درخت کاج می‌پردازید، کمتر می‌شود.

گیاه اسطوخودوس

از قرن‌ها پیش، تاثیرات آرام‌بخش گیاه اسطوخودوس برای همه انسان‌ها ثابت شده است. تحقیقات علمی نیز نشان می‌دهد که یکی از اصلی‌ترین خواص رایحه گیاه لاوندر یا همان اسطوخودوس، آرام‌بخشی شدید آن است. رایحه دل انگیز این گیاه به تنش زدایی از روحیه انسان کمک می‌کند.

این گیاه شگفت انگیز، رایحه‌ای عالی برای عطرآگین کردن محیط دارد. اسطوخودوس، گل‌های بنفشی دارد، که رایحه دلنشین آن‌ها باعث تقویت روحیه خوب و انرژی مثبت در انسان می‌شود. رایحه این گیاه همچنین به داشتن خواب آرام‌تر و راحت‌تر در کسانی که دچار ناراحتی‌های عصبی شده‌اند کمک می‌کند.

رایحه اکالیپتوس

گیاه اکالیپتوس رایحه باورنکردنی و دل‌انگیزی دارد، که شما را در حس و حال خوشی محصور می‌کند. این گیاه علاوه بر داشتن خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی، باعث افزایش احساس شادی و خوشحالی در وجود شما خواهد شد.

رایحه گیاه اکالیپتوس، بسیار خوشایند است. حتی اگر بینی شما گرفته باشد و رایحه این گیاه را استشمام کنید، باز هم متوجه بوی خوش آن خواهید شد و در چنین شرایطی، اکالیپتوس به شما کمک می‌کند تا راه‌های تنفسی‌تان باز شود و آسان‌تر نفس بکشید.

بوی یاس

یاس، بسیار آرامش‌بخش است و احساسات بد و ناخوشایند را در روحیه هر کسی از بین می‌برد. البته باید حواس‌تان باشد، که به این رایحه حساسیت نداشته باشید، زیرا کسانی که به رایحه گل یاس حساسیت دارند، ممکن است با بوییدن این رایحه دچار عطسه، آبریزش بینی یا حتی سردرد شوند.

بوی یاس می‌تواند از افت روحیه شما جلوگیری کند و انرژی کافی را برای ادامه دادن زندگی در روزهای ناامید کننده در وجودتان روشن کند. یاس به شارژ مجدد روحیه شما در طول روزهای بعد یا پس از آن کمک می‌کند.

 

اگر به بخش سلامتی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt