آموزش مانیکور در خانه

 در پوست و زیبایی, سلامتی

همانطور که موهایتان را آرایش و پیرایش و ابروهایتان را اصلاح میکنید، ناخن‌هایتان نیز نیاز به رسیدگی و آرایش و پیرایش دارد. به آرایش پیرایش ناخن، مانیکور گفته میشود.

پیرایش ناخن به معنای زیباکردن ناخن با کاستن چیزی (کوتاه کردن، سوهان کشی، مرتب کردن کوتیکول و…) و آرایش ناخن به معنای زیبا کردن ناخن‌ها با افزودن چیزی (لاک زدن، برق ناخن و…)

میتوانید مانیکور را بدون زدن لاک، فقط برای داشتن ناخنی زیبا، مرتب و نچرال انجام دهید. خصوصا زمانی که قصد دارید در مراسم‌های رسمی‌ و شیک‌تر ظاهر شوید‌. اغلب ما، وقت چندانی برای گذراندن در آرایشگاه‌ها نداریم و ترجیح میدهیم در خانه کار‌مان را راه بیندازیم؛ اما مانیکور در خانه، نیاز به اطلاع از مراحل و تکنیک‌های مانیکور دارد. به همین دلیل در این مقاله، به آموزش قدم به قدم مانیکور در منزل میپردازیم.

همه ی لوازم مورد نیاز برای مانیکور را آماده کنید. آماده بودن لوازم کمک‌ می کند ریخت‌ و‌ پاشی نداشته باشید و در کمترین زمان با بهترین کیفیت مانیکور کنید. لیست لوازم مورد نیاز برای مانیکور خانگی:

  • ناخنگیر
  • سوهان ناخن
  • لاک ناخن بیس
  • مرطوب کننده دست
  • الکل ضدغفونی کننده
  • گوشت گیر
  • تاپ کت
  • پاک کننده لاک (اگر قبل از مانیکور ناخن‌هایتان لاک دارد)

کوتاه کردن ناخن ها

ابتدا به کمک ناخن گیر ناخن های خود را کوتاه کرده و فرم دهید، این مرحله مهمترین بخش کار است، حتما دقت کنید تا ناخن هایتان با همدیگر هم اندازه باشد، گوشه ی ناخن را به دلخواه گرد یا مربعی کنید. کوتاهی و بلندی ناخن هم کاملا سلیقه ایست.

سوهان کشیدن ناخن ها

به وسیله ی سوهان ناخن گوشه و بالای ناخن های خودتان رو تمیز و مرتب کنید و دقت کنید که اینکار را با آرامش انجام دهید و به روی ناخن هاتون هیچ گونه فشاری وارد نکنید چرا که باعث آسیب به ناخن می شود.

خیساندن دست برای مانیکور

این قسمت، آرامش بخش‌ترین بخش مانیکور است. یک کاسه نسبتا بزرگ انتخاب کرده (سایزی که بتوانید دست هایتان را درون آن قرار دهید) و داخل آن آب گرم بریزید. مقداری شامپو بچه یا نرم کننده ملایم درون آب ریخته و دست هایتان را برای مدت ٣ دقیقه داخل آن قرار دهید.

قرار دادن ناخن در این محلول باعث نرم شدن ناخن و پوست اطراف آن می‌گردد. همچنین چرک و کثیفی و سلول‌های مرده پوست را از بین خواهد برد. فراموش نکنید که زیر ناخن‌های خود را تمیز کنید. از قرار دادن بیش از اندازه ناخن در این محلول نیز خودداری کنید؛ چراکه ممکن است به ناخن آسیب برساند.

بعد از اینکه پوست اطراف ناخن نرم شد با یک گوشت گیر گوشت های اطراف ناخن را کمی به طرف بالا زده و پوست های اضافه را به کمک یه قیچی کوچک بگیرید . اینکار را از یک طرف ناخن شروع کرده و به طرف دیگر ختم کنید و بعد از اتمام کار ناخن هایتان را با الکل ضدعفونی کنید.

یک لاک بیس نازک

از لاک ناخن شفاف به عنوان لایه پایه استفاده کنید و حتی می توانید از لاک ناخن سفید به عنوان لایه پایه برای تقویت رنگ لاک استفاده کنید. این از لکه های ناخن های شما جلوگیری می کند (به خصوص اگر سایه های قرمز یا آبی داشته باشید).

لاک مورد علاقه تان را بزنید.

قبل از زدن، فرچه لاک را به خوبی در دست هایتان نگه دارید و سعی کنید لاک را بدون تکان دادن دست بزنید. به این طریق از ایجاد حباب زیر لاک و خراب شدن ناخن هایتان خلاص خواهید شد. لاک را به صورت نوار‌های عمودی روی ناخن زده و لاک زدن را از قسمت پایه ناخن به سمت نوک آن شروع کنید. قبل از اعمال لایه دوم، بگذارید لایه قبلی به خوبی خشک شود.

پس از اینکه لاک اصلی‌تان به خوبی خشک شد، با زدن یک لایه تاپ کات یا لاک خشک کن روی آن، کارتان را تمام کنید. این لایه، ناخن را از تراشیده شدن یا پوسته پوسته شدن محافظت می‌کند. علاوه بر این، اگر هر کاری برای محافظت از ناخن هایتان انجام داده باشید، به این طریق از آن محافظت خواهد شد.

برای پایان دادن به کار مانیکور ناخن هایتان، بار دیگر به دست‌ها و ناخن هایتان نرم کننده بزنید. مرطوب نگه داشتن آنها، برای داشتن ناخنی سالم، امری ضروری است.

 

اگر به بخش آرایش و زیبایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

۶ درمان خانگی قارچ ناخن

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt