گل‌های مناسب شب یلدا

 در چیدمان, خانه داری, گل و گیاه

شب یلدا بهانه‌ای است تا دور همدیگر جمع شده و صفا و صمیمیت را به جمع‌مان اضافه کنیم و یادمان نرود که در دنیای پرهیاهوی امروز چیزی که بیشتر از هر چیز به آن نیاز داریم، همین صفا و صمیمیت است.

با خرید گل و هدیه آن به عزیزان‌مان طراوت و تازگی و یک دنیا معنا را در پس لطافت گل‌ها به آن هدیه خواهیم داد. ازاین‌رو تصمیم گرفتیم در این مطلب به معرفی گل‌های مناسب شب یلدا بپردازیم.

گل‌های مناسب شب یلدا برای انتقال حس عشق

برخی گل‌ها می‌توانند عشق و دوست داشتن را بازتاب دهند. می‌توانند بگویند که موجی از دوست داشتن و علاقه در این بین در جریان است. وقتی قرار است کسانی دور هم جمع شوند که همدیگر را دوست دارند حضور این گل‌ها، جمع‌شان را صمیمی و صفا و عشق را درمیان‌شان به جریان خواهد انداخت. اگر دوست دارید عشق را شب یلدای خود اضافه کرده و عشق به جریان افتاده در این شب را دو چندان کنید، سراغ گل های رز قرمز، میخک قرمز یا لاله قرمز بروید؛ این دسته از گل‌ها، گل های مناسب شب یلدا برای انتقال حس عشق و دوست داشتن هستند و همگی موجی از عشق و دوست داشتن را در دل خود دارند.

گل‌های مناسب برای سخت پسندها

اگر کمی سخت پسند هستید و دنبال چیزی فراتر از مواردی که گفتیم، می‌توانید به سراغ دسته گل‌ها، سبدهای گل و باکس‌های گل مخصوص شب یلدا بروید. ترکیب‌هایی از میوه‌های پاییزی و یلدایی و گل‌های زیبا و خوش‌رنگی که می‌توانند نشانه‌ای از خداحافظی با پاییز و سلام تاره بر زمستان باشند. این دسته از گل‌ها معمولا با ترکیب میوه‌های پاییزی مثل پرتقال، کیوی و یا خرمالو و با گل‌های سرخ و نارنجی گل‌آرایی می‌شوند و تمی کاملا یلدایی دارند. ضمن اینکه برگ‌های مختلفی نیز در کنار آن‌ها قرار می‌گیرد تا حس طبیعی بودن آن بیشتر شود.

گل مناسب برای انتقال حس دوستی

اگر دوست دارید در شب یلدا حس دوست داشتن را به طرف مقابل‌تان هدیه بدهید، باید سراغ گل هایی بروید که نماد دوستی هستند. راستش را بخواهید وقتی صحبت از دوستی و رفاقت باشد باز هم رز حرفی برای گفتن دارد، البته نه رز قرمز بله رز زرد! رز زرد نمادی از دوستی و آشنایی است. نمادی از قدرشناسی برای یک رابطه دوستانه. علاوه بر رز می‌توانید به سراغ گل داوودی بروید.

گل شب یلدا برای زنده کردن یاد عزیز

ممکن است یلدای امسال را در حالی جشن بگیرید که جای عزیزی در آن خالی باشد. عزیزی که تا سال گذشته کنارتان بوده است، اما امسال را بدون حضور او جشن می‌گیرید. در چنین گل شقایق انتخاب خوبی است برای یادآوری عزیزان‌تان، چراکه این گل نماد خوبی برای زنده نگه داشتن یاد یک عزیز است.

این گیاه با نام لاله داغدار شناخته می‌شود و نمادی از عزیزی غائب است که در کنار ما نیست. علاوه‌براین گل فراموشم مکن نیز یک گل مناسب شب یلداست ، گلی زیبا و کوچک با رنگ‌های شفاف و چشم‌گیر که به ما می‌گوید که هیچ‌وقت همدیگر را فراموش نکنیم و اگر عزیزی داشته‌ایم که دیگر در بین ما نیست یادش را از خاطرمان نبریم و در قلب‌مان نگه داریم.

برای آغاز زمستان

قرار نیست حتما گل یا گیاهی که در سفره یلدا می‌گذاریم نشانه‌ای از احساسات و هیجانات ما باشد. گاهی می‌تواند نمادی از آغاز فصلی تازه و گذر از دورانی به دوران دیگر باشد. یلدا آغازگر فصلی تازه و گذر از پاییز و عاشقانه‌های به زمستان سرد و دلچسب است، ازاین‌رو می‌توان در این شب سراغ گلی رفت که یادآور فرارسیدن فصل زیبای زمستان باشد. برای این منظور گل بنت قنسول یک انتخاب عالی است. این گیاه جز گل های گلدار و نام دیگرش گل یلداست. گیاهی با برگ‌های سرخ و آتشین که کاملا به یلدا می‌آید و با گلدهی در اواخر پاییز و اوایل زمستان، نوید آمدن زمستان را می‌دهد.

 

یلدا اتفاق قشنگیست که باید لحظه لحظه آن را گرامی داشت.

با آرزوی شب یلدایی زیبا و به یادماندنی برای شما عزیزان.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt