چرا برگ گیاه اپارتمانی لوله می‌شود؟!

 در چیدمان, خانه داری, گل و گیاه

چرا برگ گیاه اپارتمانی لوله می‌شود؟! 

یکی از مشکلاتی که خیلی از افراد باهاش مواجه می‌شوند، لوله شدن برگ گیاه آپارتمانی آنها می باشد. نگهداری نادرست می‌تواند تاثیر بدی روی گیاه ما بگذارد که در ادامه علتش را به طور کامل برای شما توضیح می‌دهیم پس در این مقاله با ما همراه باشید.

علت لوله ماندن برگ گیاهان آپارتمانی چندین مورد است که مهم‌ترین آنها آبیاری کم و تشنگی گیاه می‌باشد. و این مشکلی است که بیشتر در فصول سرد برای گیاه به وجود می‌آید. البته این به این معنی نیست که برگ‌ها در فصول گرم لوله‌ای نمی‌شوند چون در فصول سرد معمولا رشد گیاه کم می‌شود و توصیه می‌شود که آبیاری گیاه کمتر انجام شود.

برای رفع این مشکل کافی است گیاه خود را به موقع آبیاری کنید.

یعنی مواقعی که یک سوم از عمق خاک گلدان شما خشک شده باشد، حواستان باشد که آبیاری باید به اندازه باشد. زیرا آبیاری بیش از حد موجب پوسیدگی ریشه‌ی گیاه شما می‌شود و مشکلات دیگری را به وجود می‌آورد. یکی دیگر از علت‌های لوله ای شدن برگ گیاهان بالا رفتن دمای محیط است که باعث می‌شود گیاه آب زیادی را از دست بدهد و خیلی زود برگ‌هایش چروک و لوله ای بشوند.

علت بعدی محیط تاریک است. 

لازم است که گیاه در طول روز نور طبیعی دریافت کند که این نیاز بسته به نوع گیاه شما فرق دارد پس سعی کنید که اطلاعات کاملی از شرایط نگهداری گیاه خود داشته باشید. گیاه شما نیاز به نور طبیعی دارد تا بتواند به خوبی فتوسنتز کند و مواد مغذی مورد نیازش را دریافت کند.

کود دهی زیاد هم یکی از دلایل لوله ای شدن برگ گیاه می‌باشد که می‌تواند باعث سوختن ریشه گیاه هم بشود.

حرارت نامناسب

از علت های دیگر لوله ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی می‌شود به حرارت نامناسب محل نگهداری گیاه اشاره کرد به طوری که اگر درجه حرارت بسیار کم شود، گیاه شما تلاش می‌کند با لوله کردن برگ هایش از خودش مراقبت کند و از طرف دیگر اگه دمای محل نگهداری گیاه بسیار زیاد باشد، برگ های گیاه تبخیر و تعرق زیادی را انجام می‌دهند. و در نتیجه رطوبت زیادی را از دست می‌دهند و دقیقا به همین خاطر، برگ های گیاهتان لوله ای می‌شوند و اگر آن‌ها را درمان نکنید برگ های گیاه می‌ریزند.

پیشنهاد می‌کنیم دمای محل نگهداری گیاهتان بین ۱۲ تا ۲۷ درجه سانتی گراد نگه دارید تا گیاه به رشد حداکثریش برسد و مشکلی در فرآیندهای متابولیسمیش به وجود نیاید.

رطوبت محیطی بسیار کم

یکی دیگر از عوامل شایع لوله شدن برگ گیاهان آپارتمانی، خشک بودن بیش از حد هوای محل نگهداری گیاه است. وقتی که رطوبت در اطراف گیاه کم باشد، آب زیادی از برگ هایش خارج می‌شود و در نقطه مقابل، اگه رطوبت هوای اطراف گیاه زیاد باشد، برگ های گیاه به خوبی از طریق منافذشان رطوبت را جذب می‌کنند و اصلا لوله ای نمی‌شوند.

حمله آفات

یکی از علت های لوله شدن برگ گیاهان آپارتمانی، به حمله آفات گیاهی و بیماری های مربوط به هر گیاه برمیگردد که می‌توانید با مشاهده کردن لکه و حشره بر سطوح برگ گیاه، به وجود این عامل پی ببرید. بلافاصله با دیدن آفات و یا علائم بیماری نسبت به درمان گیاه خود اقدام کنید تا شاهد لوله شدن برگ گیاه نباشید.

سرمای زیاد

سَرمای بیش از حد محیط برای گیاه مضره و باعث لوله ای شدن برگ گیاه می‌شود. پس پیشنهاد می‌کنیم در فصول سرد سال حتما گیاه خود را به داخل منزل بیاورید. با انتقال گیاه به داخل خونه، شرایط ایده‌آل نگهداریش را فراهم کنید و سعی کنید که کنار بخاری قرارش ندهید.

 


اگر به بخش گل و گیاه علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt