معرفی سریال دکتر خوب

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم خارجی

شاید بدانید اوتیسم چیست و با این واژه رمزآلود آشنا باشید. اما چقدر درباره این طیف از جامعه آگاهی دارید؟ آیا مایل هستید دنیا را از نگاه این افراد تماشا کنی و با دغدغه‌های خودشان و اطرافیانشان آشنا شوید؟ اگر این‌گونه است، پس به صفحه درستی هدایت شده‌اید.

 دیوید شور، کارگردان موفق سریال دکتر خوب ، مخاطب را با دنیای رمزآلود افراد طیف اوتیسم آشنا می‌کند. او با ظرافت تمام به مخاطبش نشان می‌دهد که به‌عنوان یک فرد اوتیسمی بهتر است با چه مواردی آشنا باشیم و همچنین به‌عنوان عضوی از جامعه بهتر است چطور در برابر افراد طیف اوتیسم رفتار کنیم.

اگر شما هم مایل هستید که بیشتر با این دنیای جالب آشنا شوید، حتما تا پایان این معرفی سریال با ما همراه باشید و این سریال جالب را در فهرست تماشای سریال‌های خود یادداشت کنید!

خلاصه داستان سریال دکتر خوب:

داستان این سریال، درباره‌ زندگی مرد جوانی به نام شان مورفی است که در شهر کوچکی زندگی می‌کند. او که مبتلا به سندروم ساوانت اوتیسمی بوده؛ یک رزیدنت بخش اطفال است که با توجه به ناتوانی پیشرفته‌اش، علی‌رغم این که یک رزیدنت نابغه به شمار می‌رود و با مهارت به درمان اطفال می‌پردازد، در زندگی دچار مشکلاتی مانند برقراری ارتباط اجتماعی است. او برای این که بتواند یک جراح کودکان شود، با تلاش خود و با کمک دوستانش بر ناتوانی‌های خویش غلبه می‌کند و موانع را کنار می‌زند و … .

جذابیت‌های سریال:

بخش زیادی از جذابیت‌های سریال درکنار نجات بیماران به همین چالش‌هایی برمی‌گردد که دکتر مورفی و دیگر تازه‌وارد‌ها با محیط بیمارستان و جراح‌های باسابقه‌تر دارند. دکتر‌های جوان خیلی زود متوجه می‌شوند که تشخیص نوع بیماری و حضور در اتاق عمل ساده‌ترین قسمت پزشک بودن است. دشواری پزشکی به تصمیم‌هایی بازمی‌گردد که هر روز و هر ساعت مجبور است بگیرد. یک تصمیم اشتباه می‌تواند به قیمت جان بیمار تمام شود و همین مسئولیت سنگینی بر دوش پزشک‌ها می‌گذارد.

نظرات مخاطبان:

درصد بالایی از مخاطبان این سریال از آن رضایت دارند. البته نوع خاص داستان آن و بی‌طرف‌بودن ماجرای فیلم درباره بسیاری از کلیشه‌ها، بر این واقعیت تأثیرگذار بوده است. مخاطبان این سریال گفته‌اند که با این سریال امید و عشق واقعی را احساس کرده‌اند، مفهوم حمایت از یکدیگر را بهتر درک کرده‌اند و در کنار تمام اینها، دنیا را از دید افراد طیف اوتیسم تجربه کرده‌اند. عده‌ای هم اهمیت سریال را در این دانسته‌اند که روند ماجرا به‌خوبی با داستان‌های پزشکی بیمارستان ارتباط داده شده است.

برخی از مخاطبان هم به‌خاطر توجه سریال به مسئله نژادپرستی و سیاه‌پوست بودن، از آن تقدیر کرده‌اند.

جوایز سریال:

سریال پزشک خوب از نظر عملکرد بازیگر نقش اصلی و رتبه‌بندی بالای تلویزیونی، مورد ستایش منتقدان قرار گرفته و در جشنواره‌های مختلف، افتخارات متعددی را کسب کرده که از میان آنها می‌توان به نامزدی دریافت یک جایزه گلدن گلوب اشاره کرد.

این سریال مناسب چه کسانی است؟

دیدن سریال دکتر خوب به تمام افراد جامعه توصیه می‌شود. اما به‌طور ویژه‌، به افراد زیر پیشنهاد می‌شود:

  • اگر احساس می‌کنید در طیف اوتیسم قرار دارید؛
  • اگر در خانواده، فردی با ویژگی‌های اوتیسم در کنارتان است؛
  • اگر در مراکز آموزشی افراد طیف اوتیسم فعالیت می‌کنید؛
  • اگر معلم و یا استاد دانشگاه هستید؛
  • اگر روان‌شناس هستید؛
  • اگر به‌تناسب حرفه‌تان، مایلید این گروه از افراد جامعه را هم در کارهایتان موردتوجه قرار دهید و نیازشان را بسنجید، برای نمونه معمار، شهرساز، پزشک و … .

و در آخر

دکتر خوب درنهایت و بیش از هر چیز درباره‌ی روابط بین آدم‌هاست. آدم‌های زنده که به دور از بیماری یا در حال جنگیدن با یک بیماری با هم مواجه می‌شوند و باید سعی کنند همدیگر را بفهمند و تحمل کنند و در صورت توان به هم عشق بورزند. انواع روابط در سریال مورد موشکافی قرار می‌گیرد.

درنهایت می‌توانیم یاد بگیریم به‌عنوان دو آدم زنده چطور باید با هم رفتار کنیم؟ چطور می‌توانیم کمتر به یکدیگر ضربه بزنیم. معذرت‌خواهی کردن از دیگران در موقعیت درست چقدر می‌تواند مفید باشد و باعث تقویت دوستی شود. در دکتر خوب با گذر زمان متوجه می‌شویم آدم بد وجود ندارد. فقط آدم‌های خوب گاهی در موقعیت‌های دشواری قرار می‌گیرند و مجبور می‌شوند کار اشتباهی انجام بدهند.

 


اگر به بخش سینما علاقمند هستید از مقاله ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt