پوست تخم مرغ!

 در -, پوست و زیبایی, سلامتی

پوست تخم مرغ:

پزشکان سوئیسی به تازگی کشف کردند که خواص پوست تخم مرغ بیش از آنچه بوده که تا کنون می پنداشتند.
آنها معتقدند که کلسیم موجود در پوست تخم مرغ بدلیل شباهت به کلسیم موجود در استخوانها و دندانها به سهولت جذب بدن میشود و بهترین منبع برای تامین این عنصر ضروری در بدن است، ضمن اینکه پنج درصد قرصهای کلسیم موجود در بازار جذب بدن میشود البته همراه با عوارض فراوان که برای کلیه ها دارند.

مصرف پوست تخم مرغ:

برای استفاده پیشنهاد میشود که ابتدا پوست تخم مرغها را ۳دقیقه در آب جوش قرار دهید سپس آنها را بااستفاده از بخاری یا فر خوب خشک کنید و در نهایت با هاونگ یا آسیاب برقی پودر کنید. حالا میتوانید پودر را همراه هر نوع نوشیدنی میل کنیدو بدلیل تغییر ندادن مزه و بوی غذا داخل نمکدان ریخته و روی انواع غذاها بپاشید میزان مصرف روزانه هم دقیقا به همان اندازه که نمک مصرف میکنید یعنی یک دوم قاشق چایخوری
مطمعن باشید ظرف مدت چند روز تغیرات را در اسکلت اندامی خود حس میکنید.

خواص درمانی پوست تخم مرغ:

۱-درمان کامل پوکی استخوان
۲-سابیدگی مفاصل
۳-نقرس
۴-دیسک کمر
۵-سلامت دندانها
۶-و سلامت دستگاه گوارش

عوارض خوردن پوست تخم مرغ:

اگر پودر پوست تخم مرغ به درستی تهیه شود سالم و بی خطر است.اما نکاتی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید؛

اول اینکه؛قسمت های کوچکی از این پودر را در دهان بگذارید، چون مقدار زیاد آن میتواند به حلق و مری تان آسیب بزند.تقریباً ۲.۵ گرم پوسته تخم مرغ برای تأمین کلسیم مورد نیاز روزانه یک فرد بزرگسال کافی است و نباید مکمل‌های کلسیم بدون تجویز پزشک مصرف کنید؛ زیرا مصرف بیش از حد کلسیم ممکن است مشکلات سلامتی مانند سنگ کلیه ایجاد کند و به طور بالقوه خطر بیماری قلبی را افزایش دهد

دوم اینکه؛ پوست تخم مرغ ممکن است آلوده به میکروب هایی چون سالمونلا باشد. برای اینکه خیالتان از این بابت راحت باشد، حتما قبل از اینکه از پوست تخم‌مرغ ها استفاده کنید، تخم مرغ هارا بپزید.

و در آخر؛ مکمل های طبیعی کلسیم ممکن است آلوده به مقادیر نسبتا زیادی فلزات سمی باشند. مانند: سرب، آلومینیوم، کادیوم و جیوه . اما مقدار این عوامل سمی در پوست تخم‌مرغ بسیار کمتر از سایر منابع طبیعی کلسیم مانند پوسته ی صدف بوده و معمولا خطر به حساب نمی آید.

فواید های دیگر پوست تخم مرغ:

برای ساخت بهترین اسکراب صورت از  پوست تخم مرغ استفاده کنید:

بهترین اسکراب صورت با پوست  تخم مرغ برای پوست، به عنوان بهترین لایه بردار طبیعی برای صورت کار می کند. هنگامی که به عنوان یک عنصر در ساخت اسکراب صورت خانگی استفاده می شود، بهترین نتایج را برای لایه برداری پوست ارائه می دهند؛ برای این منظور، آنها در مواد اسکراب مخلوط شده و حدود ۱۵ دقیقه برای صورت استفاده می شود.

خواص پوست تخم مرغ برای داشتن موهای سالم:

پوست  تخم مرغ برای مو بهترین مخلوط همگن است؛ کافیست برای تقویت موهایتان غشاء سفید پوست تخم مرغ را جدا کنید و سپس در یخچال نگهداری شود. سپس، آن را با مواد تشکیل دهنده دیگری مانند آب و آووکادو مخلوط کنید و مخلوط را بر روی موها بمالید، یک ساعت صبر کنید و بعد آن را بشویید. نه تنها باعث تغذیه موها می شود، بلکه آنها را درخشان نیز می کند.

 

خواص پوست تخم مرغ برای تقویت خاک گلدان و رشد بهتر گیاه:

استفاده آنها در اطراف گل و سبزیجات، آنها را از آفات محافظت می کند. بهترین محافظت در برابر حلزون ها، کرم ها و غیره است. بوی پوست تخم مرغ همچنین جوندگان و گربه ها را تحریک می کند.

برای تمیز کردن لباس های سفید :

اگر از خاکستری شدن لباس های سفید خود نگرانید، کافیست مقداری پوست تخم مرغ داخل صافی ریخته، همراه لباس ها داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.

جلوگیری از گرفتگی لوله های فاضلاب:

ریختن مقداری پوست خرد شده تخم مرغ روی صافی فلزی سینک، باعث تمیزی و جلوگیری از گرفتگی لوله ها می شود. آنها همچنین مانع از عبور مواد جامد و رهایی از چربی های داخل لوله ها می شوند.

دفع آفات :

حلزون ها، کرم های برگخوار و آفات را با پاشیدن مقداری پوست تخم مرغ در اطراف باغ خود دور کنید.

 

 

اگر رژیم غذائی شما فاقد کلسیم است، مصرف مکمل‌ها به شما در رسیدن به نیاز روزانه کمک می‌کند که پوسته تخم مرغ منبع ارزان و کم هزینه برای تامین کلسیم است.

 

اگر به بخش پوست و زیبایی علاقه مند هستید ،از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید:👇🏻

با ماسک سفیده تخم‌مرغ جوان تر بنظر برسید.

گردآوری: مرسده رنجبر

maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt