موزه کانکن، موزه‌ای در زیر آب

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

موزه ی زیرآبی کانکن موزه ای است که در زیر آب های سواحل شهر کانکن و در ایالت کینتانارو مکزیک قرار دارد، این موزه ی هنری به حفظ منابع طبیعی اختصاص داده شده است.

این موزه که در سال ۲۰۰۹ افتتاح شد، متشکل از ۵۰۰ مجسمه ی زیرآبی است که توسط مجسمه ساز بریتانیایی جیسون دکایرس تیلور و پنج مجسمه ساز مکزیکی ساخته شده اند. و این مجسمه ها در سه گالری مختلف که در اعماق ۳ تا ۶ متری آب های اقیانوس و در پارک ملی مارین کانکن قرار دارند، گذاشته شده اند.

منافع موزه ی زیرآب

این موزه از صخره های مرجانی حفاظت خواهد کرد. مجسمه ها یک روش و مواد جدید برای رشد مرجان هستند، یعنی وسیله ای برای نجات اقیانوس ها. از آن جا که مجسمه ها با سیمان خنثی pH ساخته شده اند، مرجان ها، جلبک دریایی و جلبک ها قادر به رشد و نمو بهتری خواهند بود. زیرا سیمان خنثی نسبت به یک کشتی قدیمی کمتر آسیب رسان است.

سازه های پایدار با پایه ی پایدار به عنوان سطوح ایده آل برای صخره های مصنوعی شناخته می شوند. همچنین سوراخ هایی در آن ها وجود دارد که زمینه را برای زندگی دریایی و تغذیه ی مرجان ها فراهم می کند. به این ترتیب صخره های مرجانی افزایش خواهند یافت و همین طور حیات دریایی ادامه پیدا خواهد کرد.

خوب است بدانید:

موزه با مساحت بیش از ۴۰۰ متر مربع، به دو گالری مجزا با فاصله چند مایل، سالن Manchones و سالن Nizuc تقسیم شده است. Manchones، هشت متر زیر سطح زمین، اجزای مخصوص شکار مانند عهد و پیمان که دایره ای از افراد را نشان می­دهد که دست‌های همدیگر را گرفته اند.

مجسمه «مردی در آتش»، پیکره­ای یک تنی به شکل ماهیگیری محلی است که با مرجان‌های آتشین در زمین ساخته شده. «گرد آورنده رویا» یک دفتر زیر آبی است که توسط یک کارمند از زیر آب محافظت می‌شود. گالری کوچکتر Nizuc در عمق چهار متری زیر آب قرار دارد. مشهورترین بخش «باغبان امید» است که به صورت بانوی جوانی دراز کشیده روی پاسیوی محصور در گلدان های گل ساخته شده.

چگونه از موزه کانکن بازدید کنیم؟!

برای رسیدن به این موزه و دیدن سازه های بتنی آن از نزدیک لازم است به شهر کانکُن سفر کنید و بعد ۱۵ کیلومتر به طرف زونا هتلرا پیش بروید و هنگامی که به ساحل زیبای کانکن رسیدید توقف کنید چون شما حالا به موزه رسیده اید.

  • به مدت دو ساعت این فرصت را دارید که از موزه زیر آب کانکن دیدن کنید.
  • برای بازدید از این مجموعه لازم است بلیت تهیه کنید که هزینه ای ۵۳ $ دارد.
  • صبح ها و ظهرها می توانید از این موزه بازدید کنید چون در این بازه زمانی عمق آب ها نور کافی دارند.

و در آخر

با بازدید از این موزه در واقع با یک تیر دو نشان می زنید. هم از موزه دیدن می کنید و هم غواصی و شنا در دریا را تجربه می کنید. حتی اگر غواصی و شنا بلد نباشید باز هم جای نگرانی نیست چون می توانید از قایق های شیشه ای استفاده کنید. فقط باید سوار این قایق ها شوید و از موزه دیدن کنید، اما خب به اندازه غواصی کردن جالب نخواهد بود.

با شنا در عمق آب ها می توانید۵۰۰ مجسمه ی متفاوت را در زیر آب ها ببینید، تجربه ای خاص و متفاوت که شاید جای دیگری فرصتش دست ندهد.

 


اگر به بخش گردشگری علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt