ساحل مخفی جزیره ی ماریتا

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

یکی از جاذبه های گردشگری کشور مکزیک، جزیره ماریتا است که به عنوان عجیب ترین جاذبه گردشگری این کشور و حتی جهان شناخته شده است.

دو جزیره ی بزرگ و زیبا که به هر دوی آن ها ماریتا (Marietas) می گویند و در سمت غربی این کشور قرار گرفته اند. این جزایر خالی از سکنه هستند. و اهالی بومی و افرادی که همیشه در آن ها زندگی کنند.، ندارد اما مکان هایی فوق العاده و بکر برای گشت و گذار و سفرهای رمانتیک است.

این ساحل شکل عجیبی دارد. همان طور که در تصاویر مشاهده می کنید شبیه به گودالی بزرگ است. که داخلش پوشیده از شن های طلایی رنگ و درخشان، آب زلال اقیانوس آرام و ماهی های رنگارنگ است.


ساحل مخفی چگونه پدید آمده است؟

در سال ۱۹۰۰ میلادی بود که مکزیک برای آزمایش تسحیلات نظامی خود از جزایر ماریتا استفاده می کرد. چون این جزایر خالی از سکنه بودند، به همین خاطر زمین شناسان معتقدند که ساحل مخفی ماریتا تحت تاثیر آزمایشات سلاح های گوناگون قرار گرفته و به خاطر دخالت ها انسان ها در طبیعت پدید آمده است.

در واقع ساحل ماریتا منحصربفردترین و قشنگ ترین اثر بمب ها و سلاح های کشتار جمعی بر روی زمین محسوب می شود. و سبب شده گردشگران زیادی از تمام دنیا برای دیدن زیبایی هایش به سمت مکزیک حرکت کنند.

ساحل مخفی کجا قرار دارد؟

ساحل مخفی در نزدیکی منطقه ی پورتو والارتا (Puerto Vallarta) مکزیک قرار گرفته است که به عنوان یکی از معروف ترین مناطق گردشگری مکزیک شناخته می شود. و طبیعت آن آن قدر زیباست که گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند.

به دلیل فاصله ی کم ساحل مخفی با این ناحیه توریست های زیادی هم به این ناحیه می روند. تا فقط در طبیعت بکر اطراف آن قدم بزنند و هوایی تازه کنند. به همین دلیل قدم زدن و پیاده روی هم از تفریحات جذاب ساحل مخفی محسوب می شود.

ارتباط این ساحل با خود دریا از طریق تونلی در زیر زمین است که باعث میشود این ساحل همانند یک ساحل واقعی به نظر آید.ضمن اینکه دیواره های تونل مانند موج شکن عمل میکنند. و در زمان های طوفانی میتوان با خیال آسوده در آبهای این ساحل کم نظیر به شنا پرداخت.

ساحل مخفی چقدر ارتفاع دارد؟

ساحل یا غار مخفی ماریتا از سطح آب ها حدودا ۲ فوت معادل ۱.۸۲ متر ارتفاع دارد. و به عبارتی دیگر اگر داخل این ساحل مخفی شوید سقف گنبدی شکلش ۱.۸۲ متر با شما فاصله خواهد داشت. آب اقیانوس آرام توسط باد و جزر و مد از طریق تونلی ۱۲ متری به سمت ساحل غار مانند و مخفی ماریتا هدایت می شود و محیطی خیره کننده را پدید می آورد.

چالشی که برای رسیدن به ساحل مخفی که به ساحل عشاق نیز معروف است، پیش رو دارید، مسیر ساحلی مستقیمی است. که تنها راه دسترسی به آن از طریق تونلی است که در زیر آب قرار دارد. برای رسیدن به این ساحل باید شنا کنید، راه دیگری ندارید.

زیبایی های ساحل مَخفی بسیار زیاد است؛ علاوه بر تماشای مناظر طبیعی و تفریحات آبی در ماریتا، گردشگران می توانند با دیدن حیوانات و جانداران مختلفی که در جزیره ی ماریتا زندگی می کنند سرگرم شوند؛ حیواناتی چون دلفین، نهنگ کوهان دار، انواع پرندگان دریایی، لاکپشت و … را با کمی دقت در اطراف ساحل مخفی مکزیک می توانید مشاهده نمایید.

 

گردآوردی:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt