معرفی مستند صفر تا سکو

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم ایرانی

فیلم صفر تا سکو به کارگردانی سحر مصیبی در سال ۱۳۹۵ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر مستند و بیوگرافی می‌باشد. در این فیلم الهه منصوریان، شهربانو منصوریان و سهیلا منصوریان به هنرمندی پرداخته‌اند.

خلاصه‌ی داستان: 

روایتی از زندگی خواهران منصوریان، قهرمانان ووشوی ایران که با تمرین‌های سخت، با کار و تلاش و زحمت و پشتکار به بهترین‌های رشته خود تبدیل می‌شوند. آن‌ها علاوه بر این‌که برای گذران زندگی و پول در آوردن، کار می‌کنند و در عرصه‌ی زندگی می‌جنگند، روی رینگ مبارزه هم به جنگیدن با رقبا ادامه می‌دهند. شرح تمرین‌های‌شان، حضور در اردوی تیم ملی، خط خوردن دو خواهر از اردو و رسیدن یکی‌شان به مسابقات جهانی و بعد هم گرفتن مدال طلا، مسیر پرفرازونشیبی‌ست که در این مستند می‌بینیم.

خوب است بدانید:

صفر تا سکو، حکایت همین انسان‌های موفق است. مستندی که به شکل جالبی همراه با فیلم‌های جریان اصلی سینما، انواع کمدی‌ها و درام‌های تلخ اجتماعی و غیره، روی پرده‌ها آمد و شانس این را به مخاطب گسترده‌تر داد که چیزی متفاوت ببینند. مستندی که اگر در گروه «هنر و تجربه» اکران می‌شد، شاید خیلی‌ها را محروم می‌کرد از این‌که حتی شده برای لحظه‌ای به خود بیایند و ببینند از جان زندگی و از جان خودشان چه می‌خواهند؟ کجای کار ایستاده‌اند و آیا برای این‌جایی که ایستاده‌اند، تلاشی کرده‌اند؟ آیا به آن چیزی که واقعاً می‌خواسته‌اند، رسیده‌اند؟ اگر نرسیده‌اند، چه‌گونه باید برسند؟

این مستند با روایت زندگی سه خواهر ووشوکار، قصد دارد نشان بدهد گاهی توانایی انسان‌ها، حتی در فشار و محدودیت هم آن‌قدر هست که بشود به چیزهایی فراتر از تصور رسید. به سبک همان حکایت‌های دراماتیزه و پرآب‌وتاب و جذاب و احساسی‌برانگیز برای مخاطبِ تشنه، از زبان سه خواهر می‌شنویم که چه زندگی سختی داشته‌اند و چه مصیبت‌هایی را تحمل کرده‌اند.

جوایز:

این فیلم با نمایش در جشنواره فجر سی و پنجم در چهار رشته بهترین فیلم، کارگردانی، تدوین و صداگذاری نامزد کسب جایزه شد. و در جشنواره حقیقت سال ۱۳۹۵ با شش عنوان کاندید جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt