معرفی فیلم شناگران ٢٠٢٢

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم خارجی

فیلمی بر اساس یک داستان واقعی از سختی‌ مسیر پناه‌جویان برای رسیدن به ساحل نجات.

عنوان فیلم شناگران (the swimmers 2022) شاید در وهله اول اشاره به زندگی دو خواهر شناگر سوری (یُسرا ماردینی و سارا ماردینی) دارد. اما در بیانی عمیق‌تر، شناگران در واقعه همه آن پناهجویانی هستند که به دنبال یافتن ساحل امن زندگی، دل به دریا می‌زنند.

شناگران فیلمی است با شروعی خوب، میانه‌ای درگیر کننده و پایانی ساده! شاید اگر مدت زمان فیلم به جای ۱۳۴ دقیقه (یعنی بالغ بر ۲ ساعت) در زمان کمتری روایت می‌شد، فیلم هم به لحاظ ریتم و هم به لحاظ پایان‌بندی موفق‌تر عمل می‌کرد.

فیلم شناگران با چه امتیازی و چه ژانری ساخته شده است؟ 

این فیلم (با امتیار ۷.۴ در سایت IMDb) در ژانر درام، ورزشی، بیوگرافی در سال ۲۰۲۲ ساخته شده و محصول مشترک کشورهای آمریکا و انگلستان است.

فیلم با سوریه پیش از جنگ شروع می‌شود.

زندگی شاد، رنگارنگ و رقصان مردمان سوری. اما جنگ رنگ خوشی را از زندگی مردم می‌گیرد، تا آن‌جا که دو دختر خانواده ماردینی برای این که بتوانند به رویایشان یعنی قهرمانی در المپیک برسند، تصمیم می‌گیرند تا راهی آلمان شوند. اما مسیر سخت و طولانی را در پیش دارند، آن‌ها که مثل بسیاری از مردم، کسی را در اروپا ندارند تا برایشان دعوت نامه بفرستد، مجبور می شوند به صورت قاچاقی و از طریق دریا خودشان را به یونان برسانند، از آن‌جا مخفیانه به مجارستان بروند. و سپس راهی آلمان شوند.

نیمه اول فیلم روایت این تصمیم سخت و راه دشوار پیش روی آن‌ها است، کارگردان نیز ما (مخاطب) را به عنوان یکی از آن همه پناه‌جو با خواهران ماردینی همراه می‌کند. و ما نیز می‌توانیم همه سختی‌ها، اضطراب و نگرانی از نرسیدن را با آن‌ها تجربه کنیم. و این از نظر من نکته مثبت فیلم است.

تعدادی از بازیگران فیلم:

در این فیلم بازیگرانی چون ماتیاس شوایگوفر،علی Suliman،جیمز کریشنا فلوید و … به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt