معرفی فیلم شاه ریچارد ۲۰۲۱

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر

فیلم شاه ریچارد ۲۰۲۱ اثری درام زندگینامه‌ای محصول سال ۲۰۲۱ به کارگردانی رینالدو مارکوس گرین (Reinaldo Marcus Green) و نویسندگی زک بیلین (Zach Baylin) است.

این فیلم که براساس زندگی واقعی ویلیامزها ساخته شده است، تصویر اراده‌ی پولادین مردی را نشان می‌دهد که در تمام مدت به آینده‌ی رویایی دخترانش ایمان داشته و آن‌ها را برای رسیدن به اهدافشان، سخت همراهی کرده است.

باید بگویم ویل اسمیت آنچه را که در فیلم The Pursuit of Happyness «در جست‌وجوی خوشبختی» خلق کرد، چندین درجه پررنگ‌ترش را در این اثر به‌نمایش گذاشت. او با غرق شدن در نقش ریچارد فضایی را به‌وجود آورده که بیننده نمی‌تواند لحظه‌ای از فیلم چشم بردارد. King Richard، داستان یک زندگی الهام‌بخش است، قصه‌ای که سراسرش را عشق پر کرده و می‌خواهد این حس را با مخاطب‌اش به اشتراک بگذارد.

داستان فیلم King Richard 2021:

فیلم شاه ریچارد درباره مردی به نام ریچارد ویلیامز است که به همراه همسرش ۵ دختر دارند. ریچارد از کودکی دخترانش برای آنها برنامه‌ای را تنظیم کرده تا در نهایت تبدیل به قهرمانان تنیس شوند. دو تا از دخترهای ریچارد به نام‌های وینس و سرینا استعداد بیشتری در تنیس دارند و ریچارد به دنبال یک مربی برای آنها می‌گردد…

خوب است بدانید:

بیشترین بار فیلم را ریچارد و ویل اسمیت به‌دوش می‌کشند. بازیگری که به‌شدت در نقش خود غرق شده است و ابعاد شخصیتی یک پدر مهربان و نگران را بازی می‌کند؛ و ریچاردی که به‌درستی شخصیت‌پردازی شده و در دل قصه جای گرفته تا در اسمیت بتواند خودش را به عرصه‌ی ظهور برساند. King Richard قصه‌ی یک مسیر است و داستان‌های تخیلی از موفقیت‌های آدم‌ها را تعریف نمی‌کند. فیلم، بسیار صمیمی و دلگرم کننده است. آنقدر که شاید خودتان را جزئی از اثر تصور کرده و همانند ریچارد برای زندگی‌تان برنامه‌هایی را تدارک ببینید.

داستان کینگ ریچارد از این جهت برای یک کارآفرین می‌تواند سرمشقی درجه یک باشد که به بیننده این پیام بسیار مهم را می‌دهد: 

مهم نیست الان در کجا قرار داری، مهم نیست چقدر بی‌عدالتی تحمل کرده‌ای، مهم نیست چقدر در زندگی‌ات با کمبود مواجه بوده‌ای و اصلا مهم نیست چقدر پول نقد در جیبت داری! بلکه مهم این است که تو از آینده چه می‌خواهی، مهم این است که تو چه چیزی را ترسیم می‌کنی، تو در نقش رهبر یک تیم یعنی پدر یک خانواده چقدر برای فرزندان یا برای اعضای این تیم، نقشه‌های بزرگ و بلندمدت و اهداف بزرگی ترسیم کرده‌ای و چقدر جرأت داری که برای این اهداف بجنگی و به چه قیمتی حاضری بجنگی؛ آیا حاضری روی زمین بیفتی؟

کینگ ریچارد قهرمان درجه یک سیلی‌خورده و تیپاخورده روزگار است. او ملغمه و انبانی از نداشته‌ها و آرزوهای فروخورده است، اما چیزی را در ذهنش دارد که همگان آن را نمی‌بینند. سخت‌جان است و سختکوش و مصرانه روی تصمیمی که گرفته و آینده‌ای که ترسیم کرده، تمرکز دارد.

و در آخر

«شاه ریچارد» پیش از آنکه فیلمی ورزشی یا بیوگرافی باشد، یک اثر خانوادگی با لحنی صمیمی است که ویل اسمیت را دوباره به نقطه‌ی اوج‌اش رسانیده و تصویر کریس گاردنر در فیلم در جست‌وجوی خوشبختی را در او زنده کرده است. این اثر، یک نمایش تربیتی است که خودش مصرانه به آنچه که می‌گوید ایمان دارد.

شاه ریچارد را می‌توان به‌عنوان یک فیلم انگیزشی امیددهنده و فارغ از کلیشه‌های مرسوم نگاه کرد و از دیدنش لذت برد. بدون شک این فیلم یکی از آثار خوب این روزها است.

 


اگر به بخش سینما علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt