معرفی فیلم زیبای دست نیافتنی‌ها

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم ایرانی

فیلم دست نیافتنی‌ها «The Intouchables» یک فیلم فرانسوی محصول سال ۲۰۱۱ است. فیلم سینمایی دست نیافتنی‌ها به کارگردانی الیور ناکاشه (Olivier Nakache) و اریک تولدانو (Éric Toledano) فیلمی در ژانر درام-کمدی است.

این فیلم که به دست‌نیافتنی‌ها و طردشدگان ترجمه شده، پربیننده‌ترین فیلم فرانسوی‌زبان در جهان است و پس از آن فیلم Lucy قرار دارد. همچنین فیلم طردشدگان دومین فیلم پرفروش تاریخ در فرانسه، پس از فیلم (Welcome to the Sticks (2008 بود.

حتماً این فیلم زیبا و تأثیرگذار را ببینید.

داستان آنچنان با احساسات آدم بازی می کند که چشم برداشتن از فیلم، تقریباً کار غیرممکنی ست. داستانی احساسی و عمیق درباره ی دوستی دو آدم و تأثیر متقابلی که روی همدیگر می گذارند؛ دریس، دوباره شور و نشاط و سرزندگی را به دنیای ساکن و بی حرکت فیلیپ تزریق می کند و فیلیپ، باعث می شود دریس ذوق هنرمندانه ی خود را به بلوغ برساند و کمی از رفتار خشن و بی نزاکتش فاصله بگیرد و فیلم به خوبی این سیر تغییر رفتار دو شخصیت را به بیننده القا می کند طوریکه می توانیم با تمام وجود حسش کنیم.

خلاصه داستان:

داستان فیلم دست نیافتنی‌ها اقتباسی از یک داستان واقعی است. فیلیپ، نویسنده ثروتمند فرانسوی، بر اثر حادثه‌ای حین پرواز با پاراگلایدر توانایی حرکت را از دست داده است. فیلیپ و دستیارش، ماگلی، مشغول مصاحبه با افراد مختلف برای استخدام فردی به عنوان پرستار هستند. دریس بدون نوبت وارد می‌شود و از فیلیپ درخواست می‌کند برگه او را امضا کند تا بتواند بار دیگر حقوق بیکاری بگیرد. فیلیپ که از روحیه دریس خوشش آمده او را به چالش می‌کشد. از دریس می‌خواهد یک ماه به صورت آزمایشی برای او کار کند. همراهی یک نویسنده پولدار، مبادی آداب، محتاط و قانون‌مدار با دریس که سابقه سرقت و زندان نیز دارد بسیار جذاب و خنده‌دار است.

خوب است بدانید:

فیلم دست نیافتنی‌ها با بودجه نزدیک به ۱۱ میلیون دلار ساخته شد و به فروش حدود ۴۲۶ میلیون دلاری رسید. تاریخ اکران فیلم The Intouchables 2011 در فرانسه ۲ نوامبر ۲۰۱۱ (۱۱ آبان ۱۳۹۰) است. این فیلم چهار هفته پس از اکران تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم در فرانسه شد. فیلم کمدی دست نیافتنی‌ها محصول ۲۰۱۱ رکورد فیلم ژاپنی Spirited Away را شکست و تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم غیرانگلیسی زبان شد. این فیلم در برخی کشورهای اروپایی نظیر آلمان، سوئیس، اتریش، لهستان، ایتالیا و اسپانیا نیز اکران شد و جزء پرفروش‌ترین فیلم‌ها در این کشورها شد.

افتخارات و نمرات فیلم:

فیلم The Intouchables افتخارات بسیاری کسب کرد. این فیلم ۱۴ برد و ۲۰ نامزدی در جشنواره‌های مختلف را به نام خود ثبت کرد. فیلم دست نیافتنی‌ها ۲۰۱۱ درخشش خوبی در جشنواره سزار داشت و جایزه سزار بهترین بازیگر را نصیب عمر سی کرد. این فیلم همچنین در بخش بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر نقش مکمل، فیلمنامه، تصویربرداری، تدوین و صداگذاری نیز نامزد جایزه سزار شد.

بینندگان در سراسر دنیا استقبال بسیار خوبی از فیلم The Intouchables داشتند و نمره ۸.۵ از ۱۰ را به آن داده‌اند. وبسایت راتن‌تومیتوز براساس ۱۲۲ نقد امتیاز ۷۵% را به این فیلم اختصاص داده است. در وبسایت متاکریتیک نیز می‌بینیم که منتقدین نمره ۵۷ از ۱۰۰ را به فیلم طردشدگان داده‌اند. در این بخش نگاهی به نظرات منتقدین در مورد فیلم دوباره زندگی ۲۰۱۱ داریم.

تعدادی از بازیگران فیلم:

فرانسوا کلوزه
عمر سی
آن لو نی
اودره فلورو
کلاتو مولت
سیریل مندی

دیالوگ‌های ماندگار فیلم دست نیافتنی‌ها 

  • تسلیم نشو، هرگز تسلیم نشوید تا زمانی که مبارزه تمام شود.
  • درسته که به نظرت ساده لوح می‌آیم؛ اما هنوز امیدوارم چیزی بیشتر از حساب بانکی ام داشته باشم.
  • من یک استیک یخ زده هستم که در ماهیتابه ای در حال سوختن انداخته شده است: من چیزی احساس نمی‌کنم اما هنوز دردناک است.
  • مهم نیست در بیرون چه کسی هستید، مهم این است که در درون چه کسی هستید.
  • درد گاهی از بین می‌رود، اما فکرش همچنان با ماست.
  • منتظر نباشید تا همه چیز آسان‌تر و بهتر شود. زندگی هیمشه پیچیده خواهد بود. یاد بگیرید همین الان شاد باشید. در غیر اینصورت زمان شما تمام خواهد شد.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روب لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt