معرفی فیلم تنت ٢٠٢٠

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم خارجی

فیلم Tenet فیلمی هیجان-اکشن و جاسوسی سال ۲۰۲۰ است. فیلمساز مطرح دنیا، کریستوفر نولال (Christopher Nolan) نویسندگی و کارگردانی فیلم تنت را برعهده گرفته است.

تاریخ پخش:

فیلم تنت در ابتدا برای اکران ماه ژوئن ۲۰۲۰ (۱۵ خرداد ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده بود، اما بیماری کرونا اکران فیلم Tenet را تا اواخر ماه آگوست به عقب انداخت؛ زمانی که قبل از انتشارش در اوایل سپتامبر آمریکا، به طور همزمان در چند کشور اروپایی پخش شد.

داستان فیلم:

زمانی که تروریستی یک خانه اپرا در اوکراین را محاصره می‌کند، یک مامور مخفی سیا (CIA)، قهرمان اصلی به همراه بخشی از تیم این سازمان تلاش می‌کنند یک جاسوس سیا که یک شئ ناشناخته دارد، را نجات دهند. او شوکه می‌شود که می‌بینید نوع جدیدی از یک گلوله را کشف می‌کند؛ گلوله‌ای که ظاهراً می‌تواند به زمان عقب برگردد. او به هدفش می‌رسد و نیروهای ویژه اوکراین قهرمان اصلی داستان را دستگیر، شکنجه و بازجویی می‌کند، اما او برای اینکه هیچ اطلاعاتی را فاش نکند، قرصی را می‌خورد تا خودکشی کند…

فضای فیلمبرداری فیلم:

فیلم Tenet یک تجربه تصویری فوق‌العاده از کارهای نولان است که باعث می‌شود از داستان فیلم لذت ببرید. چیزی که ممکن است همه ما را شگفت‌زده کند این است که فیلم Tenet از هیچگونه جلوه‌های ویژه «پرده سبز» استفاده نکرده است. در فیلم می‌بینیم که بسیاری از مردم در حین برگشت به عقب، به جلو می‌روند و حتی برای نشان دادن توهم گفتگو، دیالوگ‌های گفته‌شده هم به عقب برمی‌گردند.

فیلم Tenet ترکیبی از منظره‌های زیبا و جادویی به همراه مکان‌ها و صحنه‌های متفاوت و خیره‌کننده و تیم بازیگری قوی است. فیلم تنت با این قدرتی که دارد می‌تواند مدعی اصلی و قدرتمندی برای فیلم‌های سال ۲۰۲۰ باشد و حتی این امکان وجود دارد که به یکی از بهترین فیلم‌های دهه اخیر تبدیل شود.

جالب است بدانید:

فیلم Tenet یکی از بزرگ‌ترین لوکیشن‌های فضای باز در تاریخ سینما را خواهد داشت.

اگر اخبار فیلم تنت کریستوفر نولان و سخنان این کارگردان پیرامون آن را دنبال کرده باشید، از گستردگی ابعاد آن خبر دارید. نولان برای ساخت این اثر یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های فضای باز در تاریخ سینما را احداث کرده است. او برای ساخت لوکیشن عظیم مذکور، یک شهر خالی از سکنه از ساختمان‌ها و مخروبه‌ها را احداث کرده و از بازیگران فراوانی برای تکمیل آن بهره برده است. نولان الزام مشاهده این اثر در سینما را بیش از دو فیلم اینسپشن و اینتراستلار عنوان کرده است.

نولان برای ساخت این فیلم، تلاش‌های فراوانی کرده و مسیری طولانی را پیموده است. علاوه بر این، نولان وسواس شدیدی مبنی بر عدم درز اطلاعات داستانی فیلم Tenet داشته و حداقل اطلاعات در مورد آن را با دوستداران خود به اشتراک می‌گذارد. او همچنین موضوع فیلم تنت را سفر در زمان عنوان کرده و محوریت آن را مفهوم زمان و چگونگی تعامل با آن می‌داند.

بازیگران فیلم:

  • جان دیوید واشنگتن (John David Washington)
  • رابرت پتینسون (Robert Pattinson)
  •  کنت برانا (Kenneth Branagh)
  • الیزابت دبیکی (Elizabeth Debicki)
  • دیمپل کاپادیا (Dimple Kapadia)
  • آرون تایلر-جانسون (Aaron Taylor-Johnson)
  • مایکل کین (Michael Caine)

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt