معرفی فیلم برادران لیلا

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم ایرانی

برادران لیلا فیلمی ایرانی در ژانر درام به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی است که در سال ۱۴۰۱ (۲۰۲۲) به نمایش درآمد. این فیلم سومین ساخته سینمایی سعید روستایی است.

 فیلم برادران لیلا با ترکیبی از بهترین بازیگران سینمای ایران یکی از پروژه‌های کنجکاوی‌برانگیز این سال‌ها بود. فیلمی که البته به دلیل خواسته‌های کارگردان از حضور در جشنواره فجر انصراف داد و بعد از حضور در جشنواره کن و حاشیه‌هایش در ایران، حالا نسخه غیرقانونی آن دست به دست می‌شود.

داستان فیلم برادران لیلا

لیلا در ۴۰ سالگی تمام زندگی خود را صرف مراقبت از پدر و مادر و چهار برادرش کرده است. در کشوری که درگیر تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی است، خانواده دائماً با هم بحث می‌کنند و زیر بار بدهی‌ خُرد می‌شوند.لیلا در حالی که برادرانش در تلاش برای گذراندن زندگی خود هستند، نقشه‌ای می‌کشد تا با راه اندازی یک تجارت خانوادگی آنها را از فقر نجات دهد.

در حالی که آنها به شدت به حمایت مالی نیاز دارند، لیلا متوجه می شود که پدرشان اسماعیل، مخفیانه یک میراث خانوادگی را پنهان کرده است. او این میراث را به عنوان یک پیشنهاد برای تبدیل شدن به پدرسالار جدید قبیله، بالاترین افتخار در سنت ایرانی، نگه داشته است. این اتفاق باعث هرج و مرج در خانواده‌ای می‌شود که از پیش نیز شکننده بود. با بدتر شدن وضعیت سلامتی پدر، اقدامات هر یک از اعضای خانواده به تدریج خانواده را یک قدم به سمت انفجار نزدیک می‌کند.

به طور قطع فیلم برادران لیلا جدیدترین ساخته سعید روستایی را می‌توان پر سر و صداترین فیلم این روزهای سینمای ایران دانست.

یکی از دلایل مهم شدن این فیلم و تمرکز توجهات نسبت به آن همین اتفاقاتی بود که برای فیلم برادران لیلا پیش از تماشا توسط ایرانیان افتاده بود.

برادران لیلا سومین ساخته بلند سعید روستایی پس از آثار ابد و یک روز و متری شیش و نیم می‌باشد. سعید روستایی با ابد و یک روز قدم به سینمای بلند گذاشت و سپس با ساخت متری شیش و نیم موفق شد تا احترام عده زیادی از مخاطبین و منتقدین را به دست آورد.

روستایی را قطعا می‌توان یکی از فیلمسازان موفق، کاربلد و باهوش نسل جدید فیلمسازی در ایران دانست که همچنان می‌توان منتظر تماشای آثار آنان نشست.

در آثار سعید روستایی خانواده و زندگی خانوادگی و همچنین شغل و امرار معاش همواره مهم بوده و از دغدغه‌های ثابت آثار او می‌باشد.

بازیگران فیلم برادران لیلا

و اما فهرست بازیگران اصلی فیلم برادران لیلا از این قرار است؛ ترانه علیدوستی (لیلا)، سعید پورصمیمی (اسماعیل/پدر)، فرهاد اصلانی (پرویز)، پیمان معادی (منوچهر)، نوید محمدزاده (علیرضا)، محمدعلی محمدی (فرهاد)، نیره فراهانی (مادر) و مهدی حسینی‌نیا (بایرام) بازیگران اصلی فیلم سعید روستایی هستند.

و در آخر

فیلم برادران لیلا مهم‌ترین و اولین ویژگی که هر اثر سینمایی باید داشته باشد را دارد. برادران لیلا می‌تواند مخاطب خود را سرگرم کند.

از ابتدا تا انتهای فیلم مخاطب سرگرم می‌شود و با وجود مدت زمان نسبتا طولانی دو ساعت و نیمی، مخاطب احساس کلافگی نمی‌کند. بنظر می‌رسد سعید روستایی ریتم را به خوبی بلد است و می‌تواند مخاطب را تا لحظه آخر با تمام بالا و پایین‌ها سرگرم کند.

بنابراین فیلم برادران لیلا اصلی‌ترین ویژگی یک اثر سینمایی را داراست و مخاطب را پای خود نگه می‌دارد.

 


اگر به بخش سینما علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt