معرفی سریال پوست شیر

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم ایرانی

سریال ایرانی پوست شیر، محصول جدید شبکه نمایش خانگی با هنرنمایی شهاب حسینی است. شهاب حسینی سال‌ها بود که از سریال‌های شبکه نمایش خانگی فاصله گرفته بود و این بار با یک سریال جدید به این رسانه بازگشته است.

پوست شیر یک سریال پلیسی-معمایی ایرانی است؛ ژانری که در ایران چندان به آن توجه نمی‌شود با اینکه یکی از عامه‌پسندترین ژانرهای دنیای قصه‌گویی به حساب می‌آید.

عوامل سریال پوست شیر

  • کارگردان: جمشید محمودی
  • نویسنده: رضا بهاروند
  • تهیه‌کننده: نوید محمودی

داستان سریال پوست شیر

موضوع سریال پوست شیر درباره زندگی مردی به نام نعیم است که پانزده سال حبس را به شوق دیدن دخترش ساحل تاب آورده و به دنبال ساختن یک زندگی آرام در کنار دخترش است. همسر نعیم که از او طلاق گرفته است، سال‌هاست که با همسر جدید خود زندگی می‌کند و ساحل نیز او را پدر خود می‌داند. نعیم بعد از آزادی کم کم به دخترش نزدیک شده اما برای دیدن او دچار بحران بزرگی می‌شود.

تاریخ پخش سریال ایرانی پوست شیر

تاریخ پخش قسمت اول سریال پوست شیر ۱ مهر ۱۴۰۱ است و پخش آن به صورت هفتگی تا ۲۵ آبان ادامه داشت. فصل دوم و سوم آن نیز در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در اختیار بینندگان قرار گرفتند.

آنچه بیشتر توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است… 

فیلمنامه سریال است (نوشته جمشید محمودی و رضا بهاروند) که بسیاری از افراد در فضای مجازی به این موضوع اشاره می کنند که خط داستانی و خرده پی رنگ های آن باعث جذابیت کار شده و آنها را برای دنبال کردن قصه ترغیب می کند.

از سوی دیگر… 

کارگردانی اثر چنان درست و به اندازه بوده است که قصه خوب را به درستی ساخته و پرداخته کرده است، البته به نظر می رسد برخی قسمت ها و رویکردها می توانست سینمایی تر باشد. به نظر می رسد جمشید محمودی کارگردان اثر که پیشتر در سینما سوابق قابل دفاعی دارد در تجربه سریال خود سعی کرده است اقتضائات این مدیوم را رعایت کند؛ امری که شاید اگر کارگردان با همان استانداردهای سینمایی انجام می داد سریال بهتری نیز داشت.

بازیگران سریال پوست شیر

پوست شیر یکی از سریال‌های پر بازیگر با نقش آفرینی هنرمندهای مطرحی چون شهاب حسینی، هادی حجازی فر، پانته‌آ بهرام، مهرداد صدیقیان، پردیس احمدیه، آناهیتا افشار، علیرضا کمالی، ژیلا شاهی و… است.

نقطه قوت: شروع خوب فیلمنامه و ریتم سریع

یکی از مهمترین نکاتی که در سریال‌سازی به چشم می‌خورد، قسمت اول هر سریال است. این اپیزود که از آن به عنوان پایلوت نام برده می‌شود، نقشی حیاتی در جذب مخاطب دارد. بسیاری از سریال‌های مطرح جهان هم نمی‌توانند در قسمت اول خود جذاب ظاهر شوند و اثری شاهکار مثل میر از ایست تاون که بی‌شک جزو پنج سریال برتر تاریخ جنایی حساب می‌شود هم در قسمت اول خود آن کششی که باید داشته باشد را از خود نشان نمی‌دهد.

با این وجود پوست شیر با انتخاب هوشمندانه طولانی‌تر کردن این قسمت (مدت زمان قسمت اول تقریبا به اندازه یک فیلم سینمایی است) به خودش این فرصت را می‌دهد تا شخصیت‌هایش را یک به یک به نمایش بگذارد و بتواند برای هر یک از آنها وقت بگذارد.

 


اگر به بخش سینما علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt