معرفی سریال تئوری بیگ‌بنگ

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم خارجی

سریال The Big Bang Theory از آن دسته سریال‌های ژانر کمدی موقعیت به‌شمار می‌رود که شاید به سلیقه خیلی از علاقه‌مندان سریال‌های تلویزیونی نخورد ولی اگر از آن خوشتان بیاید نمی‌توانید تماشای آن را رها کنید. داستان این سریال درباره چند دوست صمیمی جریان دارد که همگی از نوابغ دانشگاه هستند و زندگی خود را با دیدی بسیار علمی سپری می‌کنند و مواجه شدن آن‌ها با اتفاقات روزمره بسیار جالب و خنده‌‌دار است.

سریال تئوری بیگ‌بنگ که در کشور خودمان هم طرفداران زیادی دارد قطعا می‌تواند یک گزینه بسیار سرگرم‌کننده برای علاقه‌مندان سریال‌های کمدی و مخصوصا سیتکام محسوب شود. نخستین قسمت این سریال که توسط چاک لوری و بیل پریدی خلق شده در تاریخ ۲۴ سپتامبر ۲۰۰۷ (دوم مهرماه ۱۳۸۶) از شبکه CBS روی آنتن رفت و پس از پخش ۲۷۹ قسمت از آن در قالب ۱۲ فصل در تاریخ ۱۶ مه ۲۰۱۹ (۲۶ شهریور ۱۳۹۸) به کار خود پایان داد. در این مقاله قصد داریم تا نگاهی کنیم به جالب‌ترین نکات و حقایق جالب سریال The Big Bang Theory؛ حقایقی که شاید از آن‌ها اطلاعی نداشته باشید.

داستان سریال تئوری بیگ‌بنگ:

تئوری بیگ‌بنگ یا تئوری انفجار بزرگ یک مجموعه تلویزیونی در گونه کمدی موقعیت است. «لئونارد» و «شلدون» دو دانشجوی نخبه فیزیک، اما بسیار ضعیف در روابط اجتماعی هستند که با هم زندگی می کنند. ماجرا از جایی شروع می شود که دختری بنام «پنی» همسایه ی آن ها می شود، و به آن ها نشان می دهد که چقدر درمورد نحوه ی زندگی در خارج از آزمایشگاه کم می دانند.

حقایق جالب درباره سریال:

شروع ساخت سریال به روشی نامعمول

همان‌طور که قطعا می‌دانید برای ساخت یک سریال مخصوصا یک سریال کمدی و سیتکام یک مسیر معین به‌همراه یک سری کارهای مشخص را باید پشت‌سر بگذارید. در این مسیر خالقان آن سریال یک نسخه کوتاه از کلیت داستان و پیچش‌های داستانی آن را دراختیار شبکه سازنده قرار داده و یک نمای کلی از آینده محصول را به آن‌ها نشان می‌دهند. به‌این‌ترتیب شبکه مذکور باتوجه‌به محتویات این ارائه و بررسی‌های مختلف به این نتیجه می‌رسد که آیا این سریال می‌تواند برای آن‌ها موفقیت‌آمیز باشد یا خیر و اینگونه ساخت سریال را تایید یا رد می‌کند. شروع ساخت سریال The Big Bang Theory به‌هیچ‌وجه این مسیر را طی نکرد و این مراحل را پشت‌سر نگذاشت.

ساخت قسمت آزمایشی

پس از موافقت شبکه CBS با ساخت این سریال نوبت به ساخت پایلوت یا همان قسمت آزمایشی و اولیه سریال رسید. این قسمت ساخت سریال هم نسبت‌به مراحل ساخت سریال‌های دیگر کمی نامعقول پیش رفت. چاک لوری و بیل پریدی یک پایلوت تمام و کمال برای شروع سریال آماده کرده بودند که با مخالفت سی‌بی‌اس مواجه شد. در این پایلوت موسیقی متن متفاوتی نسبت‌به نسخه اصلی وجود دارد و شخصیت‌های لئونارد و شلدون به‌همراه دو شخصیت خانم شخصیت‌های اصلی داستان را تشکیل می‌دادند و خبری از سایر شخصیت‌هایی که ما در سریال تماشا کردیم در آن پایلوت نبود.

واقعی بودن مطالب علمی سریال

علم و مطالب مربوط‌به آن یکی از مهم‌ترین المان‌های سریال ‌Big Bang Theory به‌شمار می‌روند. از شروع مراحل ساخت سریال تا انتهای آن آقای دیوید سالزبرگ، یکی از پروفسورهای دانشگاه لس‌آنجلس در ایالت کالیفرنیا به‌عنوان مشاور علمی در تیم سازنده سریال حضور داشت تا اجازه ندهد مطالب علمی مطرح شده در این برنامه تلویزیونی از واقعیت دور شوند. وایت‌برد شلدون را به‌خاطر دارید؟ وظیفه تهیه تمام مطالبی که روی آن وایت‌برد نوشته می‌شد و تمام مطالبی که شلدون روی آن وایت‌برد می‌نوشت، برعهده آقای سالزبرگ قرار داشت. دیوید سالزبرگ بااینکه در یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور آمریکا تدریس می‌کند ولی در مصاحبه‌ای گفت که شغل او در این سریال برایش بسیار مهم‌تر از شغل تدریس در دانشگاه به‌شمار می‌رود.

دستمزد دیوانه‌کننده بازیگران سریال

از زمان پخش سریال بسیار محبوب FRIENDS هیچ کمدی سیتکامی موفق نشده بود به آمار ۲۰ میلیون بیننده در هفته دست پیدا کند و همین آمار خیره‌کننده دلیل بسیار خوبی به‌شمار می‌رود تا بازیگران این سریال مانند بازیگران سریال FRIENDS دستمزدهای بسیار بالایی را به‌خود اختصاص دهند. بازیگران سریال فرندز در فصل‌های آخر سریال دستمزدی معادل با یک میلیون دلار برای هر قسمت از آن دریافت می‌کردند. در سال ۲۰۱۷ مجله Variety در گزارشی پردرآمدترین بازیگران سریال‌های تلویزیونی آن سال را اعلام کرد که در آن گزارش نکات بسیار جالبی دیده می‌شد.

جوایز فیلم‌:

این مجموعه از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ نامزد دریافت جایزه امی ساعات پربیننده برای مجموعه تلویزیونی کمدی و چهار بار برنده ی جایزه امی ساعات پربیننده برای بهترین بازیگر نقش اول مرد در مجموعه تلویزیونی کمدی برای جیم پارسونز شد. در مجموع، هفت جایزه ی امی از ۴۶ نامزدی نصیب این مجموعه شد. پارسونز همچنین در سال ۲۰۱۱ برنده ی جایزه گلدن گلوب برای نقش اول مرد در مجموعه تلویزیونی کمدی شد. محبوبیت زیاد این مجموعه باعث شد تا شبکه ی سی‌بی‌اس در سال ۲۰۱۷ سریال مشتق شلدون جوان را حول محور شخصیت شلدون کوپر بسازد.

۵ دلیل که چرا تئوری بیگ‌بنگ سریال بهتری است؟

تئوری بیگ‌بنگ یا The Big Bang Theory توانست در بازار رقابت سنگین سیتکام ها یا سریال های کمدی به یکی از پرطرفدارترین ها تبدیل شود. این سریال در کنار فرندز و آشنایی با مادر از محبوب ترین کمدی ها در ایران نیز هست. احتمالا زیاد شنیده اید که خیلی هایی که عاشق فرندز بودند یا برای آشنایی با مادر غش می کردند چندان با تئوری بیگ بنگ ارتباط برقرار نکرده اند. ولی در اینجا می توانید چندین دلیل برای اینکه چرا بیگ بنگ تئوری سریال بهتری به نسبت دو سریال دیگر است پیدا کنید.

تعدادی از بازیگران سریال:

  • جانی گالکی
  • جیمز پارسونز
  • کیلی کوئوکو
  • سایمون هلبرگ
  • کونال نایر
  • ملیسا راوش
  • ماییم بیالیک
  • کوین سوسمن

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لينک زیر کلیک کنید. 

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt