بهترین انیمه های ورزشی

 در انیمه, سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر

دنیای ورزش نه‌تنها مورد توجه برنامه سازان تلویزیونی و اهالی دنیای سینما است، بلکه توجه سازندگان انیمه را هم به خود جلب کرده است.

از ورزش‌های متداولی همچون فوتبال، بسکتبال، والیبال و بیسبال تا ورزش‌های متفاوت بعضا گمنام، شاهد ساخت آثار جذابی به سبک انیمه‌های ژاپنی هستیم که از قضا برخی از آن‌ها بسیار هم مورد توجه قرار گرفت

درمجموع به نظر نمی‌رسد انیمه ورزشی هرگز از مد افتاده و مورد بی شاید بعضی‌ها انتظار نداشته باشند انیمه‌های ورزشی بهترین بخش از دنیای انیمه باشند. اما باید پذیرفت که این مجموعه‌ها هم با برگزاری مسابقات اکشن پر زد و خورد و زبان درام خود به اندازه کافی موفق عمل کردند.

انیمه آبشار سرنوشت – Haikyuu

بهترین انیمه های ورزشیانیمه هایکیو شاید یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در لیست بهترین انیمه های ورزشی باشد. این انیمه که در ایران با نام آبشار سرنوشت پخش شد، توانست محبوب دل بسیاری از تماشاگران شود.

داستان انیمه هایکیو راجع به دانش‌آموزی کوچک‌جثه به نام شویو هیناتاست که با وجود کوتاه بودن قدش، آرزوی تبدیل شدن به یک بازیگر حرفه‌ای والیبال را در سر می‌پروراند.

انیمه اسلم دانک – Slam Dunk 

بهترین انیمه های ورزشیاسلم دانک یکی دیگر از انیمه‌های ورزشی تحسین شده دهه‌ی نود میلادی است. این انیمه در مورد اتفاقات مرتبط با تیم بستکبال یک مدرسه است. «هانامیچی ساکوراگی» به تیم بسکتبال مدرسه می‌پیوندد، فقط چون به‌دنبال یک دوست است. اما با گذشت زمان او عاشق این ورزش شده و می‌خواهد به شکلی جدی‌تر وارد رقابت شود.

انیمه بسکتبال کوروکو – Kuroko’s Basketball

بهترین انیمه های ورزشیاگر از افرادی هستید که به هیجان مسابقات ورزشی علاقه دارند، انیمه بسکتبال کوروکو برای شماست. 

داستان انیمه بسکتبال کوروکو راجع به تیم بسکتبال مدرسه‌ای به نام سیرین است که بازیکنان آن تلاش دارند به بهترین‌های ژاپن تبدیل شوند.

انیمه قفل آبی – Blue Lock

بهترین انیمه های ورزشیانیمه بلو لاک با تغییر فوتبال و تبدیل آن به یک بازی منحصربه‌فرد، به یکی از خاص‌ترین انیمه‌های ورزشی تبدیل شده است.

داستان انیمه بلو لاک حول محور گروهی از دانش‌آموزان می‌چرخد که برای مسابقه فوتبال مخصوصی به نام بلو لاک انتخاب شده‌اند. بلو لاک درواقع در یک دنیای مجازی برپا شده و بازیکنان باید از مهارت خود در کنار زدن رقبا استفاده کنند.

انیمه اسکیت بی‌نهایت – SK8 the Infinity

بهترین انیمه های ورزشیانیمه اسکیت بی‌نهایت یکی از انیمه‌های نسبتاً جدید محسوب می‌شود.این انیمه با استفاده از موسیقی پس‌زمینه مناسب، کاملاً هیجان و حس و حال اسکیت سواری را به بیننده القا می‌کند.

داستان انیمه اسکیت بی‌نهایت، دانش‌آموز دبیرستانی به نام رکی را دنبال می‌کند که به اسکیت بورد علاقه‌مند است. او با دانش‌آموز انتقالی مرموزی برخورد می‌کند که نامش لانگاست و همراه او عضو مسابقه زیرزمینی اسکیت بورد می‌شود که شروع ماجراهای این انیمه است.

انیمه یوری روی  یخ – Yuri on Ice

بهترین انیمه های ورزشیاین انیمه زیبا در کنار کاراکترهایی دوست‌داشتنی، با انیمیشنی خیره‌کننده اسکیت نمایشی روی یخ را به تصویر کشیده و با داستانی گیرا کار را تمام کرده است.

داستان انیمه یوری روی یخ راجع به یوری کاتسوکی است که شکست بزرگی را در رشته‌اش یعنی اسکیت روی یخ تجربه کرده ولی باری دیگر با دیدن ویدئوی اسکیت روی یخ از ویکتور نیکیفوروو که شخصی روس است، دوباره انگیزه می‌گیرد.

انیمه فری‌ – Free

بهترین انیمه های ورزشیداستان انیمه فری! کلوپ شنای ایواتوبی حول محور چهار دانش‌آموز دبیرستانی به نام‌های هارکوا، ماکوتو، ناگیسا و ری می‌چرخد. این چهار نفر عضو کلوپ شنای مدرسه هستند که در آنجا به رقابت با یکدیگر و شرکت در مسابقات شنا می‌پردازند.

انیمه آئوآشی – Aoashi

بهترین انیمه های ورزشیدر این انیمه دانش‌آموزی به نام آشیتو آئوای را داریم که استعداد فوق‌العاده‌ای در فوتبال دارد؛ اما آن را از بقیه پنهان کرده است. هنگامی که مربی یکی از بهترین تیم‌های مدرسه‌ای متوجه استعداد او می‌شود، او را به تیم اضافه می‌کند؛ اما آشیتو در بازی گروهی بسیار ضعیف عمل می‌کند.

انیمه کاپیتان سوباسا – Captain Tsubasa

بهترین انیمه های ورزشیاگر هرجا بحث بهترین انیمه های فوتبالی باشد، به طور قطع نام انیمه کاپیتان سوباسا یا فوتبالیست‌ها در داستان انیمه کاپیتان سوباسا با پسری ۱۱ساله به نام سوباسا اوزورا شروع می‌شود که قصد دارد به بهترین بازیکن ژاپن و حتی جهان تبدیل شود.

انیمه روحیه مبارز – Fighting Spirit

بهترین انیمه های ورزشیانیمه روحیه مبارزه که در ژاپن با نام «Hajime no Ippo» شناخته می‌شود، یکی از بهترین آثار انیمه است که تاکنون در مورد ورزش بوکس ساخته شده‌اند.

ماکونوچی ضعیف و بی‌ دست و پا که عمری از قلدرها زور شنیده و کتک خورده است، باید فکری به حال زندگی خود کند. اما تماشای تبدیل شدن او از چنین فردی به کسی که با قدرت در میدان مبارزه می‌ایستد و ضربات حریف را به جان می‌خرد، تجربه جالب توجهی است. داستانی که بسیاری آن را به شکلی در زندگی خود تجربه کرده‌اند.

————————————-

اگر از این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

ژانر های فرعی انیمه

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt