معرفی سریال به من دروغ بگو

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر

به من دروغ بگو نام یک سریال جنایی درام آمریکایی است که اولین بار ۲۱ ژانویه ۲۰۰۹ از شبکه فاکس پخش شد.

 در این مجموعه، دکتر کَل لایتمن (تیم راث) و همکاران وی در گروه لایتمن، قراردادهای کاری را برای کمک کردن طرف های سوم (مانند مقام های قضایی فدرال و محلی) در پیدا کردن حقیقت قبول می کنند. دکتر لایتمن و همکارانش متخصص زبان بدن هستند و همه احساس ها و عواطف و دروغ های دیگران را با توجه به صدا، حرکات صورت و بدن تشخیص می دهند.

محوریت فیلم روی تشخیص حقیقت و انگیزه های افراد از روی زبان بدن است.

معرفی سریال:

سریالی با داستانی متفاوت و بسیار جدید؛ به معماهایی می پردازد که پلیس آمریکا از حل آن‌ها ناتوان است و از یک متخصص زبان بدن کمک می خواهد. سریال Lie to me که با نویسندگی ساموئل بائوم (Samuel Baum)، همان نویسنده و تولیدکننده سریال «۲۴»، یک سریال جدید داستانی کامل است که از کشفیات دکتر پائول اکمن (Dr. Paul Ekman) که یک شحصیت واقعی است، الهام گرفته است که توانایی خواندن سرنخ های موجود درصورت، بدن و صدای افراد را به منظور کشف حقایق و دروغ در بازجویی های جنایی را داراست.

سریال Lie To Me، یک سریال به نسبت تخیلی هست که در ابتدای سریال هم می‌نویسد که تمامی وقایع سریال تخیلی هستند و هیچ‌کدام از شخصیت‌ها و داستان‌ها در دنیای واقعی اتفاق نیفتاه اند. اما این سریال بر مبنای اصول علمی رفتارشناسی، روانشناختی و روانشناسی تولید شده است و در آن آموزش های کاملی در ارتباط با زبان بدن را در محیط های واقعی بازسازی نموده است.

این سریال در سه فصل منتشر شده، فصل اول ۱۳ قسمت، فصل دوم ۲۲ قسمت و فصل سوم هم شامل ۱۳ قسمت است. در هر قسمت یک مورد جنایی – پلیسی جدید مطرح میشود که با علم زبان بدن و پرسش و پاسخ و تحلیل زبان بدن افراد و همینطور بازی با ذهنشون و تله گذاری برای ذهنشون، حقیقت کشف خواهد شد.

جوایز فیلم:

این مجموعه دو جایزه برگزیده مردم را دریافت کرد، جایزه بهترین مجموعه تلویزیونی درام جنایی در دوره سی و هفتم جوایز برگزیده مردم در سال ۲۰۱۱ و جایزه بهترین مبارز جرم و جنایت در دوره جوایز برگزیده مردم در سال ۲۰۰۹. همچنین، مجموعه “به من دروغ بگو” برای دکور تحسین‌برانگیز نیز نامزد شد.

بازیگران فیلم:

  • تیم راث
  • کلی ویلیامز
  • برندن هینز
  • یارا شهیدی
  • مونیکا ریموند
  • ولید زعیتر

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt