معرفی سریال امیلی در پاریس

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم خارجی

این روزها سریال‌های کارآگاهی مورد توجه بسیاری از بینندگان قرار می‌گیرند و معمولا در میان مردم بسیار محبوب هستند. اما در این میان در برخی موارد به سریال‌های درام با حس و حال خوبی و حس زندگی نیاز داریم. یکی از بهترین سریال‌های کمدی درام که می‌توانید در این روزها تماشا کنید، سریال Emily in Paris است.

«امیلی در پاریس» یکی از سریال‌های موفق و پرطرفدار نتفلیکس است و طی دو فصلی که از آغاز پخشش می‌گذرد توانسته است مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. این سریال توسط دارن استار کارگردانی شده است.

فصل اول مجموعه برای اولین‌بار ۲ اکتبر سال ۲۰۲۰ در اختیار کاربران نتفلیکس قرار گرفت و به‌دلیل داستان جذاب و لوکیشن‌های دیدنی‌اش به‌شدت مورد توجه واقع شد. نقش اول «امیلی در پاریس» را لی‌لی کالینز بازی می‌کند و علاوه بر این یکی از تهیه‌کنندگان سریال است.

خلاصه داستان:

سریال امیلی در پاریس، داستان زنی آمریکایی در دهه بیست زندگی‌اش را دنبال می‌کند. که با یک فرصت شغلی غیر منتظره از شیکاگو به پاریس نقل مکان می‌کند که درواقع شغل رویایی او نیز است و حال در یک شرکت بازاریابی لوکس فرانسوی مشغول به فعالیت شده و امیلی وظیفه دارد تا استراتژی رسانه‌های اجتماعی آن‌ها را از ابتدا ایجاد کند. زندگی جدید امیلی در پاریس با ماجراجویی‌ها و چالش‌های شگفت‌آوری همراه می‌شود که این چالش‌ها شامل شکل گرفتن دوستی‌های جدید، محیط کاری و روابط جدید خواهد شد.

بهترین نکته درباره‌ی Emily In Paris:

فرانسه‌دوستی آن است. در همین حین که گذرنامه‌های ما خاک می‌خورند و سفر به اروپا غیرممکن شده است. پس‌زمینه‌های فرانسوی سریال لذت‌بخش هستند. و مراسم‌های باکلاس با حضور امیلی آن‌قدر واقعی هستند که خودمان را در آن‌ها تصور می‌کنیم. کالینز جذابیت کافی را دارد تا امیلی را از اینکه بیش‌ از حد شیرین و لوس باشد نجات دهد. و هر لباس جذابی هم به او می‌آید. Emily In Paris به عنوان یک سفرنامه و ادای احترامی به مد، سریال لذت‌بخشی است، اما مشکلات کلیشه‌ای قهرمانش زیر سایه‌ی جلوه‌های بصری جذابش قرار می‌گیرند.

فیلم‌نامه‌ای که در پاریس نوشته شد:

نویسندگان این سریال برای باورپذیری بیشتر داستان به پاریس رفتند. و با قرارگیری در محیط  شهری که اتفاقات سریال در آن‌جا جریان داشت شروع به نوشتن کردند. این کار درواقع یک حرکت تاکتیکی و هوشمندانه بود. تاثیری که نویسندگان از شهر جادویی پاریس می‌گرفتند الهام بخش آن‌ها در شکل‌گیری ایده‌ها و بسط و گسترش داستان بود. و باعث منحصر‌به‌فردتر شدن نتیجه‌ی کار آن‌ها می‌شد.

جالب است بدانید که خود تیم نویسندگان هم ترکیبی از نویسنده‌های خوش‌ذوق فرانسوی و آمریکایی بود که تلفیق ابده‌هایشان باهم همان‌طور که در سریال هم می‌بینیم بسیار اثربخش و فرانسوی‌طور از آب درآمده. واقعا چه تصمیم زیرکانه‌ای!

امتیاز و جوایز:

فصل اول این سریال بارها در جشنواره‌های مختلف مانند گلدن گلوب و امی نامزد دریافت جوایز متفاوت مانند بهترین سریال درام-کمدی و بهترین بازیگر بوده و نهایتا جایزه بهترین بازیگردانی را در سال ۲۰۲۰ در جشنواره life Art Festival از آن خود کرد.

در وبسایت جمع‌آوری نقد متاکریتیک، فصل دوم «امیلی در پاریس» بر اساس ۱۱ نقد امتیاز ۶۴ از ۱۰۰ را دارد که نشان‌دهنده نقدهای عموما مثبت است. همچنین، امتیاز فصل دوم این سریال در راتن تومیتوز بر اساس ۱۳ نقد، ۵.۲۰ از ۱۰ است و تاییدیه ۵۴ درصدی دارد.

منتقدان این سریال در این نظر متفق‌اند که تماشای «امیلی در پاریس» بسیار شیرین است. اما این شیرینی ممکن است دل کسانی را که به دنبال مفاهیمی عمیق‌تری هستند، بزند!

تعدادی از بازیگران سریال:

از بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش میپردازند میتوان به «اشلی پارک» ، «فیلیپین لروی بولیو» ، «لوکاس براوو» ، «ساموئل آرنولد»  و «آرنود ویارد» اشاره کرد.

اگر قرار باشد سریال Emily in Paris را در یک جمله خلاصه کنیم می‌توانیم بگوییم که :

سریال تمامی کلیشه‌هایی ممکن را جمع کرده و به بیننده ارائه می‌کند، اما ظاهرا این کلیشه‌ها خیلی آگاهانه در سریال استفاده شده‌اند. این موضوع به چه معنا است؟ دقیقا این چیزی است که احتمالا در همان ابتدای سریال متوجه خواهید شد. که سریال تلاشی نمی‌کند که اصلا کار جدیدی را انجام دهد. و برعکس، سریال تلاش می‌کند تا با همان کلیشه‌ها اثری مفرح و سرگرم کننده را ارائه کند و صرفا اثری عذاب آور نباشد.

سریال پر از لباس‌های رنگارنگ و جذاب و همچنین موسیقی‌های شنیدنی است. و فضای شاد و رنگارنگ و همچنین عاشقانه سریال می‌تواند نظر هر بیننده‌ای را جلب کند. و انگار خود دارن استار هم می‌داند که سریال برای جلب توجه به چه چیزهایی نیاز دارد و باید در سریال استفاده شود.

 


اگر به بخش سینما علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt