معرفی انیمیشن شجاع ۲۰۱۲

 در انیمیشن, سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر

انیمیشن شجاع (Brave) یک فیلم انیمیشن کامپیوتری فانتزی آمریکایی، محصول سال ۲۰۱۲ است که توسط استودیو انیمیشن پیکسار؛ تولید و توسط والت دیزنی پیکچرز منتشر شده است. کارگردانی آن را مارک اندروز (در اولین کارگردانی بلند خود) و برندا چپمن و کارگردانی مشترک استیو پرسل بر عهده داشتند.

این فیلم در ژوئن ۲۰۱۲ منتشر شد. این فیلم برنده جایزه بهترین انیمیشن سال ۲۰۱۳ جشنواره گلدن گلوب شد.

داستان انیمیشن شجاع توسط برندا چپمن و با فیلمنامه توسط اندروز، پرسل و ایرنه مکی ساخته شده است. تهیه‌کنندگی این فیلم بر عهده کاترین صرافیان بوده و جان لستر، اندرو استانتون و پیت داکتر به‌عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی آن حضور داشته‌اند.

تعدادی از صداپیشگان انیمیشن:

صداپیشگان این فیلم با حضور کلی مک‌دونالد، بیلی کانولی، ما تامپسون، جولی والترز، رابی کولترین، کوین مک کید و کریگ فرگوسن تکمیل می‌شود.

خلاصه داستان:

این انیمیشن درباره ی یک شاهزاده خانم به نام “مریدا” است که علاقه فراوانی به تیراندازی دارد ولی خانواده او با این کارش مخالف هستند از این رو وی در یک روز از خونه فرار می کند و به دنبال سرنوشت زندگی اش می رود و در این راه به طور کاملا اتفاقی باعث ایجاد شورش در قلمرو پدرش می شود و…

انیمیشنی جذاب و دیدنی با داستانی زیبا و از همه مهم‌تر شخصیت‌پردازی خارق‌العاده!

شاهزاده مریدا در حقیقت دختری است که فراتر از تصورهای دیگران ظاهر شده؛ و به همگان ثابت می‌کند که زنان و دختران هم همانند دیگر افراد جامعه و ملت می‌توانند هر کاری را که می‌خواهند، انجام دهند. تنها کافی است جملات محدودکننده اطرافیان، که معمولاً شامل جملاتی همچون: «دختر را چه به این کارها، این کارها پسرانه است…» و دیگر جملات اشتباه؛ که خودتان بهتر از من می‌دانید را از ذهنشان دور نمایند و تنها بر هدف خود تمرکز کنند.

سخن آخر

زن بودن بسیار سخت و دشوار است که اگر در ایران باشید، سخت‌تر و دشوارتر…

با این حال آنان همیشه ثابت کرده‌اند که در هیچ زمینه‌ای از مردان عقب‌تر نیستند و چه‌بسا جلوتر هستند. تنها بحثی که می‌ماند فرهنگ و نوع تفکر اطرافیان و جامعه است؛ که در مورد کاری که زن یا دختر انجام می‌دهد، چه واکنشی دارند؟

اما مگر واکنش آن‌ها مهم است؟ معلوم است که نه؛ پس بروید، بترکانید و دنیا را در دستانتان قرار دهید.

 


اگر به بخش سینما علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt