معرفی انیمیشن دیدنی گربه چکمه پوش: آخرین آرزو

 در انیمیشن, سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر

انیمیشن «گربه چکمه پوش: آخرین آرزو» یک انیمیشن ماجراجویی و کمدی آمریکایی و محصولی از استودیو DreamWorks Animation است که در ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آذر ۱۴۰۱) در سینماهای آمریکا اکران شد. این انیمیشن دنباله کارتون گربه‌ چکمه‌پوش محصول ۲۰۱۱ و ششمین فیلم فرنچایز شرک است.

همانطور که اشاره کردیم، ژانر کارتون Puss in Boots 2022 ماجراجویی، کمدی و خانوادگی است. مدت زمان انیمیشن «گربه چکمه پوش: آخرین آرزو» نیز حدود ۱۰۲ دقیقه است.

خلاصه داستان «گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو» بدین شرح است:

«گربه چکمه‌پوش متوجه می‌شود که اشیاقش به خطر و بی‌اعتنایی به ایمنی برایش دردسرساز شده است. او هشت تا از ۹ جان خودش را از دست داده و این در حالی است که هیچ اطلاعی از این موضوع نداشته است. حالا او به دنبال آن است تا بار دیگر جان‌های از دست رفته خودش را بدست بیاورد.

او ماجراجویی حماسی و بزرگی را آغاز می‌کند و به جنگل سیاه می‌رود تا در آنجا ستاره آرزو را پیدا کند و جان‌های از دست رفته‌اش را بازگرداند. با این حال، او تنها یک جان دارد و برای همین نیز مجبور است تا از یار قدیمی‌اش یعنی کیتی سافت‌پاو کمک بخواهد. آن‌ها در طی مسیر خود نیز با سگی پر حرف به نام پریتو آشنا می‌شوند و این سه نفر حالا باید در سفر خود بر مشکلات غلبه کنند و در برابر شخصیت‌های شرور ایستادگی نمایند.»

خوب است بدانید:

واقعا می‌توان به جرات گفت که طراحی و اجرای شخصیت مرگ در انیمیشن «Puss in Boots: The Last Wish» به‌خوبی پیاده‌سازی شده است تا حدی که می‌توانیم ترس گربه چکمه پوش را احساس کنیم. این شخصیت درواقع باعث می‌شود تا ترس و وحشت قهرمان داستان را بهتر احساس کنیم و حتی باعث تغییر لحن انیمیشن شود.

شخصیت مرگ درواقع در تلاش است تا از ترس گربه چکمه پوش برای شکستش استفاده کند و او درواقع واقعیتی است که همه ما به نحوی از آن می‌ترسیم و شاید همین موضوع باعث شده تا این شخصیت جذاب‌تر هم باشد.

نمرات و امتیازات انیمیشن:

این انیمیشن همچنین در وبسایت IMDb نمره ۷.۸ از ۱۰ را دریافت کرده و ۹۶ درصد کاربران گوگل نیز آن را پسندیده‌اند. در سایت متاکریتیک نیز ۲۱ منتقد این انیمیشن را مورد بررسی قرار داده و میانگین امتیاز ۷۵ از ۱۰۰ را به آن اختصاص داده‌اند. از مجموع این ۲۱ نظر، ۱۹ مورد مثبت و تنها دو مورد متوسط بوده‌ است.

معرفی صداگذاران انیمیشن:

  • آنتونیو باندراس در نقش گربه چکمه پوش 
  • سلما هایک در نقش کیتی سافت پاوز 
  • هاروی گیلن در نقش پریتو
  • فلورانس پیو در نقش طلایی و…

آیا انیمیشن Puss In Boots 3 ساخته می‌شود؟

در حال حاضر استودیو دریم‌ورکس ساخت انیمیشن «گربه چکمه‌ پوش ۳» را تایید نکرده است اما موفقیت انیمیشن دوم می‌تواند به ساخت انیمیشن سوم کمک شایانی بکند. این در حالی است که شایعاتی در مورد ساخت انیمیشن پنجم «شرک» نیز شنیده می‌شود.

و در آخر

سر و کار داشتن با مقوله «مرگ» در یک انیمیشن، کار سختی است و به جرات می‌توان گفت استودیویی مانند پیکسار، توانسته با مهارت بسیار بالایی به این مساله ورود پیدا کند. آثاری چون کوکو و Soul به زیبایی پدیده مرگ را به نمایش گذاشتند و آن را موشکافی کردند. در Puss in Boots: The Last Wish اما مساله به «ترس از مرگ» برمی‌گردد.

از دیدن این انیمیشن زیبا غافل نشوید.

 


اگر به بخش سینما علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt