معرفی فیلم کمدی فسیل

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم ایرانی

طی سال‌های اخیر سینمای ایران دستخوش تغییرات زیادی شده است و ساخت فیلم‌هایی در ژانرهای مختلف کار بسیار سختی به نظر می‌رسد. در طی این سال‌ها اکثر فیلم‌هایی که موفق شده‌اند گیشه را از خود راضی کنند، آثار کمدی و طنز بوده‌اند.

فیلم فسیل یکی از جدیدترین فیلم‌های سینمای ایران است که این روزها حسابی سر و صدا به پا کرده و توانسته نظر مردم را به خود جلب کند. در این مقاله به معرفی این اثر می‌پردازیم.

کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده فیلم:

فسیل فیلمی به کارگردانی کریم امینی، نویسندگی علی باطنی و آرمین طهماسبی و تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان می‌باشد.

خلاصه داستان:

«فسیل» داستان سه دوست با نام‌های اسی (با بازی بهرام افشاری)، سعید (با بازی هادی کاظمی) و صفا (با بازی ایمان صفا) است که در سال‌های پیش از انقلاب گروه موسیقی به نام بلک داگز تاسیس کرده‌اند. آن‌ها در برنامه تلویزیونی آهنگی را می‌خوانند که باعث دستگیری آن‌ها می‌شود. بازجوی آن‌ها در ساواک یعنی سرهنگ خسروی (با بازی بابک کریمی) به آن‌ها قول می‌دهد در صورت همکاری آن‌ها را آزاد می‌کند. بعد از آزادی این سه نفر تمام دستورات سرهنگ خسروی را انجام می‌دهند. غافل از این‌که قرار است سرنوشت متفاوتی برای این سه دوست رقم بخورد…

تاریخ اکران فیلم فسیل:

ژانر فیلم فسیل کمدی است و در سال ۱۳۹۹ تولید شد. این اثر در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ در سینماهای کشور به نمایش درآمد و مدت زمان فیلم فسیل ۱۰۸ دقیقه است.

فروش فیلم فسیل:

فیلم فسیل در سینما عملکردی فوق‌العاده داشت و با فروشی بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان سودی عالی کسب کرده است. در حال حاضر این فیلم سومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران محسوب می‌شود. نمرات فیلم فسیل ایرانی نیز قابل قبول هستند و در مجموع با اثری درخور تماشا و دیدنی روبه‌رو هستیم.

اغراق نیست اگر بگوییم… 

در هر سکانس فیلم حداقل یک یا دو شوخی خنده‌دار و درجه یک وجود دارد که تماشاگر را می‌خنداند. امینی از تمام ظرفیت‌های نوستالژیک درون داستان استفاده می‌کند تا تماشاگر را با نمادهایی که از آن‌ها خاطره دارد بخنداند.

بازیگران فیلم فسیل:

یکی از دلایل شهرت فسیل، بازیگران آن هستند. این فیلم از چهره‌هایی استفاده می‌کند که همگی در ژانر طنز حرفی برای گفتن دارند:

  • بهرام افشاری در نقش اسماعیل عمویی
  • هادی کاظمی در نقش سعید
  • ایمان صفا در نقش صفا
  • الناز حبیبی در نقش فرنگیس

و در آخر

در میان انبوه کمدی‌های یک شکل سینمای ایران «فسیل» یکی از معدود کمدی‌هایی است که تلاش کرده متفاوت باشد و داستان جذابش را به شکل نامتعارفی تعریف کند. در اکثر دقایق این فیلم تماشاگر با داستان فیلم همراه می‌شود و لحظات مفرحی را تجربه می‌کند.

کریم امینی که قبل از «فسیل» «گربه سیاه» را در ژانری متفاوت به تهیه کنندگی بهرام رادان ساخته بود، در این فیلم نشان می‌دهد استعداد بسیار زیادی در زمینه ساخت فیلم‌های کمدی دارد.

 


اگر به بخش سینما علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt