پودر فیکس چیست و چه کاربردی دارد؟

 در پوست و زیبایی, سلامتی

پودر فیکس چیست؟

پودر فیکساتور آرایشی، یک محصول پودری برای تثبیت مواد آرایشی روی پوست، مات کردن جلوه آرایش و افزایش ماندگاری میکاپ است. همچنین، با کنترل میزان چربی پوست، از برق افتادن یا ماسیدن آرایش در طول روز یا در هنگام گرما و تعریق صورت جلوگیری می کند. در واقع پودر فیکس، به عنوان یک لایه محافظتی از مواد آرایشی چرب و کرمی عمل می کند و جلوه ای طبیعی، مات و زیبا به آرایش صورت می بخشد.

اگر آرایش شما باید مدت زیادی روی پوستتان بماند یا در فصول گرم سال هستید، حتما از پودر فیکساتور آرایشی برای ماندگار کردن میکاپ و تثبیت آرایشتان استفاده کنید. بافت سبک پودرهای فیکساتور، بسیار سبک و نرم است و هیچ گونه احساس چربی یا سنگینی روی پوست ایجاد نمی کند.

معرفی انواع پودر فیکس

پودر فیکس در دو نوع وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز خود، بهترین پودر فیکس مناسب با پوستتان را تهیه کنید. انواع پودر فیکس آرایشی عبارتند از:

۱- پودر فیکس بی رنگ یا پودر بیک

پودر فیکس بی رنگ، یکی از محبوب ترین پودر فیکس ها است که بافت پودری سبک و بدون رنگ دارد و هیچ گونه رد سفیدی را روی پوست ایجاد نمی کند و رنگ کرم پودرتان را تغییر نمی دهد. همچنین، با تثبیت و افزایش ماندگاری آرایش، جلوه ای مات، طبیعی و یکدست را روی پوست ایجاد می کند. پودر فیکساتور بی رنگ، هیچ گونه احساس چربی یا سنگینی را روی پوست ایجاد نمی کند.

۲- پودر فیکس رنگی

پودر فیکساتور رنگی، علاوه بر تثبیت و افزایش ماندگاری میکاپ، یک رنگ ملایمی نیز به پوست می دهد و عملکردی همانند پنکک آرایشی دارد؛ اما قدرت پوشانندگی پودر فیکس رنگی از پنکک آرایشی کمتر است. شما می توانید از پودر فیکس رنگی سفید برای خشک کردن کانسیلر آرایشی خود استفاده کنید تا رنگ کانسیلر شما را کمی روشن تر جلوه دهد. پودر فیکساتور رنگی در تناژ رنگی متنوع وجود دارد و شما می توانید بدون زدن کرم پودر نیز، از پودر فیکساتور سبک رنگی آرایشی استفاده کنید تا رنگ طبیعی و جلوه ای یکدست روی پوستتان ایجاد شود.

ترتیب مراحل استفاده از پودر فیکس

همه می دانند که پودر فیکس ها نیاز به یک محصول مایع برای چسبیدن به آن دارد. پس بنابراین می بایست در اولین مرحله از کرم پودر یا کانسیلر های متناسب با پوست خود استفاده نمایید. پس از زیر سازی و زمینه سازی پوست خود آن را به خوبی فید کنید. بعد از آن براش یا بیوتی بلندر خود را به پودر آغشته کرده و لایه نازکی را به صورت ضربه ای روی اجزای صورت بکار ببرید.

فرصت دهید تا پودر فیکس حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه روی پوست صورت بماند. مرحله بعد را می توانید حدس بزنید! بله بعد آن را با استفاده از براش پرمو به خوبی فید کنید. همچنین اگر تمایل داشتید آرایش تان دوام بیشتری داشته باشد، بهتر است دقیقا ۱۰ دقیقه صبر کرده و سپس آن را پخش کنید. در غیر از این حالت، اگر تمایل به داشتن آرایش سبک داشتید، صرف زمان ۳ دقیقه نیز کافی و خوب است.

توجه داشته باشید که:

در فرمولاسیون پودر فیکس انتخابی شما، ترکیباتی مانند سیلیکا و زینک اسید به کار نرفته باشد؛ زیرا باعث سفید شدن و کیکی شدن جلوه پوستتان می شود. پودر فیکس هایی که سری آنها نمکدانی هستند را انتخاب کنید؛ زیرا در هنگام برداشتن پودر، از ریختن پودر فیکس یا زیاد برداشتن آن جلوگیری می کند.

ترفندهای آرایشی با پودر فیکساتور آرایشی

  1. شما می توانید برای افزایش ماندگار و مات شدن رژ لب، پس از رژ لب زدن مقداری از پودر فیکس را روی لب ها زده و ۳ دقیقه صبر کنید تا روی لب ها بماند؛ سپس با براش آرایشی فید کنید.
  2. اگر می خواهید مژه های شما حجیم تر شود؛ ابتدا یک لایه ریمل بزنید، سپس مقداری پودر فیکس به مژه ها زده و در نهایت لایه دوم ریملتان را بزنید. این ترفند آرایشی مژه های شما را پرپشت تر جلوه می دهد. البته اگر چشم های حساسی دارید، این تکنیک آرایشی را به شما پیشنهاد نمی کنیم.
  3. موهایتان چرب شده و زمان کافی برای حمام رفتن را ندارید؟ کافیست مقداری پودر فیکس بی رنگ را به ریشه موها و کف سر زده و سپس موهایتان را شانه بزنید تا سفید پودر فیکس برطرف شود.
  4. برای افزایش ماندگاری سایه چشم و جلوگیری از جمع شدن سایه در خطوط ریز پشت پلک، می توانید مقداری پودر فیکس را به پشت پلک زده و سپس از سایه چشم استفاده کنید.
  5. اگر دست های شما دائما عرق می کند، می توانید مقداری پودر فیکس بی رنگ را به دست ها بزنید تا چربی اضافی دست ها را بگیرد و از تعریق بیش از حد دست ها جلوگیری شود.

عوارض استفاده از پودر فیکس

ذرات پودری، سبک و مات پودر فیکس روی پوست می‌چسبد تا میکاپ صورتتان را  تثبیت کنند که این امر، ممکن است باعث متوقف کردن فعالیت‌های پوستی شود یا  تنفس سلول های پوستی را کاهش دهد. به همین علت، پس از پایان روز و قبل از خوابیدن، حتما آرایشتان را پاک کنید تا از ایجاد مشکلات پوستی مانند جوش و آکنه جلوگیری شود.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt