ورزش بندبازی

 در سلامتی, ورزش
عمل یا حرکت ورزشی بندبازی، ریسمان بازي، اکروباسی نوعی نمایش ورزشی است که فرد بر روی بند عملیات بدنی انجام دهد و هنرنمایی کند. بندباز براي حفظ تعادل خود روی بند معمولاً چوبی در دست میگیرد.

بندبازی یکی از پرهیجان ترین بازي ها و نمایش هایی است که از دیرباز مورد توجه اشخاص زيادي بوده است.

بندبازی به این معنی است که بر روی یک طناب یا ریسمان با دشواری هایی که وجود دارد بتوانیم راه برویم. در موقع بند بازي هیچوقت نباید بر جایی غیر از طناب تکیه داشته باشیم.که این امر اندکی دشوار به نظر میرسد.

 

بندلغزی دارای سبکهای مختلفی است:

هایلاینویرایش

(به انگلیسیHighline) پیشرفته‌ترین، فنی‌ترین و چالش بر انگیزترین شکل بندلغزی حفظ تعادل در ارتفاع بیش از ۱۰ متر است. بندلغزی بین صخره‌ها و دره‌ها هایلاین نام دارد. راه رفتن بر روی هایلاین بسیار متفاوت است با راه رفتن در ارتفاع کم در پارک زیرا علاوه بر سختی‌های راه رفتن بر روی تسمه باید با ارتفاع آن هم از لحاظ روانی کنار بیایید درهای لاین از تسمه به پهنای یک اینچ استفاده می‌شود.

لانگلاینویرایش

(به انگلیسیLongline)به تسمه‌ای که بین دو نقطه یا دو درخت در سطح زمین و با طول بیش از ۴۰–۵۰ متر بسته شده باشد لانگ لاین گفته می‌شود، در لانگ لاین به دلیل طول بیشتر تسمه، تنش و حرکات نوسانی بیشتر می‌باشد. لانگ لاین به نسبت بندلغزی معمولی در ارتفاع بالاتری نصب می‌شود که بسته به طول لاین متغیر می‌باشد (۱٫۵ متر تا ۳–۴ متر).

تریک لاینویرایش

تریک لاین(به انگلیسیTrickline) بخشی از ورزش بندلغزی می‌باشد که بر روی تسمه به پهنای ۲ اینچ (۵ سانتی‌متر) انجام می‌شود و در آن تسمه به شدت کشیده می‌شود تا بتواند ورزشکار را به هوا پرتاب کند –همانند ترامپو لاین– در تریک لاین معمولاً حرکات نمایشی و جهشی انجام می‌گیرد و می‌توان گفت بخش رقابتی بندلغزی که مسابقات جهانی نیز دارد تریک لاین می‌باشد.

بندلغزی شهریویرایش

(به انگلیسیUrbanline) انجام بندلغزی در شهر و بستن آن بین دو ساختمان بلند، دو برج، پل و هر چیزی که ماهیت شهری داشته باشد را اُربِن لاین می‌گویند.

______

گردآوری: مرسده رنجبر

اگر به بخش ورزش علاقه مندید، از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید. 

maahkhtoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt