فواید آب هویج برای سلامتی بدن

 در تغذیه سالم, سلامتی

وقتی صحبت از آب هویچ می شود به دلیل ذهنیت قدیمی که داریم به فکر تقویت چشم می افتیم اما این تنها خاصی و فایده آب هویج نیست و آب هویج، یک نوشیدنی عالی برای سلامت و شادابی بدن ما است، زیرا بسیاری از بیماری ها را درمان می کند.

در ادامه در این بخش از مجله فرهنگی ماه خاتون بیایید تا نگاهی به مزایا و فواید این آبمیوه مفید بیاندازیم.

بهبود سلامت چشم‌ها

همانطور که گفته شد آب هویج حاوی مقدار زیادی مواد مغذی است که همگی برای سلامتی چشم‌ها مفید هستند.

یک فنجان آب هویج ۲۵۰ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به ویتامین A را برطرف می‌کند. ویتامین ذکر شده برای سلامت چشم‌ها ضروری است. چند مطالعه به این نتیجه رسیده‌اند که بین مصرف میوه‌ها و سبزیجات حاوی پروویتامین A و کاهش خطر ابتلا به کوری و بیماری‌های چشمی ناشی از افزایش سن ارتباط وجود دارد.

علاوه بر این آب هویج منبع عالی لوتئین و زیگزانتین به شمار می‌رود که دو نوع کاروتنوئید هستند که در چشم‌ها جمع می‌شوند و از چشم‌ها در برابر نورهای آسیب‌رسان محافظت می‌کنند.

بهبود سلامت پوست

اگر می‌خواهید سلامت پوست خود را افزایش دهید، از خواص آب هویج کمک بگیرید. مواد مغذی موجود در این نوشیدنی برای پوست مفید هستند. یک فنجان آب هویج بیش از ۲۰ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به ویتامین C را برطرف می‌کند.

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است و یک ترکیب ضروری برای تولید کلاژن به شمار می‌رود.کلاژن فراوان‌ترین پروتئین موجود در بدن است‌. این نوع پروتئین قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد و پوست را مستحکم می‌کند.

موثر در کاهش وزن

این آب‌میوه‌ی لذیذ به شدت سیرکننده است. هم‌چنین، از آن‌جایی که مقدار اندکی کالری دارد، برای فردی که بخواهد وزن کم کند، بهترین نوشیدنی طبیعی و سالم است. آب‌هویج حاوی مقدار زیادی قند طبیعی است، بنابراین نیازی نیست به آن شکر اضافه کنید. آب گرفتن هویج، سیب، کرفس، و خیار با یکدیگر یک نوشیدنی سالم برای کاهش وزن را می‌سازد.

بهبود ایمنی و کنترل بیماری‌های قلبی

آن را باور نخواهید کرد، اما مصرف یک لیوان آب هویج به طور مرتب ،می تواند سیستم ایمنی را تقویت کند.همچنین به حفظ سلامت قلب شما کمک می کند.هویج، یک منبع غنی از ویتامین A و بتا کاروتن است، که در کاهش میکروب ها موثر هستند.

فراوانی ویتامین A در آب هویج می تواند از ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی جلوگیری کند.ویتامین A، همچنین از اندام های داخلی بدن در مقابل موجودات بیماریزا کمک می کند.

پاک‌سازی بدن

آب‌هویج بدن را پاک‌سازی و هرگونه سمی را دفع می‌کند، به این ترتیب به کاهش وزن کمک می‌کند.

آب هویج خام تازه، مجرای گوارشی را از سموم و مواد زائد، و مواد غیرقابل گوارش را از روی بافت‌ها، فیبرهای عضلانی، جریان خون، مفاصل و اندام‌های داخلی را پاک می‌کند. این امر چاقی را بهبود بخشیده و از آن جلوگیری می‌کند. هم‌چنین از بیماری‌هایی نظیر زردی، نقرس، ورم، آرتریت و غیره جلوگیری می‌کند.

پاکسازی کبد

آب هویج، می‌تواند کبد را پاکسازی و سم زدایی کند. مصرف منظم این آبمیوه، می‌تواند به پاکسازی سموم از کبد کمک کند. جریان خون، نمی‌تواند بدن را از سموم و مواد صفراوی از طریق کلیه‌ها پاک کند. آن‌ها باید از پوست خارج شوند.

آب هویج به این روند کمک می‌کند و تضمین می‌کند که مواد صفراوی از بدن خارج شود. هنگامی که کبد به خوبی عمل می‌کند، از انباشت چربی جلوگیری می‌کند و به هضم سریع آن کمک می‌کند. اینکار مانع از افزایش وزن و چاقی می‌شود.

 


اگر به این بخش علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt