خاصیت آلو قطره طلا برای سلامتی بدن

 در تغذیه سالم, سلامتی

اگر قرار باشد مدال زیبایی را به یکی از میوه‌ها بدهیم قطعا آلو زرد که به نام آلو قطره طلا هم شهرت دارد، یکی از زیباترین و جذاب‌ترین میوه‌هایی است که می‌تواند این مدال را دریافت کند. آلوهای طلایی و براق دقیقا مانند قطره‌های طلا درون ظرف جا می‌گیرند و با طعم و عطر شیرین و دل‌پذیرشان مورد پسند همه هستند.

این میوه در اصل متعلق به آسیا است و توسط ایرانیان به اروپا انتقال داده شده است و به این ترتیب آلو طلایی جهانی شدند. این میوه فقط به زیبایی و جذابیتش شناخته نمی‌شود بلکه سراسر خاصیت‌هایی است که دلپذیری آن را چند برابر می‌کند. آلو در واقع از خانواده‌ی زردآلو، هلو و شلیل است اما خب از نظر ظاهری تقریبا هیچ شباهتی به هم ندارند! در واقع آلوها تنوع زیادی دارند و در میان رنگ‌های مختلف از بنفش و زرد و نارنجی تا آلوهای قرمز، آلو زرد یکی از خوشمزه‌ترین‌های آنهاست.

در ادامه در مورد خواص آلو زرد نکاتی را بیان می‌کنیم.

خرید و نگهداری آلو قطره طلا

آلو قطره طلا به طعم شیرینش مشهور است به همین خاطر آلوهای کاملا رسیده را انتخاب کنید تا از طعم شیرین آن نهایت لذت را ببرید. آلوهای له شده و آسیب دیده علاوه بر اینکه ظاهر زیبایی ندارند زود هم می‌پوسند؛ مگر اینکه بخواهید با آنها لواشک‌های خوشمزه‌ی خانگی درست کنید.

توصیه می‌شود این میوه را حداکثر ۲ یا ۳ روز در یخچال نگهداری کنید. البته بعضی افراد این میوه را فریز هم می‌کنند. برای این کار آلوها را پس از شستشو با آب سرد درون نایلون زیپ‌دار بریزید. در صورت فریز کردن آلوها، آن‌ها را بیشتر از یک سال در فریزر نگهداری نکنید و پیش از این مدت مصرف کنید.

طبع آلو قطره طلا

آلو آبدار و شیرین است و طبیعتی سرد دارد. دقیقا به دلیل همین طبعش است که به گرم مزاج ها توصیه می شود آلوی قطره طلا بیشتر مصرف کنند.

خواص این میوه خوشمزه برای سلامتی

کمک به جذب آهن:

آلو منبع بسیار خوبی از آهن است و برای جلوگیری از کم‌خونی بسیار مفید است. افرادی که مقادیر کمی گوشت‌ قرمز استفاده می‌کنند و گیاه‌خوار هستند در معرض خطر کم‌خونی هستند. فقدان‌ آهن در نهایت به کم‌خونی منجر می‌شود که خستگی مفرط و عدم تمرکز از عوارض آن است.

ویتامین C موجود در آلو به جذب آهن کمک می‌کند. همچنین این میوه موجب سلامت بافت بدن مادر و جنین شده و مصرف آن به سبب سرشار بودن از ویتامین‌ها و املاح فراوان، در دوره شیردهی هم توصیه می‌شود.

کمک به سیستم قلبی و عروقی:

آلو زرد منبعی غنی از پتاسیم است. این ماده‌ی مغذی می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی و عروقی مانند افزایش فشار خون، سکته یا بیماری‌های قلبی را تا حد زیادی کاهش دهد. تحقیقات پزشکی نشان داده است یک رژیم غذایی غنی از پتاسیم به کاهش سفتی عروق کمک می‌کند.

یک تحقیق به بررسی تاثیر آب آلو زرد بر روی افراد مبتلا به کلسترول بالا انجام شد. در این تحقیق، محققات کشف کردند افرادی که روزانه آب آلو می‌نوشند دارای کلسترول بد پایین‌تر و کلسترول‌های خوب بالاتر هستند. البته در این مورد تحقیقات بیشتری باید انجام گیرد.

بهبود یبوست:

در روزهای گرم تابستان به دلیل کاهش میزان زیادی از آب بدن، فرد به خشکی مزاج مبتلا می‌شود که در نهایت عمل دفع بسیار سخت می‌شود. یکی از شناخته شده‌ترین خواص آلو، پیشگیری از یبوست است.

تقویت بینایی:

یکی دیگر از خواص آلو قطره طلا تقویت بینایی است. آلو قطره طلا، به دلیل وجود ویتامین A برای قوه‌ بینایی مفید است.

محافظ بدن در برابر رادیکال های آزاد:

گونه‌های زرد طلایی این میوه غنی از بتا کاروتن هستند؛ بتا کاروتن آنتی‌اکسیدان قدرتمند طبیعی است که از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد و استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌های اکسیژن‌دار مضری هستند که به سلول‌های بدن آسیب می‌رسانند، و به طور بالقوه باعث ایجاد جهش‌های سرطان‌ زا می‌شوند.

مضرات آلو قطره طلا:

زیاده روی در مصرف آلو زرد سبب ایجاد اسید اوریک، سنگ اگزالیک و تولید نفخ می شود و توصیه می شود افراد سرد مزاج و مبتلایان به سکته مغزی، زخم معده و اثنی عشر و آرتروز در مصرف آن زیاده روی نکنند.

 

اگر به بخش خواص مواد غذایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

از خواص طالبی  چه می دانید؟!

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt